Toon posts:

M'n pc doet wel eens vage dingen, maar dit......

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Slaat alles!
Lees en huiver!

Ik wilde laatst dus Unreal Tournament installeren vanaf cdrom, alles ging goed tot waar die files gaat copieren naar m'n hard disk.
Daar crasht ie, kon het wel 15x doen maar hij deed het niet!
Ik gokte op een software probleem maar had geen idee wat precies, ik dus m'n hd formatteren, windows eropnieuw op, en verrek UT installeerde perfect!
Laatst weer m'n systeem formatteren omdat het niet meer op wilde starten (ja kweet het).
Windows 2000 erop in de hoop wat minder problemen te hebben.
Wil ik UT weer installeren, krijg ik verdomme hetzelfe gezeik als een dag terug!
Ieder ander CD-rommtje, origineel of copy, het deed het perfect!
Ik UT in m'n oude PII 350 met 2x cdrom spelertje doen, niente problemos!
Stop ik het cdtje weer in m'n nieuwe pc, in de brander dit keer, daar doet ie het ook niet in!
Ik weet nu niet of dit een soft of een hardware probleem is :(
Het zit em iig in DEZE brakke PC!

Kan iemand dit verklaren? Dit wordt een beetje irritant...

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
speckies??

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Zijn alle drivertjes up to date?

Krankzinnige muziek vind je hier.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 21:25 schreef Hielkej het volgende:
speckies??
Neej dankje, net gegeten :9 .

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Krassen of beschadigingen op de CD ? Sommige drives (vooral de snellere) zijn daar nogal eens gevoelig voor.
Probeer die andere CD-drive uit die oude PC eens te monteren ?

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Topicstarter
AMD Athlon 1ghz
Asus A7V133, bios 1005a
384MB SDram pc 133, 128 noname en 256 Spectek
Aopen 50 speed CD-rom drive
LiteOn 12x10x32x burner
Maxtor 20.4 GB 7200 UDMA 100 hard disk
Diamond Viper 770 Ultra AGP
Soundblaster Live! Value
2x El Cheapo ethernet controller
Windows 2000 pro w/servicepack 2

Verwijderd

Dan gok ik het toch op de aopen (heeeeeele slechte ervaringen mee), zoniet, dan het noname geheugen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het aan die miniscule krasjes op de CD ligt want ik heb de CD zovaak gebruikt, het probleem was even weg en toen kwam het weer.
Beetje vreemd is dat, nadat ik m'n systeempje geformatteerd had deed ie het perfect.
Volgende dag zet ik m'n systeem aan, start niet meer op.
Format c: /u windows 2000 erop.
Geen UT :( :( :( :(

Drivers zijn allemaal up to date, heb geen CD-rom of burner drivers geinstalleerd, slechte ervaring mee en ze zijn nutteloos.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 21:37 schreef Flipke het volgende:
Dan gok ik het toch op de aopen (heeeeeele slechte ervaringen mee), zoniet, dan het noname geheugen!
Kiss my arse! *D Deze configuratie draaid nu bijna een half jaar en heeft nog nooit problemen gehad!
Dat noname geheugen komt uit m'n ouwe trouwe PII 350 bak en heeft 2 jaar foutloos gedraaid en heb er in m'n nieuwe bak ook nooit problemen mee gehad!
De cdrom speler is idd niet super maar hij gaf geen echte problemen.

• mikenl
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Heb je al geprobeerd om eerst ff de cd > hd te kopieren en vanaf je hd te installeren, of kan dat niet met UT ?

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Heb je de 686B Bug Fix van VIA al geprobeert?
(als je deze chip op je mobo hebt ofcourse :) )

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 21:55 schreef Accident het volgende:
Heb je de 686B Bug Fix van VIA al geprobeert?
(als je deze chip op je mobo hebt ofcourse :) )
Asus A7V133 is toch KT133A :? :? ;)

Maar dan nog, het heeft altijd gewerkt! Grrrr!
Ik smijt die via drivers er wel ff af

• Accident

Accident

's Happen

dat is je noord-brug, de 686b is je zuid-brug met je ide etc.
(of heb ik het verkeerd? ben namelijk behoorlijk :Z )

/edit
Erzit wel degelijk een VIA 686B zuid-brug op je mobo, zie hier

Verwijderd

Topicstarter
OK mijn fout! M'n hersenpan laat me wel eens in de steek als het warm wordt... Misschien heeft ie wat extra cooling nodig 8-)

• Accident

Accident

's Happen

Op woensdag 15 augustus 2001 22:26 schreef Roefoes het volgende:
OK mijn fout! M'n hersenpan laat me wel eens in de steek als het warm wordt... Misschien heeft ie wat extra cooling nodig 8-)
* Accident heeft laatst een statief ventilator gekocht, dus heeft daar (iets) minder last van :)

• Narf109
  • Laatst online: 30-07 09:41
Ik heb exact hetzelfde gehad, steeds na ongeveer 75% geinstalleerd te hebben kreeg ik een lekkere vage foutmelding (van de UT installer). :(

Bleek m'n laatst bijgeprikte bankje te zijn. :'(

Een goeie tool om je geheugen te testen is Memtest86

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 22:56 schreef Narf het volgende:
Ik heb exact hetzelfde gehad, steeds na ongeveer 75% geinstalleerd te hebben kreeg ik een lekkere vage foutmelding (van de UT installer). :(

Bleek m'n laatst bijgeprikte bankje te zijn. :'(

Stiekem krijg ik wel gelijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, ik denk niet dat het aan m'n geheugen ligt. Het heeft nl. bijna een half jaar zo gedraaid.
Het enige dat nog overblijft is de bios die ik geflashed heb, lijkt me overigens vreemd dat een nieuwere bios invloed heeft op het werken van je computer onderdelen...

• Narf109
  • Laatst online: 30-07 09:41
Op woensdag 15 augustus 2001 22:56 schreef Narf het volgende:
Proberen kan nooit kwaad ;)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Misschien zo'n proggie downloaden waar bij je snelheid in kan stellen? en dan langzaam doen 2x / 4x / 8x :z????

Verwijderd

Dat heeft het dus wel zeker!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gok het wel op de cd-rom speler, neem er wel een mee van m'n werk.

Iedereen bedankt voor de replies! :)

• ESteg
  • Laatst online: 11-08 18:27
Om ff in te haken op het geheugen gedeelte:
Ik had hier een A7V133 staan met 256 no-name en dat draaide als een zonnetje, tot op een dag Win2K niet meer wilde opstarten :(

Herinstallatie weigerde, steeds op een ander punt, ook na formattering etc. etc.
Godzijdank heb ik toen als eerste het geheugen vervangen (je zult het maar net weer als laatste doen... ;) ) en het draaide weer als vanouds!

Dus... moraal: vlak het geheugen iig niet uit, ook niet als het altijd zonder problemen werkte...

(Aan de andere kant zijn jouw problemen alleen bij UT installeren, dus imho in jouw geval toch géén mem-probleem... ben benieuwd.)

• TG
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

idd... geheugen is zeker vaak een prob.
laatst een toshiba sat. 2800-200 (waar ME op staat |:() opnieuw moeten installeren van de baas met w2k.... alle tools en drivers geinstalleerd op het beestje (ja de w2k versies bij toshiba vandaan :)) afsluiten geheugen bijprikken opstarten en nix noppes nada.... w2k wilde niet meer opstarten
STOP fout tijdens boot :'(

ik uiteraard meteen denken aan brakke tools van toshiba en ik ging meteen vrolijk formatteren.... helaas de w2k install deed het ook niet meer :(

lichtelijk geirriteerd het geheugen er maar uit gesloopt en jawel hoor... gewoon brak geheugen....

moraal: vervang je geheugen als een van de eerste dingen |:(|:(

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 21:37 schreef Flipke het volgende:
Ik heb exact hetzelfde systeem inclusief A-open en ik draai ook UT..nog noooit problemen mee gehad! Dus dat het aan de A-open zou liggen lijkt me een bunch of bull...
Ik denk eerder dat het aan het schijfje zelf ligt of, zoals eerder gezegt, het geheugen.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 21:37

Tjark

DON'T PANIC

Dat van die Aopen is zo getest: installeer UT eens vanaf je Lite-On

*insert signature here

• smaij
  • Laatst online: 08:43
bios flashes kunnen je hele configuratie om zeep helpen... had vroeger 128 mb geheugen erbij gezet en dacht na een dual install win98 en 2000 laat ik eens flashen.. ik dus flashen, kan ik mijn win2000 niet meer starten en ook niet eens opnieuw instaleren. ik dus naar de oudste versie bij wie hij wel weer installeren.

voor de zomervakantie heb ik een 20 gb hdd gekocht.. volgende probleem: de huidige bios ging niet verder dan 8,4 :(
Ik dus de nieuwste versie doen die dat wel ondersteund, en ik kan nu dus geen win2000 installeren, heb server en proffesional eddition geprobeert, en heb win NT 4 geprobt.
Mandraka 8 wil ook niet, maar weet niet of dat hetzelfde probleem is, kortom het maakt je systeem soms niet stabieler en veroorzaakt soms meer fouten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het cd-tje al in m'n LiteOn brander gehad maar daar deed ie het ook niet in.
Ik geloof niet dat het geheugen, welk merk dan ook, invloed heeft op een cd-rom/speler.
Vooral omdat het altijd gedraaid heeft en van het een op het andere moment stopte het zooitje ermee.
Ik denk dat het aan de cd-rom speler ligt, ik had hiervoor een 48x Aopen die hetzelf probleem met verschillende cd-rommetjes had, omgeruild voor de 50x Aopen die ik nu heb.

Verwijderd

ik heb zelf een 48x Aopen. Kon ineens niks meer installeren "corrupt file" of weet ik veel wat. Geen enkele setup.exe werd geaccepteerd.

Probleem bleek hem in Norton anti-virus te zitten. Die op non-actief zetten en het installeerde weer als een zonnetje.....

Hopelijk heb je er wat aan....

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Ligt volgens mij gewoon aan je cd-rom, want ik had et probleem ook...

Maar dat is simpel op te lossen...

Je download ff CloneCD, maakt ff een image van et spel... Daarna download je deamon-tools, installeer je ffkes, laad je de image, installeer je et spel en spelen maar!!

Enigste wat kan tegenzitten is dat je niet zo grote hardeschijf heb, maar dan flikker je na de installatie de image gewoon weg...
En stop je de originele cd er gewoon weer in...

Simpel as that *D

URL's:
http://www.elby.de/CloneCD/english/
http://www.daemon-tools.com/

Signature?

Verwijderd

Topicstarter
Het lag dus aan die brakke Aopen CD-rom speler!
Vandaag een uit de oertijd stammende DVD-rom speler in m'n bak gehangen en dat ging me toch hard!
UT CD-rommetje erin en gassen! DVDtjes doet ie ook perfect!
Ik ga dus maar een nieuwe CD-rom speler claimen, dit is al de 2de keer dat een Aopen CD-rom speler problemen geeft!

Bedankt voor jullie hulp mensen! :D

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

ff een quote uit je eerste post:
Stop ik het cdtje weer in m'n nieuwe pc, in de brander dit keer, daar doet ie het ook niet in!
Als het aan die aOpen ligt, hoe verklaar je dat dan? ook kapot? :?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 19:44

Whuzz

Dodgeball!

Zou goed de A-Open kunnen zijn. Ik heb een 52x A-Open en heb er slechte ervaringen mee. Nooit meer een A-Open voor mij.

Problemen zijn o.a. :
- Niet kunnen lezen van CD's, terwijl elke andere speler het wél kan.
- Ineens niet meer gedetecteerd worden tijdens booten.
- ZEER trage responstijden soms.
- EXTREEM trage data-overdracht soms.
Enz. :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:00

The Legend

*Plop*

Op donderdag 16 augustus 2001 19:46 schreef Whuzz het volgende:
Zou goed de A-Open kunnen zijn. Ik heb een 52x A-Open en heb er slechte ervaringen mee. Nooit meer een A-Open voor mij.

Problemen zijn o.a. :
- Niet kunnen lezen van CD's, terwijl elke andere speler het wél kan.
- Ineens niet meer gedetecteerd worden tijdens booten.
- ZEER trage responstijden soms.
- EXTREEM trage data-overdracht soms.
Enz. :(
Mag ik hier aan toevoegen:

- Produceerd een dusdanig hard geluid dat oorkleppen verplicht zijn. Alsof er een squadron F16's naast je opstijgt, niet normaal meer.

Voor mij ook geen Aopen meer :(

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 18:07 schreef sjuk het volgende:
ff een quote uit je eerste post:
[..]

Als het aan die aOpen ligt, hoe verklaar je dat dan? ook kapot? :?
Da's een goeie!
Ga ik ook meteen proberen!

Verwijderd

Topicstarter
De boven genoemde problemen ken ik niet van m'n Aopen CD-rom spelertje...
Maakt net zoveel herrie als de meeste spelers, ik laat m'n CD-roms ook niet detecteren tijdens het booten, duurd veel te lang.
En ja, traag? Da's relatief... Misschien als je 10 verschillende CD-rom spelers test met een stopwatch erbij, dat je verschil ziet.

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:56
Ik heb dan geen slechte ervaringen met installeren van UT... wel van Win98 (of ME).. zelfde probleem als hierboven beschreven.. PC wilde ineens niet meer. Heb idd die memtest laten draaien over mijn 128 MB PC133 noname en 128 MB PC133 Kingston (na 25 uur nog steeds geen foutje ontdekt). Alles eruit gehaald (zelfs geheugen 1 voor 1 geprobeerd), maar nog steeds nada... denk er nu aan mijn Mobo maar na te laten kijken... of weet een van jullie nog iets dat ik kan proberen (mbr reeds gedaan, 4 keer geformatteerd, bios geflashed) :'(

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 23:50
Roefoes, ik denk niet dat je cdrom-drive en brander problemen hebben, maar de cd van UT. Ik heb daar nml. nogal veel problemen mee gehad met installeren op 4 (!)verschillende comps. Soms heb je geluk en installeert ie gewoon, maar meestal lukt het niet. En denk niet dat het aan krassen of vuil ligt, ik weet bijna zeker dat de cd in orde is. Bovendien is het installatieprobleem van UT een bekend probleem! Kijk maar eens op de site van UT, bij FAQ of known problems denk ik.

De oplossing die de site geeft, is het copiëren van de hele cd naar harddisk, en dan vanaf daar installeren. Helaas bleek zelfs dat niet altijd te werken bij mij.. ;(
Heel vaag, maar volgens mij hebben ze gewoon een zooi cd's niet helemaal goed gebrand ofzo, waardoor gevoelige cdrom-drives het niet leuk vinden.

Oh ja, bij mij was het de Game Of The Year edition. Bij jou toevallig ;) ook?
Hoe dan ook, als de game op je pc staat: NIET MEER AANKOMEN :P

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Pagina: 1