Toon posts:

Betaalbare monitor voor console

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Ddjnge
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23-03 08:17
Hallo,

Ik ben al enige tijd aan het kijken voor een geschikte (betaalbare) monitor die zowel geschikt is voor een Xbox Serie S en een Switch. Nu was mijn oog gevallen op een Samsung Odyssey G5, echter mist deze ingebouwde speakers.

Dat een TV moet beschikken over 100Hz is mij bekend, vandaar een Samsung QE55Q80T in ons huishouden. Echter is het niet de bedoeling dat mijn zoon constant de tv overneemt als hij wil gamen.

Welke optie raden jullie aan voor console gaming op een monitor? Liefst dus wel met ingebouwde speakers en tot max 300 euro. Ik mis de kennis hierin om te zeggen dat bijv. een iiyama G-Master GB2770HSU-B1 Red Eagle ook prima is, of een Acer Nitro VG242YPbmiipx. Oftewel .. Help :X

Ik hoop hier mijn antwoord te kunnen vinden.

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Random IT Man
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:25
Speakers op een monitor zijn eigenlijk zonder uitzondering prut.

Gezien het hier gaat om een Series S en een Switch ga je aan een monitor boven 60hz weinig nut hebben. De Switch zit met de wat zwaardere games altijd rond de 30fps (als het niet lager is) waardoor ik alleen een monitor boven de 60hz zou aanraden die ook Freesync heeft.

De Series S heeft een max output van 1440p met 120fps, maar de meeste games zitten rond de 1080/720p met 60 fps. Wederom dus weinig nut om een monitor van boven de 60hz te kopen.

Wat ik dus zou aanraden is een leuke monitor van iets onder de 200 euro met 1080p met 60hz met Freesync en een zo laag mogelijke responsetijd en ten slotte IPS. Vervolgens koop je met het resterende budget een goede headset van rond de 100-130 euro met 3.5mm jack. De Series S ondersteund namelijk alleen wireless audio met Microsoft's eigen protocol waardoor een 3.5mm jack via de controller de beste oplossing is. Dan zit je ook meteen goed met de Switch.

Ik denk dat je daar een stuk vrolijker van gaat worden in algemeenheid.

[Voor 0% gewijzigd door Random IT Man op 28-03-2021 11:44. Reden: Niet te vergeten: IPS paneel. Geen ouderwetse TN troep]

• Ddjnge
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23-03 08:17
Bedankt voor je reactie.

Headset is al wel, maar zodra er multiplayer gespeeld gaat worden is dit niet handig voor mede speler. Vandaar toch wel de voorkeur dat er iets van geluid mogelijk is (al wist ik dat dat vaak wel prut is).

[Voor 12% gewijzigd door Ddjnge op 28-03-2021 11:54]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee