Toon posts:

Koelerske

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
he dikke bikkels! Ik heb nu een Super Orb (zielig he?) op een AMD Athlon 1200@1200 (AVIA) en hij wordt idle al 75 graden, terwijl de vcore nog maar op 1.61 volt staat, waardoor mijn WinXP wel eens wil afslaan omdat de core soms spontaan afslaat. Daarom WOU ik gaan waterkoelen, maar dat vond ik IETS te link, dus ga ik maar een nieuwe koeler kopen. Hebben jullie een aanrader? Geld speel wel een rol en mijn budget is UITERLIJK (!!!) 150 ballen.

MZZL

Verwijderd

kijk maar eens op de pricewatch bij Tnet

staan genoeg koelers op ;)

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik vraag me echt af of er geen term is voor dit "SuperOrb syndroom". Die koeler is zo slecht nou ook weer niet. Een Dondervogel @1200 Mhz moet toch wel onder de 50 graden te koelen zijn daarmee. Dus waarschijnlijk zit je koeler niet goed op de processor of is een 1 fan uitgeschakeld. In beide gevallen makkelijk op te lossen probleem:
- als er een fan niet werkt kijken of alles goed zit aangesloten zo ja -> garantie
- als je koeler niet goed bevestigd zit (kun je niet altijd zien) de koeler van de processor afhalen, processor en koeler schoonmaken (kijk uit voor je vingers de koelpasta die kan giftig zijn) een heel klein beetje Artic Silver 2 op de processor smeren en de koeler goed bevestigen (zorg ervoor dat de pasta goed over de processor wordt verdeeld als een dun filmlaagje).
Als je dat allemaal hebt gedaan dan kan het niet anders of je processor blijft lekker koel tijdens zijn werk !

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

zegt koelpasta je niks ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Je zoekactie naar 'koeler' leverde 6180 resultaten op. Resultaten 1 - 50.

genoeg te lezen iig :P

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 21:20 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Hebben jullie een aanrader?
Geld speel wel een rol en mijn budget is UITERLIJK (!!!) 150 ballen.
ja, Alpha PAL6035MFC + Delta AFB-60HP.
houd mijn Athlon 1200@1333 fijn op 35C idle en 43 in de stress, vcore 1,80.

Verwijderd

Ik heb nu een Super Orb (zielig he?) op een AMD Athlon 1200@1200 (AVIA) en hij wordt idle al 75 graden...
75 graden idle zonder te overclocken? Jij hebt volgens mij geen koeler! :9

Een Orb en dan nog deze temp? Hen je wel koelpasta gebruikt en raakt de core het koellichaam wel? Test: raak het koellichaam eens aan als ie weer op 75 C staat. Is ie koud? -> Koeler raakt core niet.
Knetterheet? -> Je hebt inderdaad een probleem dat ik niet direct bij de Orb zou zoeken (of draait de fan niet of zo).

Chill out ! 8-)

Verwijderd

Koop een FOP-32 en mod er een 80X80mm Panaflo of Sunon fan op . Ook wat wil helpen : Casefans om airflow te verbeteren en een slotcooler om warme lucht rechtstreeks weg te zuigen

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 12:49 schreef real_raichu70 het volgende:
Koop een FOP-32 en mod er een 80X80mm Panaflo of Sunon fan op . Ook wat wil helpen : Casefans om airflow te verbeteren en een slotcooler om warme lucht rechtstreeks weg te zuigen
Hij heeft een SuperOrb en een niet-overclockte idle temp van 75 graden...
Lijkt je dan dat ie een andere koeler moet hebben? :Z

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
nou BasjeBanaantje lukt het nog wat met koelen of heb je het maar opgegeven en blijft je processor permanent > 75 graden warm ?

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

Swiftech MCX370-OA with Delta AFB-60HP fan FL129,-, deze zou 'm wel koel moeten houden, je moet alleen nog ff wachten met bestellen (hijs nog niet leverbaar).

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

he dikke bikkels! Ik heb nu een Super Orb (zielig he?) op een AMD Athlon 1200@1200 (AVIA) en hij wordt idle al 75 graden, terwijl de vcore nog maar op 1.61 volt staat, waardoor mijn WinXP wel eens wil afslaan omdat de core soms spontaan afslaat. Daarom WOU ik gaan waterkoelen, maar dat vond ik IETS te link, dus ga ik maar een nieuwe koeler kopen. Hebben jullie een aanrader? Geld speel wel een rol en mijn budget is UITERLIJK (!!!) 150 ballen.

MZZL
Op de zaak monteren we ze ook op de 1.4 versie en daar worden ze bij het opstarten zo'n 35 graden :)

verder dan dat weet ik niet omdat ik ze alleen assembleer maar 75 graden is een beetje veel :+

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Schop je budget met 9 piek omhoog en je hebt een Noise Control Silverado, dat koelt

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Pricewatch | Zoeken op GoT
Maar de SocketA cooler van Swiftech is erg goed. Ik denk dat die je proc. wel op 40+ graden houd. Koperen heatsink met hoge rpm fan.
Natuurlijk kun je er ook over na denken een Alpha te kopen.

Verwijderd

MZZL
he bikkel ja das wel erg fucking warm mijn 1,3@1,4 wordt stressed met dit weer 53 graden met mijn spire coper cooler en die kost maar 60 piek

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:22
als je niet gaat overclocken kan je misschien beter een coolermastertje halen. kosten niks en coolen goed.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Thermosonic Thermoengine + delta HP. Past mooi binnen het budget, en koelt zeer goed.
Zoek eens op de frontpage. Daar staan echt heel veel links naar koeler-reviews.
Of kijk eens bij tomshardware.com

Geen inspiratie

Verwijderd

ik denk dat je het moet zoeken in hetr moederbord...

De aders die van de socket het moederbord ingaan, zijn niet bij alle moederbordbakkers even dik, maar spelen blijkbaar toch een belangrijke rol in de koeling..

in de winkel hadden we eerst voornamelijk MSI, later andere merken. bij exact dezelfde configuratie (op het moederbord na) brandde je je vingers aan de koeler van het msi bord (k7t pro-2a) , de tweede (in dit geval een chaintech 7aja)bleef koud!

helaas worden er bij besprekingen van moederborden op bijvoorbeeld anandtech nooit gesproken over cpu temperaturen

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mijn TB 1200@1200 is nu 57 graden (idle)
zal het }:O wel ff laten draaien..

Verwijderd

had ook zo'n superorb op een AVIA 1000@1200, maar dat werd zekers geen 75 graden. toch was ik ding beu en heb een thermalright sk6 gekocht. nu draait de zooi op 1400 en wordt stressed maar iets van 48 graden :) en zo'n ding valt exact binnen je budget van 150 piek
Pagina: 1