Toon posts:

SKG cilinder uit slot verwijderen, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:54

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter

Ik heb een SKG** cilinder in mijn poort zitten. Ik dacht uitboren, maar dat gaat met mijn action metaalboortjes niet.

Lees in dit topic dat een baco aan 2 kanten en dan breken een mogelijkheid is. Iemand ervaring of dat alleen met de goedkopere cilinders gaat of ook skg**?

Of een diamantboortje kopen en uitboren?

Had het op werkspot gezet, maar vind €75 wat gortig om het eruit te slopen.

Al mijn oude & nieuwe systemen

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

PnD schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:37:
Lees in dit topic dat een baco aan 2 kanten en dan breken een mogelijkheid is. Iemand ervaring of dat alleen met de goedkopere cilinders gaat of ook skg**?
Ja makkelijk 5 sec. werk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:34
Misschien wat lastiger als de cilinder een geharde stalen brug heeft (die breek je wat lastiger doormidden). Maar skg*** is natuurlijk niets anders als een indicatie dat een boef langere tijd nodig heeft om het slot te openen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
PnD schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:37:
[Afbeelding]

Ik heb een SKG** cilinder in mijn poort zitten. Ik dacht uitboren, maar dat gaat met mijn action metaalboortjes niet.

Of een diamantboortje kopen en uitboren?

Had het op werkspot gezet, maar vind €75 wat gortig om het eruit te slopen.
Sleutel zit erin en de deur kan open dan kan je hem er toch ook uithalen op de normale manier even de lange schroef waar de cilinder mee vast zit eruit halen en klaar.
En ja zelfs SKG *** kan je breken daarom is beslag zo belangrijk, dat moet de cilinder beschermen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Frogmen schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:23:
[...]

Sleutel zit erin en de deur kan open dan kan je hem er toch ook uithalen op de normale manier even de lange schroef waar de cilinder mee vast zit eruit halen en klaar.
En ja zelfs SKG *** kan je breken daarom is beslag zo belangrijk, dat moet de cilinder beschermen.
Bedankt, helaas draait de cilinder niet in de open en dicht stand, maar zit ie ergens ertussen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb je even een eigen topic gegeven @PnD.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 23:09
Steekt hij aan de andere kant ook zover uit? Dan is afbreken met een baco inderdaad plausibel.
Uitboren zou ik proberen te vermijden, dat is een rotklus tot je hem er uit hebt.

[Voor 12% gewijzigd door frickY op 27-03-2021 10:27]

• Frogmen
  • Niet online
Als hij is blijven steken in een stand zou ik eerst even flink met de WD40 gaan spuiten en tang op de sleutel kans is groot dat het het slot zelf is die vast zit.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Rick--
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-04-2021
Is je poort niet gewoon gezakt en zit daarom de nachtsschoot vast/klem in de sluitplaat, of moet de cilinder zelf gesmeerd worden?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:49
PnD schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 07:59:
[...]

Bedankt, helaas draait de cilinder niet in de open en dicht stand, maar zit ie ergens ertussen.
Draait de cilinder niet, of draait de cilinder wel maar kun je het slot niet bedienen?

Wat heb je in het laatste geval precies aan het verwijderen van de cilinder? Daarmee heb je de poort nog niet open.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Thanks allemaal. De poort ziet niet op slot momenteel.

Smeermiddel heb ik er al ingespoten, maar helaas nog zonder succes. Het probleem lijkt in de cilinder te zitten. De sleutel kan alleen "2 uur" naar links en rechts. Maar niet meer in de rechte "open stand".

De cilinder steekt aan beide kanten zo ver uit.

Ga zo nog een keer een poging wagen met wd40 en aan de sleutel draaien en wringen.

En anders de baco's erop.

• satunya
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:41
ipv baco's: een grote griptang!
Heeft bij mij al eens resultaat opgeleverd ;)

succes!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:51
Onthoud wel even dat WD-40 geen smeer middel is.
Alle zwarte "troep" die er straks uit komt lopen, was het smeermiddel wat in je cilinder zit/zat.
Mocht de cilinder weer "los" komen, en je wilt deze blijven gebruiken, even inspuiten met slot spray of teflon spray.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:09
PnD schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:19:
Thanks allemaal. De poort ziet niet op slot momenteel.

Smeermiddel heb ik er al ingespoten, maar helaas nog zonder succes. Het probleem lijkt in de cilinder te zitten. De sleutel kan alleen "2 uur" naar links en rechts. Maar niet meer in de rechte "open stand".

De cilinder steekt aan beide kanten zo ver uit.

Ga zo nog een keer een poging wagen met wd40 en aan de sleutel draaien en wringen.

En anders de baco's erop.
Ik had een soortgelijk dingetje met de schuurdeur. Toen een paar keer een flinke mep met de hand op gegeven terwijl er spanning op de sleutel stond en toen kreeg ik hem wel open.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Bedankt allen voor de tips. Baco erop en gebroken was de oplossing.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

PnD schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:39:
Bedankt allen voor de tips. Baco erop en gebroken was de oplossing.
Gaat makkelijk he ;)

Soms hoe sterker (harder) het staal, des te gemakkelijker het gaat. Ook dan de minste schade aan de slotplaat en slot zelf.

[Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 27-03-2021 15:57]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als het slot een beetje uitsteekt kun je hem inderdaad gemakkelijk breken (eigenlijk ook de reden dat je geen uitstekende sloten moet kopen ;) ). Maar bij mij steken ze ook zo uit, en ik was er ook blij mee toen ik de cilinder moest vervangen, mijn boor kreeg er niet eens een kras op :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Ze staken aan beide kanten evenveel uit. Aan de ene kant ging het helemaal niet. De andere kant was een makkie.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:10
PnD schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:24:
Ze staken aan beide kanten evenveel uit. Aan de ene kant ging het helemaal niet. De andere kant was een makkie.
Weet je meteen dat je voor het nieuwe slot de juiste maat moet bestellen. Anders heeft SKG** weinig zin.

TheS4ndm4n#1919

• Frogmen
  • Niet online
Voor een tuindeur is dat beetje zonde van het geld gewoon goedkoop slot want op zo'n stalen deur krijg je geen goed beslag. SKG nul is net zo goed in dit geval.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Eens hoor, maar wil dezelfde sleutel. Skg boeit inderdaad niet zoveel heb ik hier van wel geleerd.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee