Vraag

• Topazz123
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-06-2021
Hey all,

Ik was van plan om me RAM geheugen uit te breiden naar minimaal 16 GB aangezien 8Gb niet meer genoeg voor me is. Ik weet dat het hiervoor belangrijk is om te kijken naar DDR3/4 etc en de kloksnelheid, maar ook wat compatible met je moederbord is. Nu heb ik Speccy laten lopen om me pc en daar komt uit dat ik een :

- Gigabyte Technology Co. Ltd. B150-HD3P-CF (U3E1)

moederbord heb. Een snelle google later denk ik dat ik erachter ben dat het DDR4 ondersteunt, met maximaal 64gb werkgeheugen en een kloksnelheid van 2133 mHz? Nu vroeg ik mij af of ik nog op meer punten moet letten en/of het belangrijk is of ik hetzelfde merk koop. En verder de vraag wat een beetje goede producten zijn om dit te bereiken, budget is ongeveer max €120. Als er meer speccs nodig zijn, hoor ik het graag

Bij voorbaat dank toppers.

Beste antwoord (via Topazz123 op 28-03-2021 00:31)

• Perboemski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kijk eens op de lijst die Gigabyte voorschrijft!
https://www.gigabyte.com/...ev-10/support#support-doc

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

Alle reacties

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Formfactor ((so)dimm) is ook niet onbelangrijk. Je ziet vaak in kleinere pc’s dat hier so-dimm wordt gebruikt, waar dit vroeger enkel in laptops het geval was.
Het beste zou zijn om even je pc open te schroeven en het typenummer van je ram op te zoeken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Perboemski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kijk eens op de lijst die Gigabyte voorschrijft!
https://www.gigabyte.com/...ev-10/support#support-doc

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

• Topazz123
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-06-2021
Top, had al wat rondgezocht op tweakers en beste keus wordt inderdaad door dit moederbord ondersteunt! Dank je

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:46
Welk merk en type ram zit er nu in?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee