Toon posts:

Planet zoo/coaster start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Rayman1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03 17:15
Beste tweakers,

Ik wilde laatst weer een keertje de planet zoo game spelen, deze start helaas niet meer op met de melding:

Er is geen geschikte 3d-videokaart beschrikbaar.

Controleer of je een directx11-compatible videokaart hebt en of de juiste drivers zijn geïnstalleerd.

Ik heb de games met de zelfde setup in het verleden gewoon altijd kunnen spelen.

Dit is via steam en planet coaster heeft het zelfde probleem. Andere games zoals anno 1800 en cities skylines starten zonder problemen.

Uiteraard heb ik de drivers gecontroleerd.
Radeon versie 21.3.1 van 10-03-21.
Ook heb ik geprobeerd de drivers opnieuw te installeren mbv ddu van amd maar dit hielp ook niet.

Heb de spellen van zoo en coaster opnieuw geïnstalleerd maar dit werkt ook niet.

Met de nodige zoekopdrachten op Google kom ik ook niet echt op mijn probleem uit.

Mijn systeem :

Ryzen 5 2600x
Asrock fatal1ty b450 gaming - itx/ac
Asus rog strix rx vega64
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16
Corsair rm650 (2019)
Samsung 970 Evo 500gb

Windoes 10 pro
Versie 2004
Build 19041.867

Hoop dat iemand een idee heeft.

Gr Raymond

• productionrw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Lijkt directx probleem, probeer eens een directx update te doen.

• Rayman1987
als ik de directx wil updaten geeft deze aan al de laatste versie te hebben.

Ik heb gecontroleerd met dxdiag en deze kan geen problemen waarnemen.

Het lukt me niet om directx te verwijderen en opnieuw te installeren.
Vandaag is er ook weer een gpu driver update geweest van amd, maar dat hielp ook niet.

[Voor 38% gewijzigd door Rayman1987 op 29-03-2021 20:08]

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:15
Heeft je moederbord geen onboard videochip? Lijkt wel alsof hij die pakt in plaats van je videokaart.
Welk type moederbord heb je?

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-03 22:03
Heeft je pc misschien software meedraaien zoals MSI Afterburner etc etc?

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:04

BM

Moderator Spielerij
@Rayman1987 Ik verplaats je topic even naar het juiste subforum :)

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-03 15:46
Je kan nog proberen de drivers van vandaag te installeren: downloads: AMD Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 21.3.2

En vergeet de Chipset drivers niet: https://drivers.amd.com/d..._software_2.13.27.501.exe

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-03 15:46
vinpower schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:23:
Heeft je moederbord geen onboard videochip? Lijkt wel alsof hij die pakt in plaats van je videokaart.
Welk type moederbord heb je?
In zijn TS staat keurig dat hij een AMD Ryzen 2600x heeft. Die heeft geen IGP, dus zal het toch aan zijn kaart liggen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Rayman1987
Die nieuwste driver heb ik geïnstalleerd versie 21.3.2

De Chipset heb ik de vorige keer ook opnieuw moeten installeren toen ik ddu van amd had gebruikt. Maar heb de laatste versie voor de b450 gedownload van de amd site en deze opnieuw er op gezet. Dit heeft het probleem niet verholpen.

Ik heb geen msi afterburner maar wel asus tweak 2. Deze deinstalleren ging niet want ik kon hem niet in de lijst met programma's vinden. Heb hem opnieuw gedownload en geïnstalleerd via de asus site en toen weer gedeinstalleerd maar ook dit heeft het probleem niet verholpen.

Zit er een beetje aan te denken om een verse Windows install te doen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee