Toon posts:

plex update? geen bibliotheek meer?

Pagina: 1
Acties:
  • 968 views

Onderwerpen

Vraag

• Angeliquekoobs
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-11-2021
Hallo,
ik gebruik al een aantal jaren plex om te streamen naar de smart tv.
nu een paar maanden eruit geweest en geen plex gebruikt. wou nu wat films toevoegen, maar hele plex blijkt leeg , wanneer ik media wil toevoegen zegt die dat ik de plex media server moet downloaden, wanneer ik dat doe en op launch klik gebeurt er helemaal niks. wanneer ik de download open bij setup bestand, kom ik weer in het zelfde scherm en blijft plex aangeven dat ik de mediaserver moet downloaden.
kan iemand mij duidelijkheid geven in dit probleem? alvast bedankt groetjes Angelique
...

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:42
Heb je nog geen plexmedia sever draaien in je netwerk dan? Kan het zijn dat je die in je client even moet koppelen?

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 19:45
Op welk apparaat staat de Plex server geinstalleerd? En heb je al gecontroleerd of die installatie nog in orde is?

• Angeliquekoobs
Plex staat op de pc. Die draait op Windows 10. Voorheen deed die het altijd prima. Wat bedoel je met client koppelen? De smart tv is gekoppeld . Maar is dit nu een vereiste om media te kunnen toevoegen? Ik heb via configuratiescherm plex verwijderd. Pc opnieuw gestart. Toen op nieuw plex gedownload dan geeft plex weer aan dat ik dd mediaserver moet downloaden. Zit ik weer in hetzelfde cirkeltje

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 19:45
Angeliquekoobs schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:53:
Plex staat op de pc. Die draait op Windows 10. Voorheen deed die het altijd prima. Wat bedoel je met client koppelen? De smart tv is gekoppeld . Maar is dit nu een vereiste om media te kunnen toevoegen? Ik heb via configuratiescherm plex verwijderd. Pc opnieuw gestart. Toen op nieuw plex gedownload dan geeft plex weer aan dat ik dd mediaserver moet downloaden. Zit ik weer in hetzelfde cirkeltje
Volgens mij draait je Plex server gewoon niet meer goed op je Windows 10 PC. Je zegt wel "Voorheen deed die het altijd prima.", maar volgens mij doet die het nu dus niet meer. En ik denk dat je op de PC de client opnieuw geinstalleerd hebt, niet de server. Of dat je helemaal niet op de PC gechecked hebt of je Plex server nog wel draait, maar alleen de client op de TV opnieuw hebt geinstalleerd.

Pak het systematisch aan, en controleer eerst of je Plex server wel goed draait.

[Voor 10% gewijzigd door Cpt.Morgan op 29-03-2021 23:13]

• Angeliquekoobs
Ok. Maar als ik in plex op de pc op media server downloaden druk. Dan lijkt me dat toch de goede? . Hoe kan ik zien of plex wel goed is geïnstalleerd of draait dan? Sorry voor alle vragen hoor. Ik wou plex zelf al een bericht doen maar dat gaat dus niet. Kan ik ergens een stappenplan volgen ofzo om te kijken voor de installatie? Kan ik hier ook foto's delen?

• tjempeng
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 16:14
Is hier al een update van ? Is het je gelukt en werkt het weer ?
Ik zit met een zelfde soort probleem alleen dan op een Ubuntu 20.04 server dus geen desktop maar alleen shell access.
Ubuntu server is nieuw geïnstalleerd en ook plex. Ik heb het in docker geprobeerd en later gewoon rechtstreeks in Ubuntu. Maar precies hetzelfde als wat hier beschreven wordt.
Ik kan geen folders of drives toevoegen omdat er nergens een optie hiervoor is.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@tjempeng zou je even een nieuw topic willen starten? Het kicken en kapen van het topic van iemand anders is niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee