Toon posts:

Radeon RX 570 gaat wel aan, geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• iDragonash
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-01 23:22
Mijn vraag
.Mijn broer heeft recentelijk de Asrock phantom gaming Radeon RX 570 8GB tweede hands aangeschaft. De kaart werkte prima in de pc van de verkoper, aangekomen thuis gaf de kaart geen beeld. De fans gingen wel draaien, maar voor de rest was er geen teken van leven.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Hij is inmiddels in 3 pc's geweest waarvan bij de laatste met de I5 er alleen beeld gegeven werd totdat de windows update klaar was.
1e pc:
Asus Rog Strix B450-F Gaming
Amd ryzen 5 2600

2e pc:
Gigabyte A320-M
Amd ryzen 5 2600x

3e pc:
Asus prime H310-M
I5-9400F

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dus zoals ik al aangegeven heb heeft de kaart alleen kort beeld gegeven bij de Intel pc, toen de pc eenmaal opgestart was hebben we met de on board graphics gekeken of de kaart überhaupt gezien werd door de pc. Dit was de eerste keer wel het geval, maar na 1 keer opnieuw opstarten zag hij de kaart al niet meer. Ik zag veel dingen op het internet over bios updates, zelf heb ik dus het A320M moederbord en kan er geen bios updates voor vinden. Onder andere zit op de B450-F ook al de nieuwste bios settings. Wat is hier de fix?

Alle reacties

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-11-2022

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

weet je zeker dat je videokaart er goed hebt ingedrukt? en probeer het is in systeem 1 of 2 met de voeding van systeem 3.

een Gigabyte A320-M met een 2600x lijkt mij sowieso niet echt een goede keuze.

Specs

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:36
iDragonash schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:28:
toen de pc eenmaal opgestart was hebben we met de on board graphics gekeken of de kaart überhaupt gezien werd door de pc.
Onmogelijk. 9400F heeft geen igpu!

Welk merk en type voedingen?
Biosresets gedaan bij de systemen?
Oude grafische drivers verwijderd met DDU?

• iDragonash
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-01 23:22
A320-M met 2600X werkt helemaal prima voor mij, heb het nu 2 jaar en nooit problemen mee gehad.
Oh sorry dan was het een andere I5, helaas is systeem 3 niet van mij dus met voedingen switchen zal een beetje moeilijk gaan. Ik heb in mijn eigen systeem (Systeem 2) een coolermaster masterwatt zitten van 600 watt. Bij systeem 1 hadden we eerder al problemen met een andere videokaart dus op dat systeem is de bios helemaal opnieuw gedownload. Het moederbord daar is overigens ook gloednieuw. Drivers heb ik nog niet verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee