Toon posts:

MacBook Air en VGA monitor, moeizaam?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03 12:05
Mijn vraag is:

Circa vijftien jaar geleden heb ik een Mirai DML 522W100 monitor gekocht naar aanleiding van positieve reviews op Tweakers.

Nu leek het mij handig om die als tweede monitor te gebruiken in combinatie met mijn MacBook Air Mid 2012 die draait op Catalina.

De monitor heb ik via een verloopstukje aangesloten op de DisplayPort van de Macbook middels een VGA kabel.

Nu krijg ik de Mirai niet op een hogere resolutie dan 720, probeer ik dat wel dan volgt er simpelweg geen beeld.

Opzicht kan ik wel leven met die resolutie, als het niet beter kan dan is dat maar zo.

Wat ik mij dus afvraag is waarom het scherm van mijn MacBook nu ineens kleiner is geworden.
Dat wil zeggen er is nu sprake van flinke zwarte randen boven en beneden.

Mijn vragen zijn dus eigenlijk: is er iets te doen waarmee de resolutie van die externe monitor nog wat omhoog kan?

Zijn die zwarte randen op het scherm van de Macbook te verhelpen?

Is het mogelijk om het tweede scherm iets anders te laten doen dan mirroring? als ik dat probeer volgt er onmiddellijk een zwart scherm.

Speelt het feit dat ik een VGA kabel in plaats van een DVI kabel gebruik nog een rol?

Met Google kom ik niet verder.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:15

nelizmastr

Goed wies kapot

Is het een officieel Apple miniDP verloopje of een €5 ding van een willekeurige website?

De randen op je MacBook scherm hebben te maken met de schaling die niet meer klopt omdat je je scherm op gespiegeld hebt staan. De MacBook Air heeft een 16:10 verhouding en 1440x900 resolutie en 720p is 1280x720, 16:9 verhouding.

Dat is op te lossen door een 16:10 resolutie te kiezen, die je nu niet kunt selecteren dankzij het slecht of niet ondersteund zijn van dit externe scherm of het verloopje.

I reject your reality and substitute my own

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk eens naar SwitchResX om andere resoluties te kunnen kiezen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee