• oetgrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 23:08
LG Velvet 4G/5G.

LG Velvet Specs 5G (4G)
  • Afmetingen (L x B x H); 167,2 x 74,1 x 7,9 mm
  • Gewicht: 180 gram
  • Kleuren: Aurora White, Aurora Grey, Illusion Sunset, Aurora Green (Aurora Silver, New Black voor de 4G)
  • Materiaal behuizing: Glas
  • Schermgrootte: 6,8 inch (20,5:9 beeldverhouding)
  • Scherm-technologie en resolutie: POLED / 2460 x 1080 pixels
  • Vingerafdrukscanner: Optisch onder scherm
  • Waterbestendig: IP68 & MIL-STD-810G
  • Stofbestendig: IP68
  • Interne opslagcapaciteit: 128GB
  • Werkgeheugen: 8GB
  • MicroSD: Ja
  • Uitbreidbaar geheugen: 2TB
  • Netwerken: 2G, 3G, (4G), 5G
  • SIM: Dual Nano-SIM
  • USB: USB Type-C
  • WiFi: 2.4GHz 5GHz
  • GPS: A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
  • Bluetooth: 5.1, A2DP, LE, aptX HD
  • NFC: Ja
  • FM-Radio: Nee
  • 3,5mm audio jack: Ja
  • Camera achterkant: Triple-camera: 48MP (f/1.8) + 8MP groothoek (f/2.2) + 5MP diepte (f/2.4)
  • Camera voorkant (frontcamera): 16 megapixel
  • Videocamera: Ja
  • Flitser & extra mogelijkheden: LED, ASMR, verschillende video-tools, handmatige modus, PDAF
  • Android-versie: Android 10, upgrade naar Android 11
  • Skin: LG UX
  • Processor: Qualcomm Snapdragon 765G (845 voor de 4G versie)
  • Accu: 4300 mAh
  • Draadloos opladen; Ja
  • Bijzonderheden 30W laden, 10W draadloos laden
Link

https://www.lg.com/nl/smartphones/lg-velvet-aurora-grey

• oetgrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 23:08
Ik heb zelf het toestel (de Aurora White 5G) sinds een paar weken in gebruik en bevalt me eigenlijk wel goed. Ik weet dat LG niet veel meer verkocht wordt maar voor de prijzen waar de Velvet op dit moment voor gaat is het denk ik een interessant toestel.
De witte is trouwens een soort parelmoer die ik erg mooi vind.
Als hoesje gebruik ik de transparante die bij het dual screen pakket zat, prima niet te dik siliconen.

Het naar verhouding lange scherm is even wennen maar als dat gebeurd is bevalt het erg goed.
Het enige wat ik graag anders had gezien is een vlak in plaats van een gebogen scherm, ik denk dat dat laatste behalve looks niks toevoegt en alleen maar nadelig is voor de beeldkwaliteit (die verder overigens prima is). Verder is de notch jammer en de assistant knop mag wat mij betreft wegblijven maar ja je kunt niet alles hebben.

De software van LG lees ik soms wat negatiefs over maar bevalt mij prima (is ook wel verbeterd denk ik de laatste jaren) en is een verademing vergeleken met de Xiaomi Mi 9 Lite die ik hiervoor gebruikte (veel te veel opties en ik begon me echt te ergeren aan de reclame).
Overigens heeft op 24-3 jl. mijn toestel de upgrade naar Android 11 gehad! *O* Ik zie niet al te veel spectaculaire veranderingen, paar kleine visuele maar wel zeer goede batterijtijd, ik ben een vrij gemiddelde gebruiker denk ik (beetje Whatsapp, nieuws lezen, mailen, internetten) en haal sinds de upgrade met twee vingers in de neus het eind van de dag met nog zeker 50% over.
Ik vind overigens nog steeds dat fabrikanten software soms echt wel wat toevoegt boven kale Android, bij de LG is dat voor mij bv. double tap to sleep, erg handige functie vind ik. Verder niet te veel (en te verwijderen) bloatware.

Ervaring die ik heb met de vingerafdrukscanner is redelijk goed, misschien niet de snelste maar wel behoorlijk betrouwbaar, weinig missers en echt tien keer beter dan de Xiaomi.

Fotokwaliteit kan ik nog niet veel over zeggen want nog niet veel gebruikt.
Het dual screen heb ik wel gebruikt, voegt voor mij niks toe en heb ik weggedaan dus (toestel wordt er echt groot en dik van en dat tweede scherm heb ik niet nodig).

Reden waarom ik uiteindelijk ook voor de Velvet heb gekozen zijn de 3,5 mm jack (luister regelmatig muziek op mn mobiel, wel jammer dat de jack onderaan zit), de goede geluidskwaliteit waar de LG's om bekend staan (geld ook voor de Velvet) en de stereospeakers.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee