• techninja
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 27-06 12:24
Beste tweakers,

Hopelijk kan iemand hier mij helpen met wat meer informatie over het betreffende model in de titel. Ik was namelijk aan het kijken voor een nieuwe monitor en heb gekozen voor een 27' 1440p ips paneel (goede middenweg tussen snelheid en kleuren). Va is wat traag en tn is te matig qua beeld/kleuren voor mij.Ik kwam uit bij de 273QF (relatief snel ips scherm) waarvan ik een mooie review had gelezen op rtings https://www.rtings.com/monitor/reviews/msi/optix-g273qf .

Echter vond ik daarna hier op tweakers de lenovo g27q-20 (monitor namen zijn zo catchy). Heeft iemand hier enig idee wat voor paneel dit scherm gebruikt in verband met ghosting/smearing? Aangezien deze monitor meer verstelbaarheid lijkt te hebben in de voet zou dit mogelijk een betere keuze zijn voor mijn gebruik. Helaas kan ik online nauwelijks tot geen reviews of extra informatie over dit model vinden. Ik kon alleen dit vinden heb het ook bekeken en begrepen (voor het overgrote deel) YouTube: Lenovo G27q-20 Review | Viel Display für wenig Geld , handig maar erg subjectief en de desbetreffende persoon lijkt meermaals in de video aan te geven niet veel monitoren te testen :/... Vandaar dat ik opzoek ben naar iets meer informatie van of iemand die meer kennis heeft van schermen met een subjectieve mening of een objectieve meting?
Mocht iemand mij kunnen helpen zou dat erg fijn zijn.

vriendelijke groeten en bedankt voor de hulp/lezen alvast,

Techninja

• Ottie93
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 12:18
Ik ben ook benieuwd of hier reviews van komen.. lijkt een goede monitor, nu zelfs al voor €299. Ik kan maar heel weinig info hierover vinden.

Ottie

• DKGAMER16
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21-09 15:40
Ik heb gister avond bij de Mediamarkt deze monitor aangeschaft. 299 is inderdaad niet veel geld voor deze monitor.

In mijn geval heb ik een Nvidia GTX 1080 en deze monitor ondersteund Gsync.
https://www.lenovo.com/ao/en/monitors/G27q-20

De reden dat je nog geen reviews vindt komt omdat deze monitor van Januari 2021 is. Gloednieuw dus.

Ik zal zeker een review hier op tweakers schrijven. Levertijd staat nu op 5-7 werkdagen.

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 22:03
DKGAMER16 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:56:
en deze monitor ondersteund Gsync.
Hij is Gsync compatible (staat in de specs) en dat is wat anders, vrijwel alle freesync schermen zijn dat tegenwoordig, en sommige zoals deze maar ook mijn LG schermen zijn "gekeurd" op hun compatibiliteit (niet dat ik er veel aan heb, als multimonitor users heb ik door de issues GSync uit moeten schakelen)

In ieder geval Gsync Compatible.

• Peter_Aragorn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:41
In een zoektocht naar een mooie monitor, kwam ik deze ook tegen. Hoe bevalt hij, techninja?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• DKGAMER16
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21-09 15:40
Scherm voldoet prima. Mooi helder scherm en tot nu geen ghosting of vertragingen gedetecteerd.

Ik speelde voorheen voornamelijk 1080P en wilde nu wel 1440P dit op een 1080 g1 gaming. Ik merk wel dat deze er nu wel moeite mee heeft.

Games die ik voornamelijk speel zijn GTA 5, Far cry 5 en Far Cry New Dawn.

• techninja
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 27-06 12:24
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:49:
In een zoektocht naar een mooie monitor, kwam ik deze ook tegen. Hoe bevalt hij, techninja?
Sorry, heb niks toe te voegen heb namelijk de msi 273QF(k) gekocht dus kan je helaas niet verder helpen.

• Peter_Aragorn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:41
Ik heb hem besteld gisteren. Ben benieuwd wanneer hij binnen komt, maar ik heb geen haast. Ga hem ook voornamelijk voor videobewerking gebruiken, dus ben benieuwd hoe hij het daarmee gaat doen.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• izzet3838
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21-09 20:47
Peter_Aragorn schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:39:
Ik heb hem besteld gisteren. Ben benieuwd wanneer hij binnen komt, maar ik heb geen haast. Ga hem ook voornamelijk voor videobewerking gebruiken, dus ben benieuwd hoe hij het daarmee gaat doen.
Heb hem zojuist ook besteld bij Megekko ben benieuwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SjardWillems
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 19-09 13:03
izzet3838 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:03:
[...]

Heb hem zojuist ook besteld bij Megekko ben benieuwd.
En hoe bevalt ie? Zou je hem aanraden?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee