jullie zullen wel denken weer een gek die probeerd samba aan de praat te krijgen... maar zelfs na het doorzoeken van de verschillende posts en het nodige uit proberen werkt het toch nog steeds niet.. raar maar waar.
wat ik dus probeer is een schijf (scsi schijf met mp3 zooi erop) op het netwerk te gedeeld te krijgen. Dus zonder paswords of whatever. Gewoon zodat ik het met net use in windows bijvoorbeeld schijf M kan laten worden.
mijn smb.conf iet er op dit moment zo uit:
als ik op mijn linu bak smbclient -L localhost doe dan krijg ik het volgende bericht:
als ik dan op enter druk(geen password)krijg ik dit:
what the hell betekent dit nu weer... eerst was het van computer accepteerd geen aanvragen... heb ik opgelost maar... nu??????????
wie weet het.. ben de hele dag al ermee bezig....nou ja hele dag.. een groot ggedeelte van de dag... wie heltp?
greetz hobbeldebobbel aka NisTriM
wat ik dus probeer is een schijf (scsi schijf met mp3 zooi erop) op het netwerk te gedeeld te krijgen. Dus zonder paswords of whatever. Gewoon zodat ik het met net use in windows bijvoorbeeld schijf M kan laten worden.
mijn smb.conf iet er op dit moment zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| [global] netbios name = nistrim server string = bla bla security = share share modes = yes encrypt passwords = yes smb passwd file = /etc/smbpasswd null passwords = yes wins support = yes name resolve order wins lmhosts [public] path = /var/share public = yes writable = yes guest ok = yes browseable = yes |
als ik op mijn linu bak smbclient -L localhost doe dan krijg ik het volgende bericht:
code:
1
2
3
4
| added interface ip=10.0.1.100 bcast=bla nmask=bla added interface ip=10.0.0.150 bcast=bla nmask=bla Got a positive response name query response from 127.0.0.1(10.0.0.150) Password: |
als ik dan op enter druk(geen password)krijg ik dit:
code:
1
2
| domain=[werkgoroep] OS=[unix] Server=[samba 2.0.7] tree connect failed: ERRSRV - ERRinvnetname (Invalid network name in tree connect.) |
what the hell betekent dit nu weer... eerst was het van computer accepteerd geen aanvragen... heb ik opgelost maar... nu??????????
wie weet het.. ben de hele dag al ermee bezig....nou ja hele dag.. een groot ggedeelte van de dag... wie heltp?
greetz hobbeldebobbel aka NisTriM
hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet