Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• sdanny
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 29-03 18:17
Mijn vraag
Ik wil graag OpenVPN installeren / configureren op een Draytek 2927 router.
Het lukt niet om de certificaten te exporteren en deze dus te importeren op de clients.
Er wordt gevraagd naar pc12 pkc12 iets in die richting bestanden en ik geef eerlijk toe kan niet meer opbrengen om nog langer hiermee bezig te zijn om dit uit te zoeken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Draytek Vigor 2927

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://www.draytek.com/support/knowledge-base/7462
een hele zooi youtube video's. Nergens wordt voor mij duidelijk wat nou met de certificaten moet gebeuren.
Ik kan wel een .crt certificaat maar dat is geen pc12 / pkc12 o.i.d.

Ik sta open voor een pb met iemand die mij wilt helpen. Dit hoeft niet gratis.
Als dit op V en A moet dan is dat geen probleem, ik heb niet echt een idee onder welke sectie dit moet.

Alle reacties

• ISDN
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19:39
Heb je deze gezien?
https://draytek.nl/wp-custom/uploads/OpenVPN-DrayOS3.0.pdf

“Hoor” graag of het je gelukt is. Zelf gebruiker van de Vigor2926

[Voor 11% gewijzigd door ISDN op 27-03-2021 15:26]

• sdanny
Jeetje met al mijn zoek opdrachten is deze gewoon niet tevoorschijn gekomen! :|
Ik ben door al deze stappen heen gegaan. Uiteindelijk bij verbinden krijg ik de melding '' there was an error connecting to the server''

Edit: mijn ip subnet is ineens veranderd en kan niet meer de webinterface benaderen. Niks werkt meer.

[Voor 19% gewijzigd door sdanny op 27-03-2021 16:52]

• ISDN
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19:39
Terug naar de fabrieksinstellingen? Aan de voorzijde ( 5 sec.).

[Voor 28% gewijzigd door ISDN op 27-03-2021 19:13]

• sdanny
Topic update voor de geïnteresseerden:

Op de achtergrond met TOP Tweaker ISDN naar het e.e.a. gekeken.
De handleiding heeft niet geholpen, er zitten verschillen in met de web interface van Draytek.
Verder resets en reboots hebben niet geholpen. Er is een ticket geopend bij Draytek.

Heb zelf ook nog gerommeld met VPN matcher (mbv de pdf op de Draytek site). Ook geen succes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjieppy
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 01-06 21:44
Met de Vigor2927 kun je eenvoudig certificaten aanmaken in de DrayTek zelf middels de onderstaande
handleiding:

https://draytek.nl/wp-cus...erated-Certificate3.0.pdf
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True