Toon posts:

RAZER Cynosa Lite kan ik instellingen in keyboard flashen?

Pagina: 1
Acties:

• RickD007
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 28-08 14:02
Hallo Allen,

Nadat mijn Trust eLight LED Illuminated keyboard (simpel en alle instellingen vanaf het keyboard in te stellen, perfect als je moet werken in een donkere ruimte, werkt voor ieder OS en ook op een raspberry PI etc.) was versleten heb ik een nieuw keyboard gekocht. Ik ben gegaan voor een RAZER Cynosa Lite (goede reviews en betere bouwkwaliteit leek mij).

Bij het aansluiten kwam ik echter een aantal rare dingen tegen. De bijgeleverde instellings-software werkt alleen als je inlogt met een account of als guest (voor een keyboard WTF?!?). En nog veel erger: nadat ik instellingen had aangepast bleken die niet in het keyboard te worden opgeslagen maar zo te zien alleen te werken via een hele set services die bij het opstarten worden aangeslingerd (als ik ze uitzet blijft het keyboard in default mode qua licht).

Verder blijkt deze enorme hoeveelheid stuursoftware niet in staat mijn persoonlijke instellingen vast te houden als het OS net opstart of sluit en zelfs als het keyboard samen met de monitor in slaapstand gaat begin je bij het ontwaken even met default instellingen.

Mijn vraag: weet iemand of je de "nieuwe default" instellingen in dit keyboard kan "flashen" of op de een of andere manier het keyboard kan tweaken zodat je het standalone kan gebruiken bij alle hardware en de instellingen vanaf stroom aan tot uit hetzelfde blijven? Gaat alleen om alle keys op 1 kleur, dus kan me haast niet voorstellen dat het niet mogelijk is. Maar misschien bevat het alleen een rom met basis instellingen en is de rest software based en kan het gewoon fysiek echt niet.

MvG,

Rick

PS: Ik zal wel een hoop haat over me heen krijgen van Razor gebruikers aangezien het merk een grote schare hardcore fans schijnt te hebben. Maar of ik mis iets en zie het gewoon niet, of het is gewoon serieus bad hardware design.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee