Toon posts:

Nieuwe vloerverwarming wordt niet warm

Pagina: 1
Acties:

• Kayschumi
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-08-2021
@Ed-1

Ik heb exact hetzelfde probleem bij mij thuis.

Woning in november gekocht. Vloerverwarming laten leggen, daaronder ligt vloerisolatie. Het gaat om 9 groepen en in totaal circa 84m2.

De temperatuur van de leiding vanuit de CV ketel is goed, circa 50/55 graden. Warm water komt tot bij de verdeler, maar zodra het door de verdeler gaat verliest hij zijn warmte direct. Temperatuur wordt niet warmer dan 32 graden door de verdeler. Thermostaat van de verdeler staat op 48 graden. Als ik hem lager zet, behaalt die een temperatuur van maximaal 28 graden.

Ik heb al 2x de vloerverwarming monteur en 2x de CV installateur laten komen, krijgen het niet opgelost. De vloerverwarming monteur heeft inmiddels ook al alle vervangbare onderdelen van de verdeler vervangen om een probleem hiervan uit te sluiten. De CV installateur heeft de Remeha Avanta C35 CW5 nieuw geplaatst in november.

Er is al gekeken naar verschillende pompsnelheden, retourventiel knijpen, flowmeters aanpassen, watertemperatuur CV aanpassen in de ketel (hoger gezet, staat op 80). Maar niets helpt.

Het probleem is eigenlijk hetzelfde als bij jou @Ed1920. Als ik het goed lees. Zodra ik van de 9 groepen er 5 dichtdraai, blijven er 4 groepen openstaan. Dan komt er door die 4 groepen wel voldoende warmte door de verdeler en loopt de temperatuur op de meter van de verdeler op naar 42 graden. Wat dan juist weer iets te hoog is, maar voor te testen was dit. Ik heb een foto van de vloerverwarming verdelen in de bijlage toegevoegd. Let niet op de rotzooi eromheen, we zijn nog aan het klussen.

Heb jij het inmiddels opgelost @Ed-1 , zo ja hoe?
Alvast bedankt voor je reactie.

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:44
@Kayschumi vooral beginnen met inreglelen in de rest van je huis meer flow naar de vloerverwmingsunit genereren. (en mocht hiet niet werkren robot pro verdeler met inreregventiel nemen. deze kunnen meer water cv zijdig aanzijgen.zijn geschik voor cv ketels met een lagerere temperatuur. )

[Voor 11% gewijzigd door miciel op 23-03-2021 11:52]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Het probleem van @Ed-1 was (los van de manco's in zijn systeem) een te ver geknepen ketel.

Als je alle andere radiatoren in huis dichtzet wat gebeurt er dan?
En, wat is je ingestelde ketelvermogen? En je ingestelde pompdebiet op de ketel?
https://tools.remeha.nl/w...icehandleiding-Avanta.pdf
P17, P18, P19

[Voor 28% gewijzigd door teacher op 24-03-2021 20:50]

Wise enough to play the fool

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-05 15:55
@Kayschumi Zijn bepaalde groepen niet dichtgeslibd? In ons ‘80 huis liggen nog oude zwarte vloerverwarming leidingen, deze waren zo goed als dicht, ook aanvoer dik op orde, retour niet boven de 25 graden te krijgen.

Na zelf de groepen een voor een gespoeld te hebben warmte probleem in oa. woonkamer opgelost.

Edit; Heb je bericht niet helemaal gelezen, stom! Je hebt de vloerverwarming onlangs laten leggen. My bad!

[Voor 14% gewijzigd door twieren op 23-03-2021 23:01]

28x URE 350Wp Enphase iQ7+ - PVOutput

• Kayschumi
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-08-2021
teacher schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:54:
Het probleem van @Ed-1 was (los van de manco's in zijn systeem) een te ver geknepen ketel.

Als je alle andere radiatoren in huis dichtzet wat gebeurt er dan?
En, wat is je ingestelde ketelvermogen? En je ingestelde pompdebiet op de ketel?
https://tools.remeha.nl/w...icehandleiding-Avanta.pdf
P17, P18, P19
@teacher

Ik heb het even nagekeken.

P17: 46
P18: 60
P19: 13

Aanvoer cv water staat op 80 graden.

Radiators boven, 4 stuks, ook al mee getest. Alles dicht, alles open, één volledig open en één radiator een beetje open. Niets helpt.

Thermostaat van de verdeler staat op 48/50 graden. Komt niet hoger dan 32 graden uiteindelijk wat de vloer in gaat, soms op 33 of 34 graden zag ik laatst. Dus naar mijn bevindingen is het probleem er nog. Ondanks dat al meerdere instellingen op de ketel zijn geprobeerd. Bovenstaande cijfers zijn de laatste instelling hoe die nu staat.

[Voor 4% gewijzigd door teacher op 24-03-2021 20:50]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Meten:
Aanvoer vanaf de ketel?
Retour naar de ketel?
Aanvoertemperatuur naar de verdeler?
Retourtemperatuur vanaf de verdeler naar de ketel?

Aflezen bij in bedrijf:
Aanvoer
Retour
Ventilatorsnelheid

Welke thermostaat heb je?

Ketel staat redelijk voluit, dus daar valt weinig te winnen. Dus uitvogelen of de ketel voldoende warmte maakt, of de warmte aankomt en afgegeven kan worden. Dit het liefst met de radiatoren helemaal dicht.

[Voor 11% gewijzigd door teacher op 24-03-2021 20:58]

Wise enough to play the fool

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb je een eigen topic gegeven @Kayschumi

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:08
Hoe warm is het retour water in het bovenste deel van je verdeler?
Hoe lang zijn je groepen?
Wat is je kamertemperatuur?
Hoe is de woning geïsoleerd?

Gezien de daadwerkelijke aanvoer vanaf de ketel fors lager is dan de ingestelde aanvoertemperatuur, heb je waarschijnlijk een modulerende ketel. Eigenschap van een modulerend systeem is dat de ingestelde maximumtemperaturen alleen bij flinke kou bereikt worden (of wanneer je kunstmatig een hoge warmtevraag creëert door de kamerthermostaat op 30 graden in te stellen). En niet wanneer het buiten een graad of 10 is en de thermostaat op 20-21 graden staat.

Mijn vloerverwarming had tijdens de sneeuwstorm met -10 een aanvoertemperatuur van zo'n 35 graden en dan voelt je daadwerkelijk warmte. Maar met de temperaturen van afgelopen week, komt de aanvoer in de vloerverwarming niet boven 25 graden uit. En het huis is dan toch gewoon warm. Veel mensen hebben de gedachte dat een vloerverwarming altijd een warme vloer oplevert gedurende het stookseizoen. Maar met een beetje moderne isolatie is de warmtevraag het grootste deel van het stookseizoen zo laag, dat de vloer niet 'warm' wordt, maar hooguit een beetje 'lauw'. Een aanvoer van 32 graden en een retour die daar, nadat de vloer na een paar uur stoken op temperatuur is gekomen, 3 tot 5 graden onder ligt, is deze tijd van het jaar waarschijnlijk meer dan voldoende warm.

[Voor 5% gewijzigd door Ivow85 op 27-03-2021 10:28]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Ed-1
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-04 17:01
Bij mij is het inderdaad “opgelost” door de aanvoer op de ketel te wijzigen. Nu wordt hij wel warm, heb verder nog niets met de overige zwakheden in t systeem gedaan.

Ik ben verre van expert, vandaar mijn vraag hier een tijdje geleden. Is het hele systeem goed ontlucht? Bij mij hebben ze destijds om dingen uit te sluiten, een directe tijdelijke verbinding gemaakt tussen ketel en groep.

Ik heb destijds feedback gekregen van 1 vd installateurs dat een dergelijk grote verdeler de oorzaak zou zijn. Die van jou is stukje kleiner dus denk niet dat dit t geval is.

Hierboven is t volgens mij al gevraagd maar wat is t verschil tussen aanvoer en retour temperatuur op de verdeler en wat is dit verschil indien je groepen dicht draait?

Heb je ook al geprobeerd om geleidelijk groep bij groep weer open te zetten? Ook eventueel geprobeerd eea in een andere volgorde te doen om zeker te zijn dat be 1 groep niet het probleem is?

• BadConnection
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 20:13
Maar zijn er problemen met de ruimte temperatuur, als de een aanvoer temperatuur van 32 graden bereikt moet je de woning toch echt wel warm kunnen krijgen en houden. Pas je een nachtverlaging toe of pas je 1 temperatuur toe?

Als de vloer opwarmt en het water warmer terugkomt gaat de aanvoer temperatuur ook langzaam maar zeker omhoog
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee