Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc start, geen beeld, led en fans doen het.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MatthiasCs
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2021
Mijn vraag
Hallo, sinds een tijd heb ik een probleem met mijn pc, hij deed het altijd goed totdat hij opeens tijdens het opstarten geen beeld meer gaf. Na een paar keer opnieuw opstarten deed hij het vaak weer tot een paar dagen geleden.
Ik start mijn computer op en de fans en leds gaan aan verder gebeurd er niks.
Het rare is dat hij heel soms wel beeld geeft maar dan freezed hij voor het bios scherm of hij eindigt in een zwart scherm.
Ik kan nu helemaal niks met mijn computer.
Weet iemand waar dit aan ligt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Geforce gtx 1070
corsair 650w power supply
sabertooth x79 The ultimate force moederbord
intel core i7 ——
4x4 gskill ram
ssd en 1tb harde schijf

Ik heb andere beeldschermen en kabels gebruikt en dit werkte niet, verder ben ik niet heel technisch.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Dat wordt troubleshooten alleen heb je daar wel andere onderdelen en/of een 2e systeem voor nodig.

Wat is het exacte type van je Corsair voeding?

Doe eerst een biosreset van het moederbord om alles op default te zetten.

Testen met andere videokaart.
Huidige videokaart in ander systeem testen.
Testen met andere voeding
Testen zonder opslag aangesloten.
Testen met 1 geheugenmodule.

• MatthiasCs
Bedankt voor je reactie, mijn voeding is een TX650W Corsair Powersupply.
Ik ga als ik tijd heb proberen om te testen maar ik heb geen tweede pc staan dus dat wordt lastig.

• MatthiasCs
Ik heb vooruitgang gemaakt, mijn pc is nu niet meer constant zwart scherm. Soms start hij op maar dan loopt hij vast in het boos scherm ik kan nergens op klikken ookal probeer ik het te doen voor hij vast loopt. Hij start alleen als ik een tijd niks met de computer heb gedaan, dan freezed hij, al wil ik hem herstarten dan doet hij het niet meer. Zou dit een psu issue kunnen zijn?

• Uszka
  • Nu online
Dat kan een psu probleem zijn maar een probleem met het moederbord is ook heel goed mogelijk.

• MatthiasCs
Psu en moederbord is moeilijk om te testen welke het niet doet, is er een manier om te testen of een van de twee het niet doet zonder extra onderdelen te hebben?

• Uszka
  • Nu online
Je hebt sws een psu nodig waarvan je zeker weet dat die het doet.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:21

nelizmastr

Goed wies kapot

MatthiasCs schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:45:
Psu en moederbord is moeilijk om te testen welke het niet doet, is er een manier om te testen of een van de twee het niet doet zonder extra onderdelen te hebben?
Zonder extra onderdelen kan je zelf niet uitsluiten welke defect is, nee.

Als je niet zelf een voeding kunt wisselen of een moederbord is het allicht een idee de plaatselijke computerboer een kijkje te laten nemen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1