Toon posts:

Nieuwe Ziggo aansluiting krijgt alleen IPv6 nummer

Pagina: 1
Acties:

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik heb bij mijn ouders een nieuwe internetaansluiting van Ziggo aangevraagd en geinstalleerd. Dat werkt prima, maar het modem krijgt alleen een extern IPv6 adres. Hij doet zelf de omzetting van IPv4 (binnen) naar IPv6.

Ik wil graag het modem in bridgemode zetten, zodat ik alle in- en uitgaande verbindingen zelf onder controle heb. Maar nu ben ik bang dat ik dan ook een IPv6 adres krijg. Ik heb nog niet echt kunnen vinden hoe ik dan de router moet instellen zodat binnen alles hetzelfde blijft. Zaken als port forwarding lijken niet te bestaan bij IPv6.

Krijg je een IPv6 adres bij Ziggo als je modem in bridge staat? Zo ja, kan ik de router toch als firewall blijven gebruiken en het verkeer laten omzetten naar IPv4?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:44
Volgens mij zetten ze hem bij bridge modus om naar Ipv4. Dat is wat ik toen begrepen had.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:00
Wat voor modem heb je gehad? Zit je in het oude UPC gebied of ziggo gebied?

Ziggo bridge mode kan alleen overweg met IPV4 op het ziggo forum zijn de recente berichten voor bridge nogsteeds ipv4. Ziggo roept al jaren dat ipv6 en bridge eraan komt maar tot nu toe niet.

[Voor 58% gewijzigd door HKLM_ op 27-03-2021 16:45]

πŸ‘©β€πŸš€ -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- πŸš€

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 10:56
Ik vraag me wel af wat de TS probeert te bereiken. Ik lees "dat werkt prima", dus er lijkt weinig reden om terug te gaan naar IPv4 only...

Als reden wordt gegeven "Ik wil graag het modem in bridgemode zetten, zodat ik alle in- en uitgaande verbindingen zelf onder controle heb", maar welke functionaliteit mist de TS nu echt voor de internetverbinding van zijn ouders, dat alles non-standaard ingesteld moet worden en waarbij IPv6 functionaliteit verloren gaat?

In veruit de meeste gevallen is de standaardfunctionaliteit van de Ziggo modemrouters prima, in alle opzichten, tenzij je echt iets heel specifiek wilt bereiken wat niet ondersteunt wordt (door soms beperkte instellingsmogelijkheden in de modemrouter).

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Cpt.Morgan schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 16:55:
Ik vraag me wel af wat de TS probeert te bereiken. Ik lees "dat werkt prima", dus er lijkt weinig reden om terug te gaan naar IPv4 only...

Als reden wordt gegeven "Ik wil graag het modem in bridgemode zetten, zodat ik alle in- en uitgaande verbindingen zelf onder controle heb", maar welke functionaliteit mist de TS nu echt voor de internetverbinding van zijn ouders, dat alles non-standaard ingesteld moet worden en waarbij IPv6 functionaliteit verloren gaat?

In veruit de meeste gevallen is de standaardfunctionaliteit van de Ziggo modemrouters prima, in alle opzichten, tenzij je echt iets heel specifiek wilt bereiken wat niet ondersteunt wordt (door soms beperkte instellingsmogelijkheden in de modemrouter).
Tja, da's nou eenmaal het mantra hier op tweakers: ziggo modem/routers moeten in bridge mode want ze zijn ruk en de wifi is kut

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:00
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:21:
[...]

Tja, da's nou eenmaal het mantra hier op tweakers: ziggo modem/routers moeten in bridge mode want ze zijn ruk en de wifi is kut
Naja komt misschien van een paar jaar geleden, ik had ooit een rotte Cisco en die was inderdaad ruk. De technicolor en de connectbox daarentegen zijn momenteel prima devices.

πŸ‘©β€πŸš€ -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- πŸš€

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:54

JdM

Gas?Gas!

Kennis van me heeft een aftands camera systeem, daar kun je alleen IPv4 op instellen. Of je dat nog moet willen is een tweede, maar voor hem is dat de reden om IPv4 te vragen bij Ziggo. Kon overigens ook met behoud van alle overige functionaliteiten (DHCP etc.)

N54 powered

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Als het modem weer op IPv4 wordt gezet bij bridgemode, dan ben ik blij. Bedankt voor het geruststellen. Ik post hier nog wel even of het gelukt is.

De reden waarom ik dat wil, is offtopic.

[Voor 12% gewijzigd door PhilipsFan op 27-03-2021 18:02]

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-03 11:25
Je kan ook de Ziggo helpdesk bellen om IPv4 aan te laten zetten, tenminste toen ik daar nog werkte heb ik dat regelmatig moeten doen

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:27
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:21:
[...]

Als de wifi kut is kun je gewoon de wifi uitschakelen (en zelf een AP installeren). Hoef je niet de modem voor te bridgen.

Er zijn redenen te verzinnen om een eigen router te willen draaien maar voor 99% van de thuisgebruikers gaan die niet op.
JdM schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:36:
Kennis van me heeft een aftands camera systeem, daar kun je alleen IPv4 op instellen. Of je dat nog moet willen is een tweede, maar voor hem is dat de reden om IPv4 te vragen bij Ziggo. Kon overigens ook met behoud van alle overige functionaliteiten (DHCP etc.)
...maar die camera hangt (neem ik aan) niet aan een publiek IP? Wat maakt het dus uit of je publieke IP een IPv4 of IPv6 adres is, zolang het maar werkt?
PhilipsFan schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:01:
Als het modem weer op IPv4 wordt gezet bij bridgemode, dan ben ik blij. Bedankt voor het geruststellen. Ik post hier nog wel even of het gelukt is.

Tegen welke problemen loop je nu aan dat je persΓ© een IPv4 adres wilt dan? En zoals @Raketje aangeeft, je hoeft niet perse een eigen router te gebruiken om weer een IPv4 adres te krijgen als je dat wilt.

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-03 13:14
Een belangrijke irritatie en reden voor mij bijv om ipv4 aan te vragen is dat het geen native ipv6 is (voormalig UPC).

Ipv6 is ipv6 maar ipv4 is cgnat. Je deelt dus een IP met andere klanten. Hierdoor kon ik bijv minder makkelijk plex openstellen voor familie.

Dus nu zit ik helaas op ipv4 only.

Hopelijk komt ziggo ooit met een dual stack oplossing

Je kan via de ziggo chat gewoon vragen om ipv4 only en in voormalig UPC gebied dan zelf bridge mode aanzetten.

[Voor 13% gewijzigd door Kasper1985 op 27-03-2021 19:30]

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 10:56
PhilipsFan schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:01:
Dat is helemaal niet off-topic. Het komt hier regelmatig voor dat mensen allerlei dingen in hun hoofd hebben gehaald qua oplossing, terwijl ze helemaal niet goed geanalyseerd hebben wat het probleem nu eigenlijk is. Daarom is het altijd on-topic om te vragen waarom iemand iets wil. Het is hier geen vraagbaak, maar een discussieforum.

Dus, nogmaals, als je zou kunnen beschrijven waarom je denk dat dit voor jou een goede oplossing is, dan kunnen we meedenken of dat de beste oplossing is, of er wellicht andere oplossingen zijn, en hoe je de beste oplossing zou kunnen realiseren.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee