Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Market_Watcher
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 29-04 11:56
Ik ben van plan om een high-end smartphone te kopen. Welke phone heeft de beste camera kwaliteit? Is voor mij toch een van de belangrijkste aspecten, voor de rest voldoet elke telefoon in die prijsklasse aan mijn vereiste. Wil gewoon geen teleurstelling hebben betreft de fotokwaliteit voor zo'n hoge prijs.

Ik zoek een?
High-end smartphone met topkwaliteitsvolle camera

Wat is je budget?
lease smartphone via werk en van plan om in de hoge prijsklasse te kijken (gebruik is wel enkel prive)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zowat alles waarvoor je hedendaags een smartphone gebruik, met nadruk dat foto's een belangrijk aspect is in de keuze

Wat heb je zelf al gevonden?
Iphone 12 Pro (Max), Samsung Galaxy S21 Ultra,..

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke smartphone in de hogere prijsklasse heeft de beste camera? Qua algemene functionaliteiten voldoen ze allemaal wel aan mijn vereiste, de keuze hangt bij mij af van de foto-en videokwaliteit. Wil niet teleurgesteld worden van de camera voor zo'n dure phone.
En andere vraag; 128 GB lijkt mij meer dan genoeg qua geheugen? Foto's kans je toch in de cloud gooien.

Alvast bedankt voor jullie feedback

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
Soms de iPhone 12 Pro Max, soms de Samsung Galaxy S21 Ultra. Er is geen één de beste in alles. Bekijk en lees reviews, kijk wat jij de beste foto's vindt, en maak zelf de keuze :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Market_Watcher
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 29-04 11:56
Hahn schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:55:
Soms de iPhone 12 Pro Max, soms de Samsung Galaxy S21 Ultra. Er is geen één de beste in alles. Bekijk en lees reviews, kijk wat jij de beste foto's vindt, en maak zelf de keuze :)
Jup, ik lees sowieso zelf nog reviews. Maar wou ook eens horen hier wat de tweaker bezoeker ervan denkt. Pro of contra argumenten om de Iphone of Samsung niet te nemen voor andere aspecten zijn ook welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

dit is altijd beetje lastig.
als Android fan is de Samung beter.
Als Apple fan is de Iphone 12 beter.

als outsider kan je ook denken aan OP9pro bv.
(niet de beste, maar ook geen slechte cam). maar als je bv oxygen OS weer fijn vind.

Als het je niets uitmaakt of je IOS of Android draait, denk ik dat de Iphone wat beter uit de bus komt

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:41
Wat je je tevoren moet afvragen is of je optische zoom belangrijk vind, dat heeft de S21 Ultra 10x, en de iPhone 12 Pro niet.

Ik heb zelf een S21 Ultra, en een foto van een wijds uitzicht stelde die voor op maximale resolutie te nemen, 1 foto was 44 MB, tegen 4MB standaard foto. 8K video opname heb ik nog niet gedaan.
Neem je dan veel foto's die op het toestel blijven, dan is 128 GB misschien wel krap. Ik gebruik zo 60 GB voor OS en applicaties, dus op deze hogere resolutie passen er 1500 foto's naast.
Hier nog een mooi artikel; https://www.xda-developers.com/galaxy-s21-cameras/