Ik heb nu een PV installatie liggen van met 20 panelen totaal 7000 WP op een Growatt 7000. Dak orientatie Zuid/schuin. Omvormer staat 40m van meterkast en heeft een 5 x6mm2 kabel. Aansluiting net 3 x 25A. En PV installatie is afgezekerd met 16A aardlekautomaat.
Klopt mijn veronderstelling dat op piek momenten --> de maximale stroom geleverd
(Wattage 7000 / 3) en dat dan weer delen door 230 Volt = 10 A per fase is?
Bij uitbreiding --> Uitgaande van bij plaatsen additionele omvormer op dezelfde plaats waar de huidige omvormer nu staat. Wat zou additionele omvormer aan vermogen mogen hebben ivm totaal aan stroom?
En 2e vraag hoe zou eea aangesloten kunnen worden wat is daar voor nodig. Extra verdeelkast, hoofdschakelaars?
Klopt mijn veronderstelling dat op piek momenten --> de maximale stroom geleverd
(Wattage 7000 / 3) en dat dan weer delen door 230 Volt = 10 A per fase is?
Bij uitbreiding --> Uitgaande van bij plaatsen additionele omvormer op dezelfde plaats waar de huidige omvormer nu staat. Wat zou additionele omvormer aan vermogen mogen hebben ivm totaal aan stroom?
En 2e vraag hoe zou eea aangesloten kunnen worden wat is daar voor nodig. Extra verdeelkast, hoofdschakelaars?