Toon posts:

PS + BenQ scherm + Speaka HDMI Switch

Pagina: 1
Acties:

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:58
Heb de vraag ook gesteld in het PS5 topic maar wil het ook hier even onder aandacht brengen want het is mij een volkomen raadsel.

Ik heb een PS5 gekocht en die wil ik aansluiten op mijn scherm plus op een Sonos Beam die ik nog had liggen van de PS4. PS5 heeft geen optical dus aansluiten wordt lastig.

Dus ik heb een Speaka Switch gekocht - deze: https://www.conrad.nl/p/s...turn-channel-3840-1360279

Opstelling is als volgt

Wanneer ik de PS5 rechtstreeks op het scherm zet werkt alles perfect, 4k en 60hz, zie info:

Op 1080p ziet het er zo uit:

Want, het probleem is dus: ik krijg geen beeld op 4k input via de switch. Waar zit het probleem? In die HDMI 1.4 kabel naar de Sonos? Of zie ik iets over het hoofd?

Edit: weer wat testen verder, de audio passthrough doet het, dus dat is niet afhankelijk van de input van het scherm. Het probleem zit hem volgens mij echt in het doorgeven van 4K. Op het moment dat ik 4K selecteer als output in de PS5 stopt overigens ook de audio passthrough.

Wanneer ik probeer te schakelen terwijl ik in de PlayStation alle onderdelen uit zet, zoals HDR dan doet hij het nog steeds niet.

[Voor 8% gewijzigd door KaiseRRuby op 27-03-2021 11:52]

• lt2k3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-03-2022
Ik denk dat de switch geen HDMI 2.1 heeft ofzo. Ik zoek zelf een switch met HDMI2.1 maar kan het nergens vinden

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:32
Als alles waar de hdmi 2,1 in gaat 2.1 ondersteunt, wat ik betwijfel, zou het gewoon moeten werken.
Ik verwacht echter dat je "Speaka" nog geen hdmi 2.1 heeft dus gaat daar het signaal naar 2.0 (of minder).

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:58
Ik kan het antwoord helaas niet vinden. De switch is retour gestuurd, de Beam krijgt een andere bestemming en ik heb besloten om gebruik te gaan maken van de audio jack van de monitor. Zit nu een setje Bose Companion III op. Werkt eerlijk gezegd ook beter dan de Beam. Dat was met thuiswerken en connecten nogal onhandig.

Conclusie: Beam in combinatie met een monitor is niet de ideale oplossing.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:22

BM

Moderator Spielerij
Voor de administratie nog even naar het juiste subforum :)

Xbox
Even the dark has a silver lining

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee