Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:26

Rincewind

Take me in your arms tonight

Topicstarter
Ik ben bezig met een project waar ik een oude PC voor gebruik: AMD Phenom II X4 955 icm een Gigabyte MA790XT-UD4P, 12 GB ram en een Sapphire X580. Werkt als een zonnetje maar ik wil een betere CPU op hetzelfde MB. Volgens de specs van het MB is een AMD Phenom II X6 1090T (HDT90ZFBK6DGR) ook mogelijk mits BIOS 'F8' is geïnstalleerd. Dat is het geval dus zo'n cpu gekocht. So far so good...

Van de week ontvangen en ingebouwd. PC aangezet en er gebeurt niets... Alles gaat aan maar verder geen BIOS-boot info. Ik heb 2 extra fans gekoppeld aan de setup en die gaan dus ook aan en dan hoor je die 2 soort van golven: zachtjes iets harder draaien en vervolgens weer wat zachter en dan weer ietsjes harder, zachter etc.. Maar geen beeld. Vervolgens een andere voeding gepakt (500W ipv de 450W nu) en dan start het helemaal niet op. Videokaart eruit, extra pc-speakertje aan het MB gekoppeld: h-e-l-e-m-a-a-l niets. Ook geen beeps o.i.d. Oude CPU terug en draaien als een zonnetje weer..

Wie weet hoe ik dit kan oplossen want bij het opstarten lijkt het alsof het in een bootloop komt te zitten als ik de fans zachter-harder-zachter-harder (enz) hoor gaan.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 15:59

Shunt

Boe

Check of je huidig bios wel ondersteuning heeft voor die cpu. En as je nog een oude bios draait beginnen met die even te updaten.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Shunt schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:28:
Check of je huidig bios wel ondersteuning heeft voor die cpu. En as je nog een oude bios draait beginnen met die even te updaten.
Al gedaan en volgens de CPU-lijst van dit MB wordt de X6 ondersteunt met bios 'F8'. En die is actief (staat ook in mijn topicstart ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Shunt schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:28:
Hij heeft in zijn post aangegeven dat dat het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-05 22:17

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

CMOS batterijtje d'r even uitgehaald of clear cmos gedaan na het installeren van de nieuwe CPU?
Anders is de CPU waarschijnlijk defect.

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
JZX81_Drift schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:34:
CMOS batterijtje d'r even uitgehaald of clear cmos gedaan na het installeren van de nieuwe CPU?
Anders is de CPU waarschijnlijk defect.
Dat zal ik nog even proberen. De CPU is werkend uit een andere PC gehaald volgens de verkoper.. Ik heb nog een ander MB (Asrock M3A785GXH) om te testen maar die heeft geen bracket voor de cpu-cooler :|

[ Voor 13% gewijzigd door Rincewind op 28-03-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-05 22:17

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Rincewind schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:52:
[...]
Dat zal ik nog even proberen. De CPU is werkend uit een andere PC gehaald volgens de verkoper.. Ik heb nog een ander MB (Asrock M3A785GXH) om te testen maar die heeft geen bracket voor de cpu-cooler :|
Gelukkig kan je zo'n bracket binnen 2 minuten overzetten :)

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
JZX81_Drift schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:55:
[...]Gelukkig kan je zo'n bracket binnen 2 minuten overzetten :)
Dan moet je er wel eentje hebben. Gelukkig had ik nog een oud kapot AM3-MB waar die bracket nog op zit. Net uit de vuilnisbak gevist. Dus die gaat zo op de Asrock waarna ik deze op mijn bureau ga optuigen met de X6. Nu is natuurlijk wel de vraag of het BIOS van dit MB wel de goede versie is (V1.80)...

*update: nog geen tijd gehad om door te testen omdat ik geen koelpasta meer heb. Dus maar even besteld en morgen verder testen

[ Voor 11% gewijzigd door Rincewind op 29-03-2021 09:51 ]

Pagina: 1