Toon posts:

[KPN] Gebruikte tv ontvanger als nieuw ontvangen

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:53
Topic titel is een beetje nooby gekozen, maar kon even geen andere titel bedenken wat de kern van het probleem omschrijft.

Even een korte situatie schets; Sinds 2 weken gedonder met mijn Arcadyan tv-ontvanger (beeld / geluid valt om de haverklap weg). Omgewisseld met mijn 2e ontvanger, probleem opgelost. KPN gebeld, nieuwe tv ontvanger opgehaald op 21-03. Geinstalleerd, meteen dezelfde problemen.
Het viel mij op dat dit een refurbished exemplaar betrof. Zo far so good. Klacht is correct opgenomen, nieuwe opgestuurd. Vandaag een nieuwe opgehaald + oude retour gestuurd.

Tot so far so good..
Tv- ontvanger geïnstalleerd, en hoppa. tot zover geen storingen. Na het eten viel mij op, dat ik nog geen klantnr en pincode heb moeten ingeven? Maar ik kon wel tv kijken. Even snel checken bij de klant informatie leerde mij dat dit toestel reeds gebruikt is geweest incl. accounts...

KPN gebeld, hier kreeg ik de melding dat ik de eerste was..Er werd in mijn optiek weinig rukbaarheid gegeven aan privacy gevoelige informatie! Ook heb ik aangegeven dat ik nu wantrouwend ben over de omgang van mijn gegevens.
Ik kreeg een nieuwe toegestuurd, duurt weer een week (kennelijk werken ze niet zo snel bij Ceva..). Het werd afgedaan iedereen maakt wel eens een foutje..Maar dit kan ik niet als fout zien. Eerder je procedures niet op orde hebben.

Na het telefoongesprek met KPN heb ik toch eens de netflix app geopend..Tot mijn verbazing logde die in op een account van iemand anders :o 8)7 .
Uit goed fatsoen heb ik op basis van naam + achternaam contact opgenomen via social media met deze mensen om ze in kennis te stellen. Iets wat eigenlijk vanuit KPN moet komen (en ja ze zijn in bezit van een klantnr van die mensen).

@KPN Webcare Hoe gaan we hiermee om? Ik ben van mening dat hier kritisch gekeken moet worden. Mensen sturen ter goede trouw hun box op ter omruilen of einde abbonement. Ze denken wellicht niet aan het terugzetten naar factory settings waardoor je dus dit soort gein gaat krijgen!
Lijkt me dat jullie eens kritisch naar jullie procedures moeten kijken! Er kan altijd iets mis gaan, maar ik mag er vanuit gaan dat er een dubbel check plaats vindt dat deze boxen daadwerkelijk correct zijn ingesteld op klant niveau voordat ze worden verpakt..
Jullie snappen dat ik twijfel hoe er met mijn gegevens wordt omgegaan in algemeenheid.

@ de rest; Wellicht ten overvloede maar mochten jullie de box terug sturen, gelieve eerst deze naar factory reset brengen.

Rial spaak velgen te koop!|Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:39
Ik weet niet of KPN Webcare hier heel actief is, ik denk dat je dit beter op het forum van KPN zelf kan plaatsen.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:25

Speedmaster

Make my day...

Zou dit even als een privacy lek melden, denk dat ze daar niet blij van gaan worden

• Meneer aard
Speedmaster schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:23:
Zou dit even als een privacy lek melden, denk dat ze daar niet blij van gaan worden
Ja daar zat ik ook aan te denken, maar eerst even de "normale" weg bewandelen. Ik heb geen idee of dit vaker gebeurt, of dit zeldzaam is ja/nee.
Ben van mening dat er ook de kans geboden moet worden.

Rial spaak velgen te koop!|Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:25
Normaal gesproken horen de teruggestuurde apparaten gecontroleerd te worden en een reset.

• Meneer aard
@king006 Zou je wel verwachten..Kennelijk kloppen die procedures niet..Stickertje erop en klaar..Moet je het assessment kleuren op nummer gedaan hebben.

Net voor de gein eens gekeken bij autoriteit persoongegevens, duurt minimaal 6 maanden voordat ze met een klacht aan de gang gaan 8)7 |:( .
Kan beter een handel in die boxen beginnen..Iedere keer zeuren om een nieuwe en doorverkopen inclusief een netflix accountje.. :+ :X.

Maar zonder dollen, procedures kloppen van geen kant daar. Ook maar op het kpn forum een topic gemaakt.
Ben ik blij dat ik standaard die boxen wis..maar man man man..Iets met insert rob geus plaatje.

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:16
Niet netjes, maar ook niet wereldschokkend. Ik heb een tijdje voor een KPN dochter gewerkt en in 5 jaar tijd eenmaal de klacht gehad dat een stb de verkeerde abo# en pin had en tweemaal een gebruikt modem. N=1 maar het kan helaas voorkomen, iedereen is helaas maar een mens.

Heb je hier in zoverre last van dat je er zo veel energie in wil stoppen?

• Meneer aard
@sigmundfreund
Ja ik snap het dat het kan voorkomen, vandaar dat ik ook KPN in de gelegenheid stel om dit op te lossen. Maar de wijze waarop en de tijd die ik ermee kwijt was...

De tv-ontvanger werkt perfect..elke keer zit ik aan de telefoon, moet ik naar een post nl punt. Ik heb wel meer te doen dan dit. En lijkt me toch ook niet meer dan normaal dat ik je benader via social media als het jouw account betrof dat dit is voorgevallen? Neem aan dat je dat ook prijs stelt.

[Voor 4% gewijzigd door Meneer aard op 27-03-2021 21:41]

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:16
Juist mijn punt ;) de wijze waarop en hoeveel tijd je er aan kwijt bent lijkt mij niet in verhouding staan tot de 'schade' van de andere partij. Wissen en opgelost d:)b Net als de tijd dat je een video huurde maar de band nog moest terugspoelen. 999/1000 gaat goed, die ene keer moet je het het even zelf doen.

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:33
Er is een tijd geweest dat je bij XS4ALL zelf een ontvanger uit de tv backend kon verwijderen. Dat was genoeg, daarna kreeg deze een reset zodra deze online kwam, kennelijk is dat hier niet gebeurd.

• Meneer aard
sigmundfreund schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:44:
Juist mijn punt ;) de wijze waarop en hoeveel tijd je er aan kwijt bent lijkt mij niet in verhouding staan tot de 'schade' van de andere partij. Wissen en opgelost d:)b Net als de tijd dat je een video huurde maar de band nog moest terugspoelen. 999/1000 gaat goed, die ene keer moet je het het even zelf doen.
Op dit moment niet nee, maar als ik de intentie had, had ik gebruik kunnen maken van "jouw" account.
Ik ben er ook niet op uit om mijn gelijk te halen/ KPN in een zwart daglicht te zetten, vandaar dat ik ze gelegenheid wilt geven om dit op te lossen.

Vind het ook niet meer dan normaal, om even de andere partij in kennis te stellen. Dat is middels social media zo gebeurd..Kleine moeite :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Meneer aard schreef op zondag 28 maart 2021 @ 09:50:
Op dit moment niet nee, maar als ik de intentie had, had ik gebruik kunnen maken van "jouw" account.
Ik ben er ook niet op uit om mijn gelijk te halen/ KPN in een zwart daglicht te zetten, vandaar dat ik ze gelegenheid wilt geven om dit op te lossen.
Maar die oplossing is al gegeven, resetten en weer door met je leven... Dat zal ook het antwoord van KPN zijn, of ze sturen je (wederom) een "nieuwe" ontvanger, of je nou deze gaat gebruiken of die andere daar zit toch geen verschil in.

-edit-
Dat jij er zoveel tijd in wil steken is een nobel streven voor jezelf misschien maar waar gewerkt wordt worden weleens fouten gemaakt dus zo spannend is het allemaal niet. Als ik een refurbished product koop dan verwacht ik ook dat alle (persoonlijke) gegevens zijn gereset van de vorige eigenaar maar tuurlijk zal het weleens voorkomen dat er een keer eens 'iets' vergeten wordt. Niet echt topic-waardig te noemen, volgens mij ben je er meer op uit om KPN te 'bashen', just my 2c.

[Voor 28% gewijzigd door Enforcer op 28-03-2021 11:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Meneer aard
@Enforcer Zoals ik al eerder heb gereageerd in dit topic, het zou jouw account maar zijn. Dan zou je ook het prettig vinden als ik je benader op social media (ga ik vanuit), je zult vast daarvoor een melding gehad hebben van Netflix dat er ingelogd is in wellicht voor jou onbekende regio.

Maar goed, prima redenatie over het "bashen" van KPN. Succes met die complottheorie. ;w

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:58

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Meneer aard schreef op maandag 29 maart 2021 @ 07:39:
je zult vast daarvoor een melding gehad hebben van Netflix dat er ingelogd is in wellicht voor jou onbekende regio.
Ik denk dat die melding er helemaal niet is geweest, want strikt genomen was die box al ingelogd en was het geen nieuwe login.
Als voorbeeld: Je krijgt ook niet elke keer een nieuwe login melding als je je telefoon met actief Netflix account op een andere locatie in het land gebruikt. Die komt er pas als je daadwerkelijk met een wachtwoord intypen opnieuw inlogt.

In principe is het dus zo dat de eigenaar van dat account nog niets had gemerkt van dat lek. Hooguit dat hij misschien een keer een "maximum aantal schermen in gebruik" heeft gehad en dat ie dacht: :?

Wat dat betreft vind ik het een prima plan om het originele account en KPN daarvan op de hoogte te stellen.
Gelijkertijd bewijst het maar eens prima dat je als consument óók zelf op moet letten wat je retour stuurt. Zelf reset ik altijd alles wat de deur uitgaat. Maarja, ik ben een Tweaker. Niet iedereen denkt daar aan of kan dat zelf, of komt zelfs niet in hun op.

[Voor 19% gewijzigd door remco_k op 29-03-2021 09:37]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 18:15

slaay

Natuurbeleven.com

https://www.kpn.com/algem...skwetsbaarheid-melden.htm

Ik zou het gewoon hier even melden, dan komt het waarschijnlijk bij de juiste afdeling terecht i.p.v. op de klantenservice waar ze niet de ernst er van in zien.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:39
@Meneer aard Op het KPN forum is gevraagd of je je profiel even wil aanvullen met je gegevens zodat webcare er in kan duiken :)

• Meneer aard
Dennis-L schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:20:
@Meneer aard Op het KPN forum is gevraagd of je je profiel even wil aanvullen met je gegevens zodat webcare er in kan duiken :)
Bedankt voor de reminder. Kreeg gisteren wel een mail dat er gereageerd was, maar nog niet bij gelegenheid geweest om te kijken.
Wel was er kennelijk op afstand wat gestuurd naar de ontvanger, want ik moest mijn abbo + pin wijzigen. Ben benieuwd wanneer ik de nieuwe ontvanger krijg. Want kreeg namelijk wel een SMS van kpn dat deze binnenkort op mijn huisadres afgeleverd zal worden maar doorgaans heb ik het bij een pakketpunt moeten ophalen.

Problemen zijn trouwens weggebleven bij deze tv ontvanger..Vermoedelijk vinden sommige het niet leuk om via de ARC over HDMI wat te gooien. Wel is bij deze ontvanger de optische uitgang of defect of wat dan ook, want hij wordt niet aangesproken (volgens de instellingen moet hij juist daar geluid over gooien).

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 06:54
Bedankt voor deze info, ik zal komende week een fabrieksreset doen voor ik de spullen terug moet sturen.

• JulianBorghuis
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-02 07:36
ja zeg dat wel. terug sturen betekent eerst dus resetten anders liggen je gegevens op straat xD
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee