Toon posts:

Performance hit Wordpress + Kadance theme + Woocommerce

Pagina: 1
Acties:

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:27
Beste tweakers,

Ik ben bezig met het bouwen van een nieuwe website (kleine webshop) met behulp van Wordpress en
Ik heb lang niks gedaan met het bouwen van websites, en heb dingen als CSS en HTML mezelf aangeleerd. Ik ben dus geen webdesigner/developer.

Even voor de duidelijkheid. Ik weet dat Wordpress en Woocomerce niet de beste oplossingen zijn, maar ik ken dit nu redelijk en wil hier dus graag bij blijven.

Ik wil goed starten
Ik wil gelijk een goede start maken en alles vanaf het begin goed in de gaten houden door middel van Pingdom Google pagespeed insights en andere tools. Ik weet dat dit niet heilig is, maar uit eigen ervaring weet ik ook, dan als je je website niet goed bijhoud met dit soort dingen, het uiteindelijk best wel een zooitje kan worden (als je het zo moet noemen) doordat updates van plugins en themes gewoon doorgaan en er wel eens wat dingen veranderen bij Google e.d. Ik merk dit nu aan mijn eigen site. deze heb ik ooit goed opgezet (in hoeverre mijn kennis gaat) en werkte best aardig en snel. Nu een aantal jaren later begint het één en ander wat traag te lopen, en zie ik dat ik met dergelijke tools enorm in het rood kom (pagespeed insights van 27 punten).

Nu alleen Woocommerce en Kadance theme
Nu is het alleen zo dat een volledig nieuwe website heb opgezet als test, en ik zonder enige plugin (behalve die er standaard in staan), overal wel maximaal scoor. Echter zodra ik Woocommerce en/of de Kadance theme installeer. Ik die al echt direct terug zie in de resultaten van pagespeed insights en andere tools. Kortom je maakt al direct een enorm slechte start op die manier en het kost mij best veel tijd en moeite om dit weer goed te krijgen.

Zoals eerder gezegd ga ik niet enkel van dit soort tools uit en werkt de website uiteraard nu nog wel snel met enkel Woocommerce en Kadance Theme, echter de meer ik toe ga voegen.

Ik heb al het één en ander geprobeerd met w3 total cache, om het één en ander recht te breien, maar t lukt me zelfs nu al vrij lastig om deze scores weer richting de 99 procent te halen. Wat is nu een beetje als niet webdesigner/developer een handige leidraad om te volgen en hoe ik stap voor stap de scores en response tijden hoog kan houden? Ik vind het namelijk lastig dat ik met in slecht enkel met het installeeren van deze 2 dingen als zo`n hit krijg bij alle tools

Ik zak van 99 procent in pagespeed insights naar 61 procent met slechts het activeren van Woocommerce en Kadance Theme

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-03 17:51
Wat voor artikelen ga je verkopen? Ga je straks 3 klanten/bezoekers per week krijgen, of 500 per dag?

Ik heb vroeger met Magento gewerkt, en ik kan je zeggen dat je dat alleen werkend krijgt met de juiste power. Ik weet niet wat de prijzen zijn tegenwoordig, ga het ook niet opzoeken, maar vijf jaar geleden was je minimaal 70 euro per maand kwijt voor een kleine webshop. Wilde je meer, dan werd het snel 150 euro of meer. Met een beetje succesvolle shop haal je dat eruit natuurlijk, maar als je maar 200 euro per maand omzet hebt, dan is dit niet de moeite.

Ik heb 1x met woocommerce gewerkt, en het voorraadbeheer is geloof ik niet van de kwaliteit van magento, en vast veel meer niet. Voor een simpele enkelvoudige webshop is het echter goed genoeg, én het is echt stukken simpeler om op te zetten dan Magento. Verkijk je daar niet op.

Wat betreft snelheid, heb je het dan over de gewone pagina's, of alleen over de shop-pagina's? Snelheid kost geld. Voor een paar euro meer heb je vaak al een verdubbeling van RAM en snelheid.

• Wachten...
@sumac

Bedankt voor je reactie.
Het aantal producten en bezoekers is niet zo relevant voor mijn vraag, omdat het om een compleet schone installatie gaat met 0 producten en 0 bezoekers.
Ik zit op een shared host bij EK hosting (de normal versie van 62 p/j).

Dit zal inderdaad geen hoogvliever zijn. Maar ga je dit dan echt direct merken zodra je enkel woocommerce en een thema installeert? Dat is namelijk waar het mij om gaat. Ik doe een compleet nieuwe Wordpress installatie en als ik dan een test doe op GTmetrix, pagspeed insights, Kingdom etc. dan gaat alles goed en scoor ik maximaal. Installeer ik echter Woocommerce en/of mijn thema, dan zakt alles ineens in elkaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• ekinsol
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-03 18:53
Bij EK Hosting zie ik niet direct op welke hardware je zit. Het valt me op dat er velen niet transparant in zijn maar dat kan enorm uitmaken bij shared hosting, zeker eens je samen zit met andere websites die veel bezoekers kent en er geen beperkingen op het cpu gebruik zijn (of overboeking).

Mocht je willen kan ik je eens een account geven op mijn servers om de snelheid te testen. Ik ben zelf best benieuwd welk verschil dat zou geven zonder enige optimalisatie. De goedkoopste formule staat gewoon vast op 50% CPU, 512MB RAM, 5MB/s Disk Read, 1 MB/s Disk Write. Nginx caching kan zo geactiveerd worden.

https://host.vlaanderen - https://www.ekinsol.be

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wachten...
ekinsol schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:26:
Bij EK Hosting zie ik niet direct op welke hardware je zit. Het valt me op dat er velen niet transparant in zijn maar dat kan enorm uitmaken bij shared hosting, zeker eens je samen zit met andere websites die veel bezoekers kent en er geen beperkingen op het cpu gebruik zijn (of overboeking).

Mocht je willen kan ik je eens een account geven op mijn servers om de snelheid te testen. Ik ben zelf best benieuwd welk verschil dat zou geven zonder enige optimalisatie. De goedkoopste formule staat gewoon vast op 50% CPU, 512MB RAM, 5MB/s Disk Read, 1 MB/s Disk Write. Nginx caching kan zo geactiveerd worden.
Klopt dat ze er niet zo heel open over zijn (helaas).
Het verbaasd me alleen zo erg dat alles in elkaar stort qua performance, met enkel het installeren van die twee dingen.

Als er een mogelijkheid is om met jou te testen, dan houd ik me graag aanbevolen. Ik heb nu werkelijk geen idee waar ik moet starten, of waar het probleem ligt.

• vicitee
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-03 15:17
Een tip die ik je kan meegeven is het gebruiken van een plugin als Asset CleanUp.

WooCommerce zorgt namelijk standaard voor heel veel onnodige requests, zoals een password strength meter op alle pagina's als voorbeeld, terwijl dit enkel nodig is op de login / registreer pagina.

Met een dergelijke plugin kun je onnodige requests op pagina's uitschakelen en dit scheelt een slok op een borrel, zelf heb ik hiermee bij bepaalde webshops de paginagrootte kunnen halveren.

Gebruik ook een goede caching plugin, als wp rocket en indien het kan gebruik maken van een object cache zoals Redis.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wachten... schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:07:
Het aantal producten en bezoekers is niet zo relevant voor mijn vraag, omdat het om een compleet schone installatie gaat met 0 producten en 0 bezoekers.
Juist wel. Want het zal nog meer gaan kelderen zodra je die gaat toevoegen.
Want opeens gaat woocommerce 200 extra sql queries uitvoeren voor je "klanten kochten ook" en "uitgelicht" en "meest verkocht" en etc.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Wachten...
vicitee schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:10:
Een tip die ik je kan meegeven is het gebruiken van een plugin als Asset CleanUp.

WooCommerce zorgt namelijk standaard voor heel veel onnodige requests, zoals een password strength meter op alle pagina's als voorbeeld, terwijl dit enkel nodig is op de login / registreer pagina.

Met een dergelijke plugin kun je onnodige requests op pagina's uitschakelen en dit scheelt een slok op een borrel, zelf heb ik hiermee bij bepaalde webshops de paginagrootte kunnen halveren.

Gebruik ook een goede caching plugin, als wp rocket en indien het kan gebruik maken van een object cache zoals Redis.
Ik ben een beetje huiverig voor plugins. Het verbaasd me eigenlijk dat je meer 'troep' moet installeren, om een website goed functioneel te krijgen. Waarom werkt Woocommerce/Wordpress standaard niet meer geoptimaliseerd? Het heeft toch 0.0 nadelen lijkt mij?

Maar dat terzijde. Ik heb vaak WP rocket voorbij zien komen, maar wat is het grote verschil met diverse gratis plugins? Want het is toch 50 euro per jaar. Kan ik dit dan niet beter stoppen in betere hosting? Of is WP rocket echt een must have voor beter performance binnen Wordpress? En wat is het verschil met diverse gratis andere plugins zoals W3 Total cache of WP-optimize?

@DJMaze Ja ik snap je punt, maar dat is helemaal mijn vraag niet. Het keldert nu al, zonder bezoekers of producten. Ik wil eerst weten waar dat probleem ligt, voordat ik verder ga.

[Voor 6% gewijzigd door Wachten... op 29-03-2021 13:18]

• ekinsol
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-03 18:53
Wachten... schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:04:
[...]

Klopt dat ze er niet zo heel open over zijn (helaas).
Het verbaasd me alleen zo erg dat alles in elkaar stort qua performance, met enkel het installeren van die twee dingen.

Als er een mogelijkheid is om met jou te testen, dan houd ik me graag aanbevolen. Ik heb nu werkelijk geen idee waar ik moet starten, of waar het probleem ligt.
Zeker, ik kan er ook alleen maar van bijleren. Ik stuur je een DM ;-).

https://host.vlaanderen - https://www.ekinsol.be

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als ik mij niet vergis geeft Pagespeed Insights ook aan wat de problemen zijn bij een lage score.
Wat zijn volgens Pagespeed Insights de problemen die ontstaan als je Woocommerce installeert?
Daarna schakel je Woocommerce uit en het Kadance theme in en kijk je dan wat daarvan de problemen zijn.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• DJMaze
  • Niet online
Wachten... schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:17:
@DJMaze Ja ik snap je punt, maar dat is helemaal mijn vraag niet. Het keldert nu al, zonder bezoekers of producten. Ik wil eerst weten waar dat probleem ligt, voordat ik verder ga.
Het probleem ligt aan alles:
* server snelheid
* bandbreedte
* CDN
* WordPress
* Woocommerce
* Theme

Het is niet voor niks dat ik iedereen die dit wil niet in mijn klantenbestand wil hebben.
Gratis is namelijk in dit gevaal hoge facturen naar de klant en die zit daar niet op te wachten.

Waarom kijk je gewoon niet even verder?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:59
Wachten... schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:17:
[...]
Maar je stelt een enorm vage vraag. Waarom is bepaalde software traag? Nou, zo is het nou eenmaal gebouwd. Daar zijn ongetwijfeld dingen aan te doen maar dan moet je met concretere vragen komen die we concreet kunnen beantwoorden.

Je kan bijvoorbeeld de broncode van die template bekijken om te zien wat er allemaal gebeurt en of je daar dingen weg kan halen die misschien niet op iedere pagina nodig zijn. Je kan de sql query log bekijken of er langzame queries draaien die wellicht geoptimaliseerd kunnen worden of misschien zelfs helemaal niet op alle pagina's nodig zijn, je kan HTTP/2 aanzetten, Redis cache aanzetten, cache plugins aanzetten, etc, etc.

Maar daar moet je wel zin in hebben en misschien is het in jouw geval wel slimmer om een webshop te gebruiken die iemand anders draaiende houdt? Misschien kan je eens kijken op mijndomein.nl? Zij bieden een webshop aan die je alleen nog maar hoeft in te richten!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Wachten...
Ramon schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:04:
[...]

Maar je stelt een enorm vage vraag. Waarom is bepaalde software traag? Nou, zo is het nou eenmaal gebouwd. Daar zijn ongetwijfeld dingen aan te doen maar dan moet je met concretere vragen komen die we concreet kunnen beantwoorden.

Je kan bijvoorbeeld de broncode van die template bekijken om te zien wat er allemaal gebeurt en of je daar dingen weg kan halen die misschien niet op iedere pagina nodig zijn. Je kan de sql query log bekijken of er langzame queries draaien die wellicht geoptimaliseerd kunnen worden of misschien zelfs helemaal niet op alle pagina's nodig zijn, je kan HTTP/2 aanzetten, Redis cache aanzetten, cache plugins aanzetten, etc, etc.

Maar daar moet je wel zin in hebben en misschien is het in jouw geval wel slimmer om een webshop te gebruiken die iemand anders draaiende houdt? Misschien kan je eens kijken op mijndomein.nl? Zij bieden een webshop aan die je alleen nog maar hoeft in te richten!
Ik vond de vraag zelf niet zo gek, maar ik ben dan ook geen web developer ;)
Het verbaasde me alleen dat met een schone installatie en alleen Woocommerce installeren de performance al inzakt. Ik heb er wat dat betreft te weinig verstand van. Maar als ik jou zo begrijp, dan heeft het ook te maken of Woocommerce goed overweg kan met de server waar ik het draai e.d.?

Ik had zelf verwacht dat als ik met Wordpress zelf wel goede scores haal overal, dat ik dan met enkel Woocommerce geinstalleerd alsnog een hoge score haal, maar blijkbaar werkt dit niet zo.

@DJMaze Maar dan ga je al snel maar Magento o.i.d.?

• DJMaze
  • Niet online
Wachten... schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:15:
@DJMaze Maar dan ga je al snel maar Magento o.i.d.?
Ik niet. Er zijn zat alternatieven.
Tuig er gewoon een paar op om te kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-03 17:35
Met Magento ga je nog veel meer resources vreten, dus begin daar maar niet aan.

Ten eerste, budget shared hosting is al snel een bottleneck.

Ten tweede, pagespeed insights geeft je vast wat punten welke verbeterd kunnen worden, wat zie je hier?

Ik gebruik zelf Autoptimize, deze bundelt bijv. meerdere js of css files tot 1 file, dat kan al helpen. Tevens heb ik wel eens gezien dat men bijv. images van meerdere MB's op de site plempte, dat is ook niet bevorderlijk.

• Josk79
Oh, en komt die theme niet met allerlei ballast zoals sliders of pagebuilders of andere zooi die de boel vertraagt? Wellicht kun je het e.e.a. uitschakelen in de theme.

[Voor 0% gewijzigd door Josk79 op 29-03-2021 23:41. Reden: Ij -> ei]

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-03 02:23
Het probleem zit of in je thema of in de €5 per maand goedkoopste hosting pakket iets wat je draait. Wordpress + Woocommerce kan prima out of the box snel zijn.

Heb je al eens het twentytwenty thema aangezet en dan getest?

Idempotent.

• EK-Hosting
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-03 12:46
(jarig!)
@Wachten... neem even contact met ons op ;) info@ek-hosting.nl dan kunnen we je ongetwijfeld helpen om die score omhoog te krijgen! Moet met dit hosting pakket geen probleem zijn namelijk. Horen het graag ;)

Insights over hardware delen we inderdaad niet overigens, met een reden, gezien sommige hardware exploits is dat niet altijd even handig te delen, dus vandaar.

Mvg,
Erik van EK-Hosting ;)

peerxd

• Josk79
@Wachten... kijk voor de grap ook even of opcache wel ingeschakeld is (dit is zichtbaar in phpinfo() ), dit scheelt behoorlijk namelijk...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee