Toon posts:

Douche afvoer stank

Pagina: 1
Acties:

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 21:49
Al wat topics hierover doorgespit, maar mijn situatie is net weer anders.

De doucheafvoer laat soms rioollucht door, ik heb de afvoer al eens proberen te reinigen/ontstoppen maar geen verschil. Water loopt snel weg.

Nu ik de doucheadvoer (zo’n lange platte gleuf) heb open gemaakt zie ik dat er een gleuf is wasr het water net boven blijft staan en een gat waar het water niet staat.

Hoort dat gat er te zijn en is dat dan niet de oorzaak van de stank? Of hoort dat daar te zijn en is het probleem dat er te weinig speling is qua hoeveelheid water om de onderste gleuf goed dicht te houden?

Op de foto zie je het water staan.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:26

Perkouw

Moderator General Chat
Op de foto wat slecht te zien maar het lijkt alsof je de sifon mist? Dat verklaard dan wel de stank overlast ja.

Ninja edit: Dit zeg maar https://www.sanitairwinke...ompact-met-waterslot-50mm

[Voor 55% gewijzigd door Perkouw op 27-03-2021 09:29]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03:00
Maak eens een nieuwe foto.
En drop hem niet zo veel. Graag iets meer overzicht.

Ik vermoed dat je een douchdrain bedoelt?
Als dat zo is, dan mist hier een onderdeel.
Dit "kapje" maakt dat er een zwanenhals ontstaat dus dat stank er niet langs kan.

Weet je het merk en type. Staat er ergens een naam op het rooster?

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:23
Lijkt mij op het missen van een sifon, is je afvoer van het merk easy drain?

• JAHRASTAFARI
Merk en soort afvoer onbekend, huis is uit 2012, gekocht in 2017.

Betere foto’s:

[Voor 4% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 27-03-2021 09:54]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:46
En wat heb je er nu vanaf gehaald? Kan het zijn dat het rooster deel van een sifon vormt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:51

InFamous

excommunicado

Daar mist zoals @Perkouw al zegt gewoon een sifon, zie bijvoorbeeld: https://www.tegeldepot.nl...neembaar-sifon-alle-maten

Formerly known as Ragdoll

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03:00

Zo iets bv.

• JAHRASTAFARI
Xander schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:55:
En wat heb je er nu vanaf gehaald? Kan het zijn dat het rooster deel van een sifon vormt?
Er zit enkel een metalen rooster boven.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:46
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:00:
[...]

Er zit enkel een metalen rooster boven.
Tja, dan kijk je dus zo in een open riool, niet zo gek dat dat stinkt. ;)

Zie de reacties hierboven wat je mist.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• JAHRASTAFARI
Aha dus het sifon mist. Zal ik gaan opmeten wat past, of is dat gestandaardiseerd?

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:37
ik zou even meten en kijken of je ergens een merkje ziet, en dan een badkamerboer of bouwmarkt bellen om te kijken of ze dat model hebben. Dat is geen standaard ding; elk merk/soort putje zal weer wat anders gebruiken.

• JAHRASTAFARI
OK iedereen bedankt.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:56

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Repareer meteen even de kitrand rond de goot, voordat je flinke schade oploopt. ;)

Appeltaart is lekker!

• JAHRASTAFARI
LED-Maniak schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:33:
Repareer meteen even de kitrand rond de goot, voordat je flinke schade oploopt. ;)
Zal ik doen, allemaal waardeloos afgewerkt. :/

• jelle2503
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 10:05
Geeneens ruimte overgelaten voor een degelijke voeg of kitrand. Vraag me dan af of het membraan en kimband er wel goed in ligt..

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:57
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:05:
[...]

Zal ik doen, allemaal waardeloos afgewerkt. :/
Dit is geen standaard kit die je daarvoor gebruikt, neem daarvoor (douchedrain) epoxykit.
Normale sanitairkit heeft ons ooit een nat plafond een verdieping lager opgeleverd...

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +38Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Update: omdat ik geen passende sifon kan vinden (merk docuhegoot is onbekend) heb ik er een gemaakt van lego. Werkt perfect. :)

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:51

InFamous

excommunicado

Ik moest lachen, maar wel flink out of the box denken zeg.

Formerly known as Ragdoll

• JAHRASTAFARI
Je moet wat he! πŸ˜…

Ik had wekenlang een kleine fles erin gezet omdat dan in elk geval de stank weg was. Nu dus blijvende oplossing. πŸ‘ŒπŸ»

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:36
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:31:
Update: omdat ik geen passende sifon kan vinden (merk docuhegoot is onbekend) heb ik er een gemaakt van lego. Werkt perfect. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie oplossing! _/-\o_
Je zou ook nog kunnen kijken of je iets kan (laten) 3D printen mocht de LEGO na een tijdje toch niet lekker werken.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 11:11
Zoiets: https://www.bol.com/nl/p/...chegoot/9200000088437454/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 11:11
Ok, jammer voor je.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-05 18:17
En @JAHRASTAFARI voor je over een paar weken en topic ga aanmaken met de titel: "Lekkage onder badkamer" zou ik de kitranden rondom je draingoot even verwijderen en opnieuw laten kitten. Die zien er echt heeeeel slecht uit en moeten op deze manier wel lekken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:16
Kun je niet onder de vloer of waar de afvoer ook heen loopt en daar een sifon plaatsen ?

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 13:04

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe houdt jouw 'sifon' dan de stank tegen? Een sifon is een stankafsluiter, daarin blijft water staan zodat de lucht uit het riool niet de badkamer in kan. Waar blijft in jouw geval het water staan en hoe sluit die aan op het ronde gat in de goot?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:34
Je hebt een drain met ingebouwde sifon. Het water loopt weg onder dat ronde gat en dat gat hoort afgedekt te zijn. Het gat is een ontstoppingsplug.

Dit dopje heb je nodig: https://www.fitting-shop....-sifon-8718858074303.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
eLScha schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:13:
Je hebt een drain met ingebouwde sifon. Het water loopt weg onder dat ronde gat en dat gat hoort afgedekt te zijn. Het gat is een ontstoppingsplug.

Dit dopje heb je nodig: https://www.fitting-shop....-sifon-8718858074303.html
Aha, nog eenvoudiger dus!

πŸ‘πŸ»

Thanks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Raling schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:13:
[...]

Hoe houdt jouw 'sifon' dan de stank tegen? Een sifon is een stankafsluiter, daarin blijft water staan zodat de lucht uit het riool niet de badkamer in kan. Waar blijft in jouw geval het water staan en hoe sluit die aan op het ronde gat in de goot?
Onderin blijft altijd wat water staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Raling schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:13:
[...]

Onderin blijft altijd wat water staan. Dus nu loopt het water onder dat ding door en is dat gat gedicht via het waterniveau.

Maar lees dus net dat het nog eenvoudiger kan....! 8)7 :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
BBB-Nick schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:04:
En @JAHRASTAFARI voor je over een paar weken en topic ga aanmaken met de titel: "Lekkage onder badkamer" zou ik de kitranden rondom je draingoot even verwijderen en opnieuw laten kitten. Die zien er echt heeeeel slecht uit en moeten op deze manier wel lekken.
Moet ik idd nog doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raling
JAHRASTAFARI schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:59:
[...]

Onderin blijft altijd wat water staan. Dus nu loopt het water onder dat ding door en is dat gat gedicht via het waterniveau.

Maar lees dus net dat het nog eenvoudiger kan....! 8)7 :D
Hoe is het gat gedicht dan? Doordat het bouwsel er tegenaan staat? Volgens mij kan dat op geen enkele manier lucht- en stankdicht zijn.

Wel 10 punten voor de creativiteit!

En de dop erin lijkt inderdaad de juiste oplossing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Raling schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:40:
[...]

Hoe is het gat gedicht dan? Doordat het bouwsel er tegenaan staat?
Ja het is er tegen geklemd. Ik las eerder hier dat de sifon ontbrak, vandaar mijn poging om er 1 te maken omdat ik geen passende vond.

Als het klopt dat de sifon ingebouwd is, dan hoeft dat ronde gat alleen dicht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raling
JAHRASTAFARI schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:47:
[...]

Ja het is er tegen geklemd. Ik las eerder hier dat de sifon ontbrak, vandaar mijn poging om er 1 te maken omdat ik geen passende vond.
Ja precies, echt luchtdicht afsluiten doet het dus sowieso niet.
Als het klopt dat de sifon ingebouwd is, dan hoeft dat ronde gat alleen dicht.
Daar lijkt het wel op. De eerste foto laat inderdaad een soort van sleuf onder het gat zien. En het water dat blijft staan lijkt tot net boven die sleuf te komen. Dan is dat dus je sifon/stankafsluiter.

Een stuk tape over het ronde gat is dan een mooie tijdelijke oplossing tot de dop geleverd is!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee