3DMark 2001: veel te lage score???

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:23

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik het systeem dat in m'n sig vermeld staat. Voorheen was het een PIII-700@840 op een ABIT BE6-2 met 384mb RAM.

Met mijn oude systeem kwam ik uit op ongeveer 2900 3DMarks in 3DMark 2001. Op mijn huidige systeem kom ik echter niet verder dan 1500...

Ik heb ook 3DMark 2000 geprobeerd. Op mijn oude systeem bijna 7600 punten, maar op mijn huidig systeem maar 4600... :( :(

Ik heb de laatste Via 4-in-1 drivers geïnstalleerd (in Turbo-modus), Detonator 12.41 WHQL, DirectX 8.0a, Service Pack 2. De videokaart draait op AGP 4x met sidebanding enabled.

Heeft iemand enig idee waarom deze scores zo verneukt zijn??

(en nee, de search hielp niet echt - dat was voornamelijk 'installeer de Via 4-in-1 drivers' maar dat heb ik dus al gedaan)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Een tip, zet die Pentium III 700 met BH6-2 er weer in. >:)
Wat maakt die domme 3D mark 2000 score eigelij uit, werken de games veel beter op je nieuwe config?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik vind ook dat de game performance minder is geworden... er zal wel ergens iets fout zitten, maar wat???

Verwijderd

ik heb een AOpen geforce2 deluxe
de score in 3dmark2000 en 3dmark2001 zijn verdomdlaag.. heeft iemand anders ook nog zulke problemen ? :?

ik draai mijn pc op een pIII op 500 :'(
welke drivers zijn nu eigenlijk de beste ?
>:)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

als je 98 er nou eens opgooit en dan 3dmark draait, scheelt ook best wel veel..
Alleen denk ik niet zo veel..

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
De performance van videokaarten is onder W2K meestal iets lager dan onder W9x. Maar zo'n gigantisch verschil wat ik tref dat kan gewoonweg niet normaal zijn...

Er moet dus iets mis zijn. En testen onder W9x is niet echt een optie, dan zou ik W98SE moeten installeren enkel voor 3DMark... no way dus

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Heb je wel een clean install van windows gedaan of heb je je nieuwe bord en proc er zo ingezet ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Staat de antialiasing forced on? Dat zuigt namelijk wat performance weg... Andere AGP instellingen geprobeerd? (1x en 2x) Hoe groot is de AGP Aperture size? (minstens net zoveel als geheugenhoeveelheid van je GF2, 64MB neem ik aan, en maximaal het helft van je beschikbare hoeveelheid RAM geheugen, dus min 64MB en max 256MB)

En ik zie dat je een GF2GTS hebt, probeer eens iets oudere drivers. De detonator 10.80 schijnt het beste te zijn voor een GF2 kaartje. Detonators 12.xx en hoger zijn nl meer gericht op de GF3.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

die 8.05 driver heeft hier de beste resultaten, scheelt wel 500 punten in 3d mark 2000.
kijk eens bij eigenschappen of AA niet aanstaat.
en verticale synchronisatie moet altijd uitstaan.
succes.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Majestic: ja, een clean install. Format c: dus en daarna installeren.

BalusC: AA Staat uit, tenminste ik heb het uitgezet. Ik zal nog eens een ander tweakproggie proberen. Vanmiddag zal ik eens AGP 2x proberen ipv AGP 4x. AGP Aperture size heb ik, net zoals bij mijn oude PC, op 64mb gezet.

Ik zal vanmiddag ook nog eens gaan driver wisselen. Eens kijken of dat helpt.

<edit> Oh ja, vsync staat uit voor zowel OpenGL als D3D </edit

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

http://www.guru3d.com/detonator-dbase/

hier een overzicht welke drivers het beste zijn.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Een handige site als je W9x draait, maar ik draai dus Windows 2000...

Het is echt mega-irritant dat de scores zo ontzettend laag zijn. Iets lager dan onder W9x had ik wel kunnen begrijpen, maar deze scores zijn om te huilen.

Weet iemand wellicht een guide ofzo waarin alles staat over het optimaal laten functioneren van een GeForce 2 onder Windows 2000? Of iets soortgelijks?

<edit> BalusC, mijn GF2GTS heeft trouwens 32 meg RAM </edit>

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik heb precies hetzelfde onder 98se en ME (840 2001 marks (beide keren clean install) onder XP draait wel goed (1998 2001 marks).

Ik heb ook al verschillende detonators en hercules drivers geprobeerd.
Ik heb het idee dat het aan directx 8.0A ligt (vooral die A erachter is verdacht) met 8.0 had ik geen problemen.

Onder dxdiag ziet alles er overigens normaal uit, tests worden ook normaal doorlopen.

Ik weet voor 99% zekere dat het probleem bij dx 8.0A ligt, heb alleen nog geen tijd gehad om terug te gaan naar 8.0.
Voor de volledigheid volgen hier mijn specs:
AMD 500@550 (zonder active koeling overigens. met waterkoeling 735 maar das een ander topic. :)
AMD K7m met nieuwste BIOS
hercules gforce 1 ddr/dvi met eveneens nieuwste bios.
Live!
3com nic
Omgebouwde promise ata100 --> raid
2x IBM DTLA 30gig (nope geen problemen mee, draaien al bijna half jaar in RAID array)
Antec kast met 400W voeding
256 mb A-merk geheugen
Alles met nieuwste drivers en biossen (of is het meervoud van bios bia of misschien bii. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik ga vanmiddag gewoon Win98SE erbij zetten. Maar dat richt ik dan puur voor games in. Pffff, toch nog 1.3 gig over op de C dus dat moet wel kunnen... :)

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:12
Nou iets klopt er hier niet. Voor mijn systeem spec's kijk maar naar m'n sig. Ik heb op mijn pc een dualboot van win2000 en win98 staan. Ik heb op bijde 3DMark 2001 gedraait en het resultaat was 2734 onder win2000 en 2774 onder win98. Een te verwaardelozen verschil.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

weet je zeker dat je een GTS hebt gekocht en geen MX? Controleer die kaart anders even want het lijkt verdacht veel op een MX score.

MechWarrior || Monsters Game

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 16 augustus 2001 15:02 schreef GambitRS het volgende:
weet je zeker dat je een GTS hebt gekocht en geen MX? Controleer die kaart anders even want het lijkt verdacht veel op een MX score.
Uhhh...??? Hoe kwam ie dan aan zulke hoge scores in zun voorafgaande systeem :? Zoiets kan toch niet door een MX gehaald worden! |:(

• TTLCrazy
  • Laatst online: 22:21

TTLCrazy

Listen to Frankie

zomaar een gokje, probeer es agp op 256 mb, bij sommige schijnt dit wonders te verrichten.

niet bij mij hoor :)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
GambitRS: ik ben echt niet zo dom om mij een MX als GTS aan te laten smeren... m.a.w., het is echt een GTS.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Windows 98 is geïnstalleerd en getest!

3DMark 2000: 9015 punten!!! >:)

3DMark 2001 moet ik nog testen, maar dat zal ook wel goed zitten!

Kortom, ik ga voortaan maar onder W98SE gamen. Alle andere dingen doe ik dan gewoon onder Windows 2000...

Verwijderd

"3DMark 2000: 9015 punten!!!"

Dat scheelt dan maar weinig met die p3-866 die je had, was dat met dezelfde instellingen? Ik ben trouwens wel benieuwd wat je nu haalt in 3dmark 2k1 oude systeem/nieuwe systeem.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Nou... van 7549 naar 9015 is toch niet slecht vind ik.

Maar ik moet nog verder tweaken, want volgens de result browser moet ik nog wel rond de 9500 kunnen scoren.

Morgen ga ik de 8.0x reeks Detonators eens proberen... :)

En ook nog sidebanding proberen in te schakelen, alle beetjes helpen! ;)

Verwijderd

Hmm, ik was eigenlijk benieuwd naar jouw 3dmark2001 score, bij 2000 wordt vals gespeeld bij het leven! Ik scoor met mijn p3-1000@1100 slechts een schamele 7600 en die fps staat voor een groot deel op max, dus echt zuiver is dat ook niet meer! Ik scoor nu 5108 in 2001, maar dat moet nog zwaar getweaked worden, 110 Mhz fsb wel bottleneck volgens mij. Maarja ik kan nu in ieder geval wel max pain enzo.. supervloeiend op max detail en hoge resoluties spelen en dat is wel erug gaaf en daar gaat het om tenslotte B-)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
De stijging is bij 3DMark 2001 niet zo spectaculair... ik zit nu ergens rond de 3600 nogwat. Maar ja, jij hebt dan ook een GeForce 3... en ik nog niet helaas... :(

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Hmmm... ik zie zojuist dat m'n GeForce onder Windows 2000 IRQ 9 deelt met m'n DVD decoder kaart, m'n geluidskaart én mijn TV-kaart. Dat zal wel de oorzaak van het probleem zijn.

Hoe krijg ik dit opgelost? Ik heb ooit eens iets gehoord van ACPI uitschakelen, maar hoe doe je dat veilig zonder dat je je Windows 2000 verneukt?

Verwijderd

Heb je de AMD 4 in 1 drivers al geinstallerd , dit scheeld echt een berg.
En je moederbord instellingen goed nazien.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Lezen is voor veel mensen te moeilijk blijkt maar weer eens... zoals ik al schreef, de VIA 4-in-1 drivers zijn geïnstalleerd...

(AMD 4-in-1 bestaat niet)

Verwijderd

Sorry, dan zoek je het maar zelf uit.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Kom op zeg, jouw reactie is compleet nutteloos. In mijn eerste bericht in dit topic staat al dat ik de Via 4-in-1 drivers geïnstalleerd heb, en jij vind het raar dat ik zo reageer op jouw berichtje?

Maar afijn, weer on-topic. Ik heb wat zitten tweaken en zit nu op 9301 3DMarks... >:)

En ook 3DMark 2001 doet het aardig, die zit nu aardig in de buurt van de 4000... :)

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55

MartNL

&nbsp;

Op zaterdag 18 augustus 2001 13:10 schreef Brian Dickens het volgende:

Maar afijn, weer on-topic. Ik heb wat zitten tweaken en zit nu op 9301 3DMarks... >:)

En ook 3DMark 2001 doet het aardig, die zit nu aardig in de buurt van de 4000... :)
Toch vind ik het wel een beetje raar hoor ik haal onder win2k met mijn radeon 3400 3dmark2001 dat moet jij toch ook kunnen halen?
Eigenlijk wel meer want je hebt ddr geheugen en fsb van 133 .

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik vermoed dat het aan het IRQ-delen van Windows 2000 ligt. Mijn videokaart deel nu IRQ 9 met enkele andere kaarten.

Aangezien ik nu Win98 gebruik voor games heb ik geen zin om heel Windows 2000 overhoop te gooien om de videoperformance te verhogen... ik ga nu gewoon Windows 2000 gebruiken voor alles behalve games.

Pagina: 1