Gratis coins ontvangen op mijn wallet. Wat zegt de wet ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10-02 15:10
Ik heb op een wallet gratis coins ontvangen en de vraag is wat er me te doen staat.
Naar mijn weten als ik coins verzend naar een verkeerde wallet dan ben ik deze coins dan ook kwijt omdat het afhangt van de goodwill van de ontvanger.
Zo moet je steeds goed opletten dat je de coins naar een correct adres verstuurd of je bent deze kwijt en niet meer terug te halen. Omdat de transacties op de blockchain onomkeerbaar zijn.
Deze zijn op een wallet gekomen van een exchange wallet waar ik mijn coins op verhandel.
Nu is mijn account geblokkeerd en kan ik niet meer verder handelen terwijl de koersen van de coins enorm aan het bewegen zijn.
Ik heb de fout niet gemaakt door coins naar een verkeerd wallet adres te sturen , maar word hier wel gestraft omdat ik niet meer kan handelen op het platform nu er veel beweging zit in de markt.
1) Ben ik verplicht de coins terug te geven of kan ik deze behouden zonder gevolgen want het is tenslotte crypto en geen fiat geld + ontvangen op een wallet die op mijn naam staat.
2) Kan mijn account op een echange zomaar geblokkeerd worden terwijl ik hier niet eens in fout ben en volledige verificatie heb doorlopen en goedgekeurd is ?
3) Mensen die al hetzelfde verhaal meegemaakt hebben en hoe draaide dit uit ?

Acties:
  • +79 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:47
Als iets niet van jou is, dan is dat toch duidelijk?
Dan zorg je dat het retour gaat, wtf is er aan de hand met mensen tegenwoordig.

[ Voor 3% gewijzigd door Bad Brains op 27-03-2021 12:09 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
Je wordt niet zomaar eigenaar van iets door het onder je controle te krijgen. Dat geldt voor goederen (diefstal, dwaling, foute uitvoering, etc.) en voor geld (onverschuldigde betaling, etc.).

Civielrechtelijk kun je aansprakelijk zijn voor schade door de goederen onder je te houden. Strafrechtelijk kan het verduistering, etc. zijn.

De schade die je zelf oploopt door het geblokkeerde account zijn in beginsel een zaak tussen jou en de dienstverlener en dus van de algemene voorwaarden.

Je hebt er dus alle belang bij om het zo snel mogelijk op te lossen en de onrechtmatig verkregen coins aan de rechtmatige eigenaar over te dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Politicfrustati
@Bad Brains
Wat er tegenwoordig aan de hand is met mensen ?
Zelf ben je altijd de pineut op allerhande platforms als het net goed gaat.
Zo kocht ik 7 jaar geleden 20 bitcoins op het plus500 platform die dan na de aankoop terug verwijderd werden omdat deze ferm de hoogte ingingen liep ik hier 300.000€ mis ! Word het een beetje moe dat je steeds je geld kwijt bent ook al ben je met alles in orde en doe je de verificaties zoals het hoort.
Zo ook op litebit als coins enorm de hoogte ingaan worden de wallets die je bezit op onderhoud gezet en kan je niks meer doen tot de coins terug bijna waardeloos worden.

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
Politicfrustati schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:16:
@Bad Brains
Zo kocht ik 7 jaar geleden 20 bitcoins op het plus500 platform die dan na de aankoop terug verwijderd werden omdat deze ferm de hoogte ingingen liep ik hier 300.000€ mis ! Word het een beetje moe dat je steeds je geld kwijt bent ook al ben je met alles in orde en doe je de verificaties zoals het hoort.
Zo ook op litebit als coins enorm de hoogte ingaan worden de wallets die je bezit op onderhoud gezet en kan je niks meer doen tot de coins terug bijna waardeloos worden.
Dat je je met schimmige lieden en praktijken inlaat hoeft je natuurlijk niet tot een gefrustreerde ethiek- en moraalloze persoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Over wat voorn coin hebben we het?

Is het niet gewoon een airdrop omdat je coin xxx al had?
Of omdat je coin yyt staked krijg je als beloning coin xxx.

Waarde? 1 euro 1000 euro of meer?

Lees is het goed dat het verzend adres van een exchange is?

Hebben we het over een nld handels platform?

En voor nummer 2. Ja, als een particulier bedrijf jou niet meer als klant wil hebben is dat hun keuze. Jou geld morgen ze niet houden. Maar dat is dan een civiele zaak tegen hun

[ Voor 31% gewijzigd door jack zomer op 27-03-2021 12:22 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Daarom: nooit coins in andermans wallet opslaan, altijd lokaal en het liefst offline. Je bewaart je pinpas/creditcard (met pincode) toch ook in je eigen portemonnee en niet in die van je buurman?

Wat ik in ieder geval zou doen is heel goed blijven controleren, in geval van een wallet bij een broker zoals LiteBit en vergelijkbaar, zijn de inlogpogingen. Mocht iemand jouw account in kunnen komen dan ben jij even een tussenadres waar de muntjes gestaan hebben, maakt het traceren in ieder geval wéér een stap lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
Rukapul schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:15:
Je wordt niet zomaar eigenaar van iets door het onder je controle te krijgen. Dat geldt voor goederen (diefstal, dwaling, foute uitvoering, etc.) en voor geld (onverschuldigde betaling, etc.).

Civielrechtelijk kun je aansprakelijk zijn voor schade door de goederen onder je te houden. Strafrechtelijk kan het verduistering, etc. zijn.

De schade die je zelf oploopt door het geblokkeerde account zijn in beginsel een zaak tussen jou en de dienstverlener en dus van de algemene voorwaarden.

Je hebt er dus alle belang bij om het zo snel mogelijk op te lossen en de onrechtmatig verkregen coins aan de rechtmatige eigenaar over te dragen.
Als je account word geblokkeerd dan kan je nog weinig doen en ik zelf kan dus niks meer controleren op dit gebied !
Ik ging er van uit dat de coins gratis bijgeschreven werden door airdrop of staking op het platform.
Zo heb ik Tron of TRX in mijn bezit en heb hier ook al een 11 tal gratis tokens of coins gratis bijgekregen in grote getallen !
Bij een hard fork krijg je namelijk ook gratis coins naar een ratio van wat je op moment van de hard fork bijgeschreven krijgt. Bij de fork van bitcoin ontstonden er ook een pak nieuwe coins.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:47

Als je niet blij bent met je exchange ga je toch weg? Genoeg betere alternatieven.
En dat bitcoin verhaal, sja wat moet ik daar mee.
Je vraag begint over je rechten op je "gratis" verkregen coins.
a. Het is niet gratis, het is van een ander.
b. Feit dat je meerdere dingen opnoemt zodat je je niet schuldig hoeft te voelen over het houden van desbetreffende coins zegt een hoop over jezelf.
c. Denk dat de blokkade van je account niets te maken heeft met die "gratis" coins.

Ga daar aan de bel trekken en zeg dat je graag die "gratis" coins wilt retourneren.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
Bad Brains schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:24:
[...]

Als je niet blij bent met je exchange ga je toch weg? Genoeg betere alternatieven.
En dat bitcoin verhaal, sja wat moet ik daar mee.
Je vraag begint over je rechten op je "gratis" verkregen coins.
a. Het is niet gratis, het is van een ander.
b. Feit dat je meerdere dingen opnoemt zodat je je niet schuldig hoeft te voelen over het houden van desbetreffende coins zegt een hoop over jezelf.
c. Denk dat de blokkade van je account niets te maken heeft met die "gratis" coins.

Ga daar aan de bel trekken en zeg dat je graag die "gratis" coins wilt retourneren.
a) Dit wist ik op het moment niet en ging ervan uit dat het gratis bijgeschreven coins waren uit airdrop of hard fork !
b) Ik voel me ook niet schuldig want ik heb namelijk niks misdaan en gehandeld ter goedertrouw.
c) Dit heeft er zeker mee te maken want ik ben met alles 100% in orde

Noem me dan eens betere alternatieven want ik heb er al een pak versleten op 10 jaar ?
Met dat bitcoin verhaal ben je idd niks maar IK wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
sypie schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:20:
Daarom: nooit coins in andermans wallet opslaan, altijd lokaal en het liefst offline. Je bewaart je pinpas/creditcard (met pincode) toch ook in je eigen portemonnee en niet in die van je buurman?

Wat ik in ieder geval zou doen is heel goed blijven controleren, in geval van een wallet bij een broker zoals LiteBit en vergelijkbaar, zijn de inlogpogingen. Mocht iemand jouw account in kunnen komen dan ben jij even een tussenadres waar de muntjes gestaan hebben, maakt het traceren in ieder geval wéér een stap lastiger.
Als je coins wil verkopen dan kan je niet anders dan de coins op een exhange plaatsen die je dan uitbetaald ?
Ik heb een ledger wallet maar deze ondersteund niet alle coins die er bestaan en soms moet je andere wallets kiezen.
Op gebied van alles goed blijven controleren > dat kan namelijk niet meer omdat ik niet meer kan inloggen en zien wat er nog gebeurd op mijn account.
Wat betreft inlogpogingen en gebruikt zijn als tussenadres > Ik gebruik 2FA en dat lijkt me dus vrij onmogelijk toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 00:16

Gé Brander

MS SQL Server

Neem contact op met de exchange om de toegang in orde te krijgen. Is dat een raar idee?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is geen probleem om een onverschuldigde betaling te ontvangen. Dat kan te goeder trouw gebeuren.

Het wordt pas een probleem als je het niet teruggeeft nadat je er op bent gewezen. Als je het dan niet teruggeeft kan de verstuurder de kosten die zij moeten maken verhalen op jou.

Mijn advies: terugsturen. Hooguit was er discussie mogelijk of je het aantal bitcoin terugstuurt, of de toenamalige waarde. Maar die kans heb je verspeeld door niet meteen terug te sturen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het vorderen van schadevergoeding als de verstuurder er op achteruit gaat.

--> inderdaad contact opnemen met de Exchange en overleggen dat je het geld teruggeeft aan de eigenaar. Hoop dat er geen schadevergoeding gaat worden gevorderd. (Zal wel niet, maar toch).
offtopic:
Over dat men eerder jou heeft opgelicht: dat zuigt. Maar. Er is een paar jaar geleden bij me ingebroken. Dat zuigt. Maar maakt het nog niet moreel te verantwoorden dat ik dan nu bij anderen zou inbreken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
@Bad Brains
Daar kan een onschuldige gebruiker toch weinig aan doen? Overigens waarom werden de coins dan verwijderd? Het lijkt me dat je bij plus500 moet zijn als de coins onterecht verwijderd worden. Zelfde geldt voor litebit. Als zij er een dergelijke bedrijfsmodel op nahouden, dan doe je er toch geen zaken meer mee?

Als de situatie andersom was geweest, dan had jij het toch ook prettig gevonden als de coins terugkwamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
F_J_K schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:55:
Het is geen probleem om een onverschuldigde betaling te ontvangen. Dat kan te goeder trouw gebeuren.

Het wordt pas een probleem als je het niet teruggeeft nadat je er op bent gewezen. Als je het dan niet teruggeeft kan de verstuurder de kosten die zij moeten maken verhalen op jou.

Mijn advies: terugsturen. Hooguit was er discussie mogelijk of je het aantal bitcoin terugstuurt, of de toenamalige waarde. Maar die kans heb je verspeeld door niet meteen terug te sturen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het vorderen van schadevergoeding als de verstuurder er op achteruit gaat.

--> inderdaad contact opnemen met de Exchange en overleggen dat je het geld teruggeeft aan de eigenaar. Hoop dat er geen schadevergoeding gaat worden gevorderd. (Zal wel niet, maar toch).
offtopic:
Over dat men eerder jou heeft opgelicht: dat zuigt. Maar. Er is een paar jaar geleden bij me ingebroken. Dat zuigt. Maar maakt het nog niet moreel te verantwoorden dat ik dan nu bij anderen zou inbreken.
Ik nam al contact op via email maar krijg er geen antwoord tot op heden. Vandaag terug een mailtje gestuurd met de vraag hier zeer spoedig een antwoord op te krijgen. Ik wacht dus af.
Maar de vraag is wat er gebeurd als die coins nu erg omhoog of naar beneden gaan in prijs op mijn account ?
Ik heb namelijk nog 0.0 controle hierover en de coins die ik nog staan heb zijn ferm gestegen in prijs.
Betaald de exchange me dan ook het verschuldigde bedrag die ik mis loopt door niet te kunnen handelen.
Dit heeft namelijk 2 kanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Politicfrustati schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:04:

Betaald de exchange me dan ook het verschuldigde bedrag die ik mis loopt door niet te kunnen handelen.
Nee, dat verwacht ik niet.
Hoe kan jou schade berekend worden, misschien had je helemaal niet verkocht of gekocht op dat moment. Misschien had je wel verlies gemaakt op een trade, en zou je de exchange moeten bedanken omdat ze je beschermt hebben tegen het maken van een slechte deal.

Hebben we het over de Nederlandse wet, Amerikaanse wet. Chinese wet?

[ Voor 42% gewijzigd door jack zomer op 27-03-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:27

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

pff 'gratis coins' werkelijk?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 23:33

Reptile209

- gers -

[...]

Ik nam al contact op via email maar krijg er geen antwoord tot op heden. Vandaag terug een mailtje gestuurd met de vraag hier zeer spoedig een antwoord op te krijgen. Ik wacht dus af.
Maar de vraag is wat er gebeurd als die coins nu erg omhoog of naar beneden gaan in prijs op mijn account ?
Ik heb namelijk nog 0.0 controle hierover en de coins die ik nog staan heb zijn ferm gestegen in prijs.
offtopic:
Is dit niet precies de (een) reden waarom het hele bankwezen zo gereguleerd is? Het gaat om afspraken over geld, dus wil je daar geen onduidelijkheden over hebben. Of afhankelijk zijn van de voorwaarden of goodwill van Bob de Bank waar je toevallig je euro's hebt gestald.
Dat gezegd hebbende: je bent gewoon klant bij een dienstverlener. Dus duik in hun voorwaarden en zorg dat je contact met ze krijgt. Lukt dat laatste niet? Dan heb je geen handige keuze gemaakt voordat je in zee ging met ze... :)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
jack zomer schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:07:
[...]

Nee, dat verwacht ik niet.
Hoe kan jou schade berekend worden, misschien had je helemaal niet verkocht of gekocht op dat moment.
Dat is waar !
Maar ik kan er niks aan doen dat een ander zijn coins op verkeerde wallet stuurt !
Zo staan er 2 coins op mijn account die ferm aan het opbrengen zijn en ik kan deze dus ook niet swappen voor andere coins. Zoals ik zeg zijn er 2 kanten met een probleem.
De coins die ik bezit kan ik niet verhandelen of cashen, maar de man van de verkeerd verstuurde ook.
Hij moet maar kijken dat hij ze juist verstuurd dan gebeuren zo een dingen niet.
Ik verstuurde al 100den coins en nooit gemist van wallet !
Snap eigenlijk niet als je copy paste van je adres wat er mis kan gaan bij het versturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
jack zomer schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:07:
Hebben we het over de Nederlandse wet, Amerikaanse wet. Chinese wet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[...]
Ah als jij alles er aan doet dan is het overmacht, me dunkt. Wel terugbetalen zodra dat kan. (En je zeker weet dat het naar de juiste terug gaat :P )
Aangezien je het nooit naar euro hebt omgezet, zou ik zeggen: de bitcoins terug ongeacht wat de koers doet en deed.

Edit:
Arnoud Engelfriet in "Per ongeluk €1000 aan Bitcoin ontvangen"

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 27-03-2021 13:38 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
F_J_K schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:38:
[...]

Ah als jij alles er aan doet dan is het overmacht, me dunkt. Wel terugbetalen zodra dat kan. (En je zeker weet dat het naar de juiste terug gaat :P )

[...]

Aangezien je het nooit naar euro hebt omgezet, zou ik zeggen: de bitcoins terug ongeacht wat de koers doet en deed.

Edit:
Ik zette deze niet om naar euro maar naar andere munten die ik interessanter vond !
Ik heb er geen probleem mee dat de andere zijn munten terug krijgt maar ik handelde met deze munten in veronderstelling dat dit gratis munten waren uit een airdrop of coins van de ontwikkelaar !
Nu zijn al deze munten ferm aan het stijgen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
F_J_K schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:38:
[...]

[...]

Edit:
Dit is een ander geval in mijn inziens omdat deze coins aankocht op het platform waar hij handelde en de exchange hem dubbele hoeveelheden gaf door een serverfout. Dus hij betaalde fiat geld van zijn bankrekening om coins aan te kopen maar kreeg deze dus dubbel en deed er niks mee en kon makkelijk worden recht gezet omdat het aantal niet veranderde.
Bij mij ligt het zo dat de coins omgezet zijn naar andere coins en dat maakt het net zo lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
Tot nu toe nog steeds geen antwoord op de mail die ik vrijdag al verstuurde.
En de mail die ik deze morgen verstuurde ook nog steeds geen antwoord op terug gehad !
Ze kunnen toch makkelijk een mail terug sturen wat er eigenlijk aan de hand is of wat ze aan het doen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Politicfrustati schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:44:
Tot nu toe nog steeds geen antwoord op de mail die ik vrijdag al verstuurde.
En de mail die ik deze morgen verstuurde ook nog steeds geen antwoord op terug gehad !
Ze kunnen toch makkelijk een mail terug sturen wat er eigenlijk aan de hand is of wat ze aan het doen zijn ?
Het is een bedrijf misschien, vermoedelijk ben jij niet de enigste die hun een email stuurt met een vraag.

Bellen/chatten niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
Tens schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:15:
pff 'gratis coins' werkelijk?
Ja maar ik had deze op het moment liever niet gehad want ik kan niks meer doen met mijn account.
Het klinkt mooi maar dat is het alles behalve op dit moment en de stress die ik er momenteel mee heb wil je echt niet.
Aan alle mensen die in crypto handelen !!!!
Controleer AUB altijd goed het adres waar je naar verstuurd, doe het desnoods 2x.
Niemand is er mee gebaat en je kloot er een ander mee bij het terughalen van je eigen fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
jack zomer schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:48:
[...]

Het is een bedrijf misschien, vermoedelijk ben jij niet de enigste die hun een email stuurt met een vraag.

Bellen/chatten niet mogelijk?
Ja het is een bedrijf maar zo een toestanden horen voorrang te krijgen is mijn mening hierover
Ik doe weinig langs de telefoon omdat je met email altijd bewijzen hebt die je kan voorleggen wanneer nodig.
Een gesprek via telefoon is woord tegen woord en moeilijk te verantwoorden bij latere problemen.
Ik word in feite 0.0 op de hoogte gebracht en dat begint me nogal te irriteren.
Zo konden ze toch onmiddellijk me op de hoogte gebracht hebben dat er iets mis was gegaan toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
Echt geen mensen die dit al voor hebben gehad ?
Graag reactie van mensen met kennis van zaken of die dit al voor hebben gehad.
Ben ik hiervoor aansprakelijk of is er hier wettelijk een regeling voor die me iets duidelijker kan maken ?
Zelf ben ik Belg en val ik waarschijnlijk onder de Belgische wetgeving , maar het platform voor handelen is Nederlands en valt dan onder Nederlandse wetgeving ?
Kunnen ze gewoon niet overal dezelfde regels toepassen op gans Europa gvd ?
Of zijn er hier mensen die een contactadres weten van iemand die perfect op de hoogte is in verband met cryptomunten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

Heb je een melding gehad waarom je account niet meer toegankelijk is, of heb je zelf besloten dat de foutieve overboeking er mee te maken heeft?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
Ik heb niks van melding gehad !
Ik wilde terug inloggen op mijn account en plots ging dit niet meer en kwam er te staan.
Helaas, de ingevoerde inloggegevens zijn onjuist. Probeer het opnieuw.
Na zelf telefonisch contact op te nemen is me gezegd dat het om een verkeerde storting van coins komt.
Ik kreeg namelijk een mail dat ze coins gestort hadden op mijn account waar ik handel. Ik dacht dus een airdrop of gratis coins door te staken ofzo. Die coin die gestort werd heb ik ook in mijn bezit maar staat al jaren niks te doen op gebied van bewegingen. Dus heb ik de meeste van die coins omgewisseld naar andere coins.
Snap eigenlijk ook niet waarom ze me zelf niet contacteren als ze weten dat er iets mis was ?
Waarschijnlijk gingen ze dit op hun eigen manier oplossen zonder mij in kennis te stellen van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-05 07:38
@Bad Brains
Sommige mensen hebben geleerd om ook de schuld bij henzelf te zoeken en waarom ze geen offline wallet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
jack zomer schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:19:
Over wat voorn coin hebben we het?

Is het niet gewoon een airdrop omdat je coin xxx al had?
Of omdat je coin yyt staked krijg je als beloning coin xxx.

Waarde? 1 euro 1000 euro of meer?

Lees is het goed dat het verzend adres van een exchange is?

Hebben we het over een nld handels platform?

En voor nummer 2. Ja, als een particulier bedrijf jou niet meer als klant wil hebben is dat hun keuze. Jou geld morgen ze niet houden. Maar dat is dan een civiele zaak tegen hun
toon volledige bericht
Ik dacht dus dat ik gratis die coins had gekregen door te staken en coins voor lange tijd te bewaren.
Zo heb ik nogal wat coins in mijn bezit en van sommige miljoenen stuks die dus behoorlijke getallen aan
gratis coins kunnen opleveren.
Waarde paar duizend euros !
De coins zijn op mijn exchange account terecht gekomen in mijn wallet waar ik al coins van had.
Is idd een nederlands platform.
2) Als ik nou aan witwassen zou doen of geld stort waar ze de herkomst niet van weten hebben ze idd alle recht om mijn account stop te zetten en de samenwerking en dat is dan met een reden.
Over die civiele zaak maak ik me dan ook zorgen omdat het hier gaat om een belgische gebruiker tegen een nederlandse wetgeving. Maar in feite heb ik hier geen fout aan en ligt dit enkel bij het handelsplatform of bij diegene die verkeerd verstuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
Harm_H schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:09:
[...]

Sommige mensen hebben geleerd om ook de schuld bij henzelf te zoeken en waarom ze geen offline wallet hebben.
Ik kan de schuld bij mezelf leggen als ik er daadwerkelijk schuld aan heb of niet soms ?
Zo leerde ik ook en kocht ik me jaren geleden al een ledger hardware wallet aan om bitcoins en ethereum met grote waarde op te slaan.
Maar je kan niet alle coins verhandelen met een ledger omdat deze niet alle coins direct ondersteund en heb je dus andere wallets en exchanges nodig om te handelen of om te zetten in fiat geld.
Tenzij jij me veel slimmer kan maken op gebied van enkel handelen op een hardware wallet ??
Tegenwoordig heb je tal van coins tokens staken poolen defi noem het maar op , en niet alles op 1 platform te gebruiken of te wisselen tegen andere coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
@Politicfrustati oke. Geen klein bedrag dus

En het slechte nieuws.. de enigste die het kan oplossen is de Nederlandse exchange, en jij bent niet hun enigste klant dus verwachten dat je binnen 1 dag een antwoord hebt vind ik niet reëel.

Ik snap je haast, maar zo werken bedrijven met mogelijke 10k/100k aan klanten niet. En ik vermoed dat je een beetje pech heb met de datum en het weekend. (Zijn ze volgens hun site bereikbaar in het weekend?) Bellen/chatten/Facebook/Twitter.. is vermoedelijk sneller dan mail.

Ik boekte deze week fiat naar binance, binnen 2 seconden was mijn bank rekening geblokkeerd en de overboeking geannuleerd. Denk je dat de bank mij gaat bellen? Nee zo werken bedrijven niet. Goed nu heeft mijn bank een noodnummer en een goede bereikbaarheid, maar toch zelf bellen om het opgelost te hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door jack zomer op 27-03-2021 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
@ jack zomer
Kijk fiat sturen jack naar een exchange en het geboekte bedrag die niet van je rekening gaat is een ander verhaal dan mijn verhaal. Een geblokkeerde rekening wel omdat mijn account niet meer te gebruiken valt en verlies ik op dit moment dus geld. Geblokkeerde bankrekening bespaard je geld :)
1) Ik nam contact op via mail sedert vrijdag met de exchange > nog steeds geen antwoord
2) Ik nam telefonisch contact op met hun en het antwoord was verkeerd gestorte coin en gingen mailen
3) Vanmorgen terug een mail gestuurd om te vragen of ze aub konden antwoord geven met verloop situatie
4) Dit is al sedert woensdag aan de gang en ondertussen reeds 3 dagen
5) Gaat over een redelijk bedrag dus ik verwacht prioriteit op gebied van respons
6) Facebook twitter etc allemaal dingen die ik niet gebruik
7) Test aankoop heeft me aangeraden om alles via mail te doen ivm met kunnen bewijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Je mist het punt... Mijn bank belt ook niet.
Mijn exchange belt ook niet.

Dat is simpel niet hoe bedrijven werken. Ik snap dat het 2 verschillende situaties zijn...

Over de opmerking dat het geld bespaart: dat is natuurlijk net zo veel bullshit als dat jij nu geld verliest... Misschien had ik daarom wel niet heel goedkoop ergens in kunnen stappen..

Misschien door deze blokkade zit jij over 2 weken nog steeds in een muntje die dan 800% omhoog gaat.. of naar beneden...

Hoe dan ook, het is klote dat het gebeurd... Maar jou verwachting dat de exchange jouw belt is onwerkelijk..

oja net als punt 5.. misschien zit dit bedrag wel in de onderste 5%. Dus waarom zou je prio moeten krijgen na gelang het bedrag... Voor mij is 1000 euro niks,. Voor een ander is het een maand loon...

Als je al prio zou moeten hebben, dan is dat omdat er door de exchange een fout gemaakt wordt, of er door de exchange ingegrepen is terwijl dit niet nodig was. Niet omdat je 1 of 100k hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

Politicfrustati schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 16:53:
Die coin die gestort werd heb ik ook in mijn bezit maar staat al jaren niks te doen op gebied van bewegingen. Dus heb ik de meeste van die coins omgewisseld naar andere coins.
Oei!

Het gaat dus over een aantal jaren, en jij hebt de 'gratis coins' niet alleen bewaard...

Wat is precies het tijdspad van de gebeurtenissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
@jack zomer
Ik snapte je punt wel.

Maar geld storten die niet van je rekening gaat daar verlies je toch niks mee op het moment want je investeerde nog in niks op het moment

Mijn geld staat op de exchange en ik heb wel investeringen die al gedaan zijn en die momenteel opbrengen maar ik kan er niet aan.

Op je laatste zin zit juist mijn probleem dat ik geen fout heb gemaakt maar iemand anders die verkeerd verstuurde of de exchange die een fout had in hun systeem waardoor het op mijn wallet kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
Tens schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:45:
[...]

Oei!

Het gaat dus over een aantal jaren, en jij hebt de 'gratis coins' niet alleen bewaard...

Wat is precies het tijdspad van de gebeurtenissen?
De coin van toepassing bezit ik sinds 2018 en ben deze woensdag beginnen ruilen voor andere coins.
Nu moeten er blijkbaar coins bijgekomen zijn die niet in mijn wallet hoefden te komen door verkeerd adres of fout van de exchange ,die laatste kan me enkel vertellen wat er gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06-2024
Enige wat je kan doen is een oplossing vinden met het support team en daarna zo snel mogelijk naar een andere exchange verkassen.

Er zijn zat grote jongens die Nederlanders uitstekend bedienen (inclusief iDeal en SEPA deposits/withdrawels) en goede track records hebben.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je hebt nu 20 posts geplaatst in dit topic, maar wat er precies gebeurd is en wanneer, is mij (en zo te lezen anderen) nog steeds niet helemaal duidelijk.

Volgens mij is het: je hebt op een Nederlandse exchange al een paar jaar een account, en daarop een wallet met daarin al geruime tijd miljoenen coins van verschillende kleinere, onbekende coins, ter waarde van duizenden euro's, gestaked.

Ineens kreeg je er vorige week zomaar coins erbij (welke dan, en ter waarde van hoeveel?), zonder bericht van wie dan ook, en je nam aan dat dit vanwege staking was? En vervolgens heb je een deel van die ontvangen coins, of allemaal, of zelfs aangevuld met coins uit je eigen voorraad verhandeld tegen andere coins of geld?

En toen heeft de exchange je account geblokkeerd, en jij zegt dat je naam Haas is? Ik denk dat je gewoon even moet wachten op de supportafdeling van de exchange, en als je meer info wil, zul je eerst zelf meer info moeten geven.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Politicfrustati schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:03:
[...]

De coin van toepassing bezit ik sinds 2018 en ben deze woensdag beginnen ruilen voor andere coins.
Nu moeten er blijkbaar coins bijgekomen zijn die niet in mijn wallet hoefden te komen door verkeerd adres of fout van de exchange ,die laatste kan me enkel vertellen wat er gebeurde.
Wachten op support van de exchange. Dat is het enige dat je kan doen.

EN beter communiceren want als je met de exchange net zo communiceert als hier in het topic, kan je je borst vast nat maken want dan gaat dit jaren duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
Ik wacht nog steeds op het eerste antwoord van de support.
Je kan zoveel proberen communiceren als je wil, maar wat ben je er mee als ze niet antwoorden ?
Ik snap dat het druk is maar dan neem je personeel aan om de drukte te kunnen verwerken toch.
Wat ben je met een support afdeling die weken achter is als de problemen zich nu voor doen ?
Zoals steeds zijn we allemaal goed om steeds meer te betalen voor alles wat we gebruiken , maar daar word steeds minder klantondersteuning voor terug gegeven !
Voor alles waar je tegenwoordig een probleem mee hebt laten ze je uren aan de telefoon hangen voor je een medewerker aan de lijn hebt. Of de medewerkers leggen de hoorn naast de telefoon zodat de lijnen bezet zijn of muziekjes luisteren. Ken naderhand zowat alle klassieke muziek.
Bakken geld verdien met zo weinig mogelijk personeel is tegenwoordig de trend.
Hoe zeggen ze het dan het digitale tijdperk maakt alles veel sneller deuhhhh.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 17:37
Ik snap bijzonder weinig van dit verhaal.

- Wat is er nou precies gebeurd en wat heb je allemaal gedaan? Zet dat eens overzichtelijk uiteen.
- Wat wil je met dit topic, behalve uitgebreid je beklag doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
Isdatzo schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:46:
Ik snap bijzonder weinig van dit verhaal.

- Wat is er nou precies gebeurd en wat heb je allemaal gedaan? Zet dat eens overzichtelijk uiteen.
- Wat wil je met dit topic, behalve uitgebreid je beklag doen?
Staat toch duidelijk in mijn beginpost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Duidelijk, nee.
Maar als je selectief al jou berichten in de topic leest
En daarna de puntjes met elkaar verbind dan wordt er wel het een en andere duidelijk...

Maar spijtig dat je nog steeds geen effectief contact kan krijgen met een supportdesk. Ik hoop het in elk geval niet mee te mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 10:53
Politicfrustati schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 00:09:
[...]

Ik snap er geen zak van. Je linkt allerlei dingen die volgens mij niks met elkaar te maken hebben en daarom ziet het er super onoverzichtelijk uit.

1. Je hebt coins ontvangen in een wallet waar je niet op had gerekend
2. Je denkt dat vanwege die ontvangst van coins je account is geblokkeerd op een beurs?
3. De beurzen waar je op handelt zetten je accounts op onderhoud op het moment dat je daar winst begint te maken
4. Opeens horen we nog dat je een email hebt gehad waarin staat dat er coins zijn gestort
5. Je probeert contact met ze op te nemen en ze reageren niet

Wat is nou precies je vraag aan ons? Hoe je contact krijgt? Wie jou gaat compenseren voor geleden schade in de tussentijd omdat je geen coins kon verkopen? Of ga jij de gewonnen euro's in de tussentijd ook terugstorten?

Bel ze nou eerst gewoon eens.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Politicfrustati schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 00:09:
[...]

Nee.

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 14:20
Hoewel ik het duidelijk vind (zijn niet jouw coins, je bent nu iets kroms recht aan het praten en hoopte mogelijk dat wij het met je eens zouden zijn), is er een principe waar ik me zoveel mogelijk aan probeer te houden:

Hoe zou je het vinden als het andersom was? Stel je maakt 100eu over naar de verkeerde rekening, dan zou je dat geld graag terug willen toch? Los van wat wettelijk wel/niet mag is dat gewoon een stukje human decency. Nou, nu ben jij de ontvangende kant van een foutje en moet je nu een keuze maken wat je belangrijker vind (geld houden of een 'decent human being' zijn, helaas lijkt het elkaar hier uit te sluiten).

Je gaf in 1 van je reacties aan dat je door een foutje(?) een zooi potentieel geld kwijt bent geraakt en dat je dat een naar gevoel geeft en als vervelend ervaart. Maar als jij je nu hetzelfde gedraagt, ben je dus precies als de mensen die je als vervelend definieert.

Postbus51 had een mooie slogan vroeger: Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

Martijn.C.V schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:40:
Hoewel ik het duidelijk vind (zijn niet jouw coins, je bent nu iets kroms recht aan het praten en hoopte mogelijk dat wij het met je eens zouden zijn), is er een principe waar ik me zoveel mogelijk aan probeer te houden:

Hoe zou je het vinden als het andersom was? Stel je maakt 100eu over naar de verkeerde rekening, dan zou je dat geld graag terug willen toch? Los van wat wettelijk wel/niet mag is dat gewoon een stukje human decency. Nou, nu ben jij de ontvangende kant van een foutje en moet je nu een keuze maken wat je belangrijker vind (geld houden of een 'decent human being' zijn, helaas lijkt het elkaar hier uit te sluiten).

Je gaf in 1 van je reacties aan dat je door een foutje(?) een zooi potentieel geld kwijt bent geraakt en dat je dat een naar gevoel geeft en als vervelend ervaart. Maar als jij je nu hetzelfde gedraagt, ben je dus precies als de mensen die je als vervelend definieert.

Postbus51 had een mooie slogan vroeger: Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Ik heb het topic gelezen en ik denk dat ik een beeld heb wat er aan de hand is.
@Politicfrustati graag verbeteren als ik het verkeerd heb.

Jij handelt via een exchange in verschillende crypto coins en je hebt daar dus een wallet voor die coins.
Bij sommige coins krijg je bij platforms via airdrop of staking gratis coins, jij was in de veronderstelling dat dit nu ook het geval was.
De exchange heeft jou niet benaderd met het verzoek om deze coins terug te sturen naar de afzender, omdat deze door coins een fout onterecht op jouw wallet staan.
Je hebt gehandeld met deze coins, want je ging was in de veronderstelling dat deze legitiem op jouw wallet stonden.
Je account is geblokkeerd, waardoor je niet eens de coins kan teruggeven.
De Exchange reageert helemaal niet.

Nu het antwoord op jouw vragen:
Q1) Ben ik verplicht de coins terug te geven of kan ik deze behouden zonder gevolgen want het is tenslotte crypto en geen fiat geld + ontvangen op een wallet die op mijn naam staat.

A1) Allereerst vraag ik me af waarom je zo moeilijk doet, het is tenslotte crypto en geen fiat geld wat op jouw wallet is gestort en heeft het dus 0 waarde volgens jou.
De crypto die gestort is, is niet van jou ook al staat het op jouw wallet.
Dus zal je het moeten teruggeven, mocht het wettelijk niet zo zijn is het moreel natuurlijk nog steeds wel zo.
Houdt je het dan nog, geef je aan dat je moreel failliet bent.

Q2) Kan mijn account op een echange zomaar geblokkeerd worden terwijl ik hier niet eens in fout ben en volledige verificatie heb doorlopen en goedgekeurd is ?

A2) Technisch gezien kunnen ze dat, anders had je nog toegang gehad.
Mijn bank stuurt eerst een bericht als ik onverschuldigd een bedrag overgemaakt krijg, reageer ik daar niet op zullen mijn gegevens doorgestuurd worden naar de benadeelde.
Maar de bank zal niet ineens gaan blokkeren.
Ik zou verwachten van een exchange dat ze eerst een bericht zouden sturen met de tekst:
Beste @Politicfrustati,
Een van onze klanten heeft u onbedoeld 100 coins gestuurd, kunt u die terugsturen?

PS. Het is wel heel erg goedkoop om te verwijzen naar dingen die jou zijn overkomen als justificatie voor het mogelijk houden van de crypto coins. Hierdoor neigt het ernaar dat je moreel failliet bent.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
ik zit dit topic te lezen maar veel dingen zijn nog heel vaag.

1: om welke coin(s) gaat het precies
2: hoeveel coins heb je ontvangen. gaat het om tientjes werk of duizenden euro's in waarde?
3: op welke exchange heb je het ontvangen waar je nu niet meer kan inloggen?
4: heb je al de blockchain gecheckt, met andere woorden, heb je de transacties bekeken? want je kan met je eigen wallet adres van die coin prima vinden op internet vanaf welk adres de coins naar jou verstuurd zijn.

uiteindelijk is elke transactie te traceren, je weet alleen niet bij wie het wallet adres hoort door anonimiteit

[ Voor 10% gewijzigd door nemesis2212 op 31-03-2021 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
nemesis2212 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:44:

2: hoeveel coins heb je ontvangen. gaat het om tientjes werk of duizenden euro's in waarde?
"Een paar duizend euro"
https://gathering.tweaker...message/66689362#66689362

[ Voor 14% gewijzigd door jack zomer op 31-03-2021 12:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat hoeft dus niet per se zo te zijn:
Zo heb ik nogal wat coins in mijn bezit en van sommige miljoenen stuks (die dus behoorlijke getallen aan gratis coins kunnen opleveren). Waarde paar duizend euros !
Ik lees het alsof die waarde slaat op de coins die hij al in z'n bezit heeft, niet op de gratis coins dat hij wel eens krijgt omdat hij aan staking doet.

Een beetje staking-percentages die ik zo snel online vind, lopen uiteen van 5 tot wel 50%. Als je een miljoen shitcoins hebt met 50% stakingfee waarbij de waarde bij elkaar nog geen tientje is, dan heb je na een jaar vijfhonderdduizend coins met een totaalwaarde van vijf euro verdiend. Dus "behoorlijke getallen aan gratis coins" zegt exact niets.

TS communiceert ambigu en gebrekkig. Het meest waarschijnlijke scenario, waar 'ie ook heel handig precies niet op reageert, is dat hij dus inderdaad een onterechte overboeking heeft ontvangen en deze coins lekker heeft uitgegeven omdat hij vroeger zelf ook wel eens genaaid is.

[ Voor 25% gewijzigd door CodeCaster op 31-03-2021 13:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
CodeCaster schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:57:

TS communiceert ambigu en gebrekkig.
Eens. Ik vermoed dat dit exact het probleem is in de communicatie naar de exchange. En waarom hij geen stap verder komt.

Of de exchange is duidelijk naar hem,. Vriend we hebben het je 4 keer gevraagd terug te boeken... Jij weigert om welke reden dan ook.
F you, wij zijn jou als klant meer dan zat.

Ik kan daar geen oordeel overgeven, graag ga ik uit van het goede in mensen. Ook al heeft me dat al meer gekost dan ik had gewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

CodeCaster schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:57:
[...]

Dat hoeft dus niet per se zo te zijn:

[...]

Ik lees het alsof die waarde slaat op de coins die hij al in z'n bezit heeft, niet op de gratis coins dat hij wel eens krijgt omdat hij aan staking doet.

Een beetje staking-percentages die ik zo snel online vind, lopen uiteen van 5 tot wel 50%. Als je een miljoen shitcoins hebt met 50% stakingfee waarbij de waarde bij elkaar nog geen tientje is, dan heb je na een jaar vijfhonderdduizend coins met een totaalwaarde van vijf euro verdiend. Dus "behoorlijke getallen aan gratis coins" zegt exact niets.

TS communiceert ambigu en gebrekkig. Het meest waarschijnlijke scenario, waar 'ie ook heel handig precies niet op reageert, is dat hij dus inderdaad een onterechte overboeking heeft ontvangen en deze coins lekker heeft uitgegeven omdat hij vroeger zelf ook wel eens genaaid is.
De vraag of de exchange een waarschuwing heeft gestuurd over de onterecht ontvangen coins, wordt niet echt beantwoord.
Het antwoord wat TS geeft is als volgt: "Ik heb een email gehad waarin stond dat er coins waren bijgeschreven op de wallet."

Dit lijkt TS goed afgekeken te hebben van Mark Rutte, die heeft bij gevoelige onderwerpen spontaan geen actieve herinnering.
Dan kan Mark Rutte nooit gepakt worden op leugens, want bewijs maar eens dat hij een actieve herinnering had.

TS bevestigd, noch ontkent een waarschuwing te hebben ontvangen van een waarschuwing.

Daardoor lijkt het alsof TS deze waarschuwing(en) wel heeft gehad, deze waarschuwing(en) heeft genegeerd en bezig was om de coins weg te maken.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Politicfrustati schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:02:
Ik heb op een wallet gratis coins ontvangen en de vraag is wat er me te doen staat.
Terugbetalen
Naar mijn weten als ik coins verzend naar een verkeerde wallet dan ben ik deze coins dan ook kwijt omdat het afhangt van de goodwill van de ontvanger.
Juridisch gezien niet, art. 6:203 BW:
Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van de ontvanger als onverschuldigd betaald terug te vorderen.
Als jij weet wie de ontvanger is, kun je dat bij hem/haar terugvorderen.
Zo moet je steeds goed opletten dat je de coins naar een correct adres verstuurd of je bent deze kwijt en niet meer terug te halen.
Dat is inderdaad een bekend risico van (bit)coins, je weet soms niet naar wie je het overmaakt.
Deze zijn op een wallet gekomen van een exchange wallet waar ik mijn coins op verhandel.
Nu is mijn account geblokkeerd en kan ik niet meer verder handelen terwijl de koersen van de coins enorm aan het bewegen zijn.
Ik heb de fout niet gemaakt door coins naar een verkeerd wallet adres te sturen , maar word hier wel gestraft
Zoals je hierboven kan lezen, is de verzender wettelijk gerechtigd dit bij jou terug te vorderen. Als jij hier geen gehoor aan geeft dan wel de coins verkoopt, en de exchange heeft hier bepalingen over opgenomen in zijn voorwaarden, dan zou die blokkade rechtmatig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retakenroots
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 22:59
Politicfrustati schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:38:
[...]
Ik zette deze niet om naar euro maar naar andere munten die ik interessanter vond !
Ik heb er geen probleem mee dat de andere zijn munten terug krijgt maar ik handelde met deze munten in veronderstelling dat dit gratis munten waren uit een airdrop of coins van de ontwikkelaar !
Nu zijn al deze munten ferm aan het stijgen !
Kijk dit vind ik dan al discutabel en kan ook worden geïnterpreteerd als heling. Omdat het snel wordt omgezet naar andere munten.

Ik vind het sneu voor je dat dit gebeurt en denk dat je dus in vervolg beter moeten checken waar de coins vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
@T.C
Je beschrijft het daar bijna perfect wat er gebeurd is :)
Ik gebruik nogal wat platformen om coins te wisselen als deze sterk up en down gaan en doe idd ook aan staking enz.
De exchange heeft idd niets gegeven van waarschuwing of kennisgeving van iets dat verkeerd is gegaan, tot nu toe nog steeds niet
Heb tot op heden nog steeds geen antwoord gehad op mijn support aanvraag !
@jack zomer
1)Ik heb van de exchange helemaal niks ontvangen van waarschuwing of verkeerd gestorte coins , laat dit duidelijk zijn !
@nemesis2212
1)Om welke coin het eigenlijk gaat maakt hier weinig uit.
3) Ga nog geen namen vernoemen omdat ik niet zeker ben of dit mag !
4) Ik zou dit graag nagaan maar dit kan niet omdat mijn account niet meer toegankelijk is op de exchange !
@CodeCaster
1) Ik heb deze coin ook in mijn bezit en heb dezelfde dag die coins ook verzonden van mijn andere wallets.
2) Het is namelijk een shitcoin die al jaren niks doet in grote getallen aanwezig op mijn wallets.
3) als de exchange me een waarschuwing had gestuurd dat het om een verkeerde boeking betreft, dan kon ik deze idd probleemloos terug geven. Nu ging ik er gewoon van uit dat het mijn coins waren !
Dit heeft totaal niks te maken met genaaid geweest zijn of niet , wel voel ik me genaaid door de exchange die niks laat weten met het waarom of hoe.
@T.C
Laat ons duidelijk zijn dat ik geen Rutte ben en een gewoon werkmens zoals velen van ons !
Zoals gezegd niks nada van waarschuwing of berichtgeving wat er aan de hand is , zelf geen telefoontje die ze onmiddellijk ter beschikking hebben bij verificatie. ( Ze hebben alle contactgegevens die er zijn)
@Djordjo
1)Daar moet je dan eerst de gegevens van hebben om ze te kunnen terug te betalen !
2) ga ik straks eens nalezen
3) Kan niks checken en ik weet ook niet hoe als ik niet in mijn account kan.
4) Coins zijn niet verkocht maar geruild voor andere coins '( kunnen ze perfect zien op de exchange )
@retakenroots
Dan ben je meer bezig met alles controleren dan met het traden, en traden gaat hem ook om snelheid van omzetten.
Het enige dat ik moet checken is waar ik mijn coins naartoe stuur en of dit het juiste adres is. Begin eens met alles eerst eens te overlopen of het wel echt je coins zijn in je wallet als je 150 of meer wallets hebt met coins op. Met een bankrekening zou dit veel eenvoudiger zijn en makkelijk te controleren omdat dit om 1 of 2 rekeningen gaat particulier. Als er morgen 10.000€ op mijn bankrekening komt en ik heb deze zelf niet gestort dan weet ik onmiddellijk dat het niet klopt. Traden met crypto coins op exchanges is een ander verhaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Politicfrustati op 01-04-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
Dit vond ik op de site van cryptomaan.
Punt 3 Transacties dubbel controleren
https://cryptomaan.nl/blo...overmaken-tips-en-tricks/
Deze vond ik dan terug op de site van Transacties punt 8
https://allesovercrypto.nl/faq#category-849
Kan ik mijn cryptomunten terughalen als ik het naar een verkeerd adres heb overgemaakt?
Wanneer je cryptomunten naar een correct adres hebt gestuurd die niet van jou is, maar wel van een ander, dan is het niet mogelijk om deze transactie terug te draaien. Blockchain is namelijk onveranderbaar.
Wanneer je jouw cryptomunt naar een verkeerd adres hebt gestuurd (dit kan een foutief adres van dezelfde cryptocurrency zijn of een adres van een ander soort cryptocurrency) dan kan het zo zijn dat de transactie wordt afgekeurd en jij jouw cryptomunten in de wallet behoudt. Sommige blockchains hebben namelijk een ‘checksum’ om te controleren of het ingevoerde adres wel klopt.

Mocht de blockchain in kwestie geen 'checksum' hebben, dan ben je helaas je cryptocurrency's kwijt.

Op deze site punt 5 >https://www.bitcoinspot.n...gemaakte-fouten-starters/
Zowat alle sites over crypto's waarschuwen dat je moet opletten en dubbelchecken of je adres juist is.
En dit steeds te doen door copy + paste te gebruiken.
Dit staat op iedere site beschreven voor beginners die in crypto willen handelen.

[ Voor 86% gewijzigd door Politicfrustati op 02-04-2021 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
@Politicfrustati en heb je het al kunnen oplossen?
Of is je account nog steeds geblokkeerd?

Pagina: 1