Vraag

• sdanny
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07-2021
Mijn vraag
Ik wil graag OpenVPN installeren / configureren op een Draytek 2927 router.
Het lukt niet om de certificaten te exporteren en deze dus te importeren op de clients.
Er wordt gevraagd naar pc12 pkc12 iets in die richting bestanden en ik geef eerlijk toe kan niet meer opbrengen om nog langer hiermee bezig te zijn om dit uit te zoeken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Draytek Vigor 2927

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://www.draytek.com/support/knowledge-base/7462
een hele zooi youtube video's. Nergens wordt voor mij duidelijk wat nou met de certificaten moet gebeuren.
Ik kan wel een .crt certificaat maar dat is geen pc12 / pkc12 o.i.d.

Ik sta open voor een pb met iemand die mij wilt helpen. Dit hoeft niet gratis.
Als dit op V en A moet dan is dat geen probleem, ik heb niet echt een idee onder welke sectie dit moet.

Alle reacties

• ISDN
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-05-2022
Heb je deze gezien?
https://draytek.nl/wp-custom/uploads/OpenVPN-DrayOS3.0.pdf

“Hoor” graag of het je gelukt is. Zelf gebruiker van de Vigor2926

[Voor 11% gewijzigd door ISDN op 27-03-2021 15:26]

• sdanny
Jeetje met al mijn zoek opdrachten is deze gewoon niet tevoorschijn gekomen! :|
Ik ben door al deze stappen heen gegaan. Uiteindelijk bij verbinden krijg ik de melding '' there was an error connecting to the server''

Edit: mijn ip subnet is ineens veranderd en kan niet meer de webinterface benaderen. Niks werkt meer.

[Voor 19% gewijzigd door sdanny op 27-03-2021 16:52]

• ISDN
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-05-2022
Terug naar de fabrieksinstellingen? Aan de voorzijde ( 5 sec.).

[Voor 28% gewijzigd door ISDN op 27-03-2021 19:13]

• sdanny
Topic update voor de geïnteresseerden:

Op de achtergrond met TOP Tweaker ISDN naar het e.e.a. gekeken.
De handleiding heeft niet geholpen, er zitten verschillen in met de web interface van Draytek.
Verder resets en reboots hebben niet geholpen. Er is een ticket geopend bij Draytek.

Heb zelf ook nog gerommeld met VPN matcher (mbv de pdf op de Draytek site). Ook geen succes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjieppy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-12-2022
Met de Vigor2927 kun je eenvoudig certificaten aanmaken in de DrayTek zelf middels de onderstaande
handleiding:

https://draytek.nl/wp-cus...erated-Certificate3.0.pdf

• Baseboy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 12:31

Baseboy

No better Chat as IRC CHAT

Hier ben ik hetzelfde van plan met de zelfde router! Ben je ondertussen er al uit aangezien ben er eerlijk gezegd ook al een tijdje mee bezig!

Groeten

Base

Better to burn out, than fade away

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee