Toon posts:

Gordijnrails infrezen modern huis

Pagina: 1
Acties:

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-03 13:46
Hoi allen,

Ik wil graag een gordijnrails invrezen omdat ik het een afschuwelijk gezicht vind. Wij gaan echter een moderne 2 kapper bewonen welke van die grote plafond platen heeft. Dit vinden we sowieso lelijk dus gaan gestuct worden. Ik heb altijd begrepen dat moderne huizen vaak bewapening in de platen hebben vrij dicht aan de onderkant. Want invrezen van plafond spots was ook al niet mogelijk (die zijn wel vaak 50mm en rails natuurlijk stuk korter) Benieuwd naar jullie ervaring.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:26
Plafond verlagen geen optie? Kun je meteen koofverlichting doen icm met spots.

• mr3000
DonJunior schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:44:
Plafond verlagen geen optie? Kun je meteen koofverlichting doen icm met spots.
Zeker overwogen, maar Icm hoge ramen en de 73m2 niet echt gewenst.

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:27
Wellicht een strakke lijst plaatsen rondom het plafond en bij de zijdes waar de gordijnen komen de lijst iets terug plaatsen en daar de rails achter monteren? Volgensmij is dat een gebruikelijke manier om ze te verbergen.
Bij de gordijnen die ik zelf had waren de haken overigens in hoogte verstelbaar waardoor het mogelijk was de rails af te dekken met de gordijnen zelf. Is volgensmij ook niet ongebruikelijk.

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-03 22:19
Jackxl schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:53:
...waardoor het mogelijk was de rails af te dekken met de gordijnen zelf...
En dan zie je de rails nog altijd als de gordijnen open zijn. Met infrezen overigens vaak ook. Dus een functionele koof (inbouwspots?) met een behoorlijke breedte werkt mooier. Maar smaak is natuurlijk persoonlijk.

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-03 22:16

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Je hebt tegenwoordig ook rails die er een stuk beter (lees: strak en modern) uitziet. Heb je hier ook naar gekeken bij de betere stoffeerder? Ook al ga je ze infrezen, dan nog zul je iets van een goot blijven zien.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• mr3000
Ik wil de Forest gordijnrails gaan monteren. dus weinig keuze. Hij is er overigens wel in zwart en wit. maar op een wit plafgond lijkt wit me wel het beste. Het is inderdaad een optie om er iets voor te maken. Maar dan nog vind ik invrezen gewoon het meest luxe.

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-03 22:00

pizzacabonara

It's a put on..

Waarom maak je niet een kap om de gordijnrails?

Poah dikke Massey.

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:51
mr3000 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:43:
Dit vinden we sowieso lelijk dus gaan gestuct worden
Ondiepe gordijnrails uitzoeken en daar tegenaan laten stucen.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:28
leecher schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:59:
Ja, en dan ligt bij de eerste keer dichtdoen je stucwerk er weer af.

• leecher
Wilke schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:11:
[...]

Ja, en dan ligt bij de eerste keer dichtdoen je stucwerk er weer af.
Dan laat je er een mm ruimte tussen en stuc je tegen zo'n eindstrip aan. Kiertje vullen met kit en gaan met die banaan.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:55

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

leecher schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:59:
[...]

Dan kun je beter een koofje laten maken.
(Ik denk dat je eigenlijk alleen maar meer de nadruk gaat vestigen op de gordijn bevestiging. Ik kan me echt niet herinneren dat ik bij een huis ooit dacht "goh, wat zijn die gordijnrails lelijk" )

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10:09
Niet wat je vraagt maar misschien een 'mooiere' optie, ze zijn wel prijzig:

https://www.railsopmaat.nl/interstil-sphare-railroede

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:03
Wat het infrezen betreft: dat gaat hem in elk geval niet worden. Je hebt het over "grote plafond platen" dus ik vermoed dat het een breedplaatvloer betreft. En dat zijn dunne elementen (5 a 6 cm) waarbij de wapening al op 1,5cm ligt. En die betondekking is belangrijk.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 20:45
wat ik vooral lelijk vind aan gordijnrails is dat ze meestal niet strak tegen het plafond aan zitten maar aan lelijke beugeltjes oid.
Die zou je er natuurlijk af kunnen halen en de rails vervolgens met een schroef er doorheen strak tegen het plafond aan schroeven. Wordt het volgens mij al een stuk minder lelijk van...

-specs-

• Rick--
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-04-2021
In een betonplafond kan en mag je niets infrezen.

Je zou ook een Amsterdamse/joodse plint kunnen nemen, en daarin je rails kunnen opnemen.

Daar zijn speciale rails voor:
https://www.roedesonline.nl/gordijnrails/stuc-rails.html

En ziet er zo uit:

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-03 11:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Er zijn gordijnrails die je kan 'instucen', dus frezen is dan niet nodig.
Je kan bijvoorbeeld bij deze shop terecht voor stucrails.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:16
D-e-n schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:26:
Wat het infrezen betreft: dat gaat hem in elk geval niet worden. Je hebt het over "grote plafond platen" dus ik vermoed dat het een breedplaatvloer betreft. En dat zijn dunne elementen (5 a 6 cm) waarbij de wapening al op 1,5cm ligt. En die betondekking is belangrijk.
Meestal gebruiken ze "kanaalplaten" voor woningen, en geen "breedplaten".
Verder heb je gelijk, infrezen is niet de bedoeling in die dingen.

[Voor 6% gewijzigd door Meester_J op 27-03-2021 11:56]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:03
Meester_J schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:55:
[...]

Meestal gebruiken ze "kanaalplaten" voor woningen, en geen "breedplaten".
Breedplaat komt genoeg voor in woningen. Dan ben je qua indeling ook net wat flexibeler. Maar ik ging vooral uit van breedplaat omdat TS het had over "groot". :)

• mr3000
Nou ja groot. denk dat je om de 2 meter een streep hebt op het plafond. Maar ok, long story short. invrezen is dus een no-go. Dan plan-b. mooie rails, koof enz.

• mr3000

Dit is trouwens de situatie.

Anoniem: 310408

In een plafond frezen is ook een zeer vervelende klus, niet veel bedrijven zullen dat doen en zeker niet in een plafond plaat omdat je de sterkte daarmee ook aantast.

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-03 19:34
Meestal is de begane grond van kanaalplaten wegens de isolatie. Alle overige vloeren zijn breedplaat wegen het wegwerken van En de foto 100% duidelijk dat het breed laat is, dus absoluut niet gaan frezen!
Als je dus een weggewerkte gordijnrails wilt ontkom je er niet aan om een (heel laag) verlaagd plafond/koof aan te brengen.
Je kan natuurlijk ook voor een andere optie gaan qua gordijnen, denk aan een roedes (buizen) oid. En weet dat het oog snel went aan zaken zoals een lelijke gordijnrails. Na 2 weken zie je het al niet meer, alhoewel het goed is dat je er nu al over na denkt!

• leecher
A4-tje schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:13:
En weet dat het oog snel went aan zaken zoals een lelijke gordijnrails. Na 2 weken zie je het al niet meer, alhoewel het goed is dat je er nu al over na denkt!
Zoals Theo Maassen zei, je kan ook elke dag wat in je anus stoppen, dat went ook vanzelf. Dat iets went is nog geen reden om het te doen. Ik heb ook geen gordijnen want die rails vind ik ook lelijk, maar het plafond stucen staat nog wel een keer op de planning en dan kan er zo'n stuc-gordijnrails in.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:37
Die naden van zo'n platenvloer zijn pas lelijk.
Ik zou zo'n stucrail monteren en dan het gehele plafond laten stucen.
Die rail heeft minimaal 13,5 mm nodig maar zo dik hoeft het niet over het hele plafond, een paar mm is genoeg en het verschil in dikte kan de stucer met een verloop over een meter ofzo wel onzichtbaar wegwerken.

• mr3000
ASW1 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 16:42:
Die naden van zo'n platenvloer zijn pas lelijk.
Ik zou zo'n stucrail monteren en dan het gehele plafond laten stucen.
Die rail heeft minimaal 13,5 mm nodig maar zo dik hoeft het niet over het hele plafond, een paar mm is genoeg en het verschil in dikte kan de stucer met een verloop over een meter ofzo wel onzichtbaar wegwerken.
oei dat is ook nog wel een idee. maar wat ik tot nu toe had gezien met de rails die ik wil (Forest gemotoriseerd) zijn 32mm. best hoog dus.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-03 07:02
Hierboven wordt toch oplossing aangedragen van rails die je in kunt stucen? Je zegt dat plafond nog gestuct moet worden, dus dan heb je toch een oplossing? Die ingestucte rails verdwijnen gewoon in het plafond, dus is volgens mij exact gelijk aan de door jou gestelde ideale oplossing van frezen in beton?

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:37
mr3000 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:48:
[...]

oei dat is ook nog wel een idee. maar wat ik tot nu toe had gezien met de rails die ik wil (Forest gemotoriseerd) zijn 32mm. best hoog dus.
Da's een flinke rail ja maar als je dat hoogteverschil geleidelijk wegsmeert denk ik niet dat je het ziet. Het lijkt me niet eens lelijk als het iemand al op zou vallen, wat misschien eerder gebeurt wanneer je muren een afwijkende kleur van het plafond hebben.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:09
JDillinger schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:36:
Hierboven wordt toch oplossing aangedragen van rails die je in kunt stucen? Je zegt dat plafond nog gestuct moet worden, dus dan heb je toch een oplossing? Die ingestucte rails verdwijnen gewoon in het plafond, dus is volgens mij exact gelijk aan de door jou gestelde ideale oplossing van frezen in beton?
De voorbeelden die worden aangehaald zijn allemaal op basis van een verlaagd plafond. Heel interessant idee maar als je het dus zonder verlaagd plafond moet wegstucen dan is dat een flinke laag die je moet smeren. Vraag mij af of je dat mooi kunt laten afvloeien op je plafond

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03 19:35
We Are Borg schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:46:
[...]

De voorbeelden die worden aangehaald zijn allemaal op basis van een verlaagd plafond. Heel interessant idee maar als je het dus zonder verlaagd plafond moet wegstucen dan is dat een flinke laag die je moet smeren. Vraag mij af of je dat mooi kunt laten afvloeien op je plafond
Dat zat ik ook te denken. Zoals @DonJunior al zegt, wordt alles verlagen misschien een optie. Met metalstud U27 kan er echt heel erg snel gewerkt worden, en dan ook nog AK gipsplaat is echt heel erg snel te finishen door een professional.

Maar eigenlijk moet je er dan meer uithalen zoals een interssant spotjes lichtplan ofzo (als dat je ding is).

• mr3000
AtomicShockwave schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:40:
[...]

Dat zat ik ook te denken. Zoals @DonJunior al zegt, wordt alles verlagen misschien een optie. Met metalstud U27 kan er echt heel erg snel gewerkt worden, en dan ook nog AK gipsplaat is echt heel erg snel te finishen door een professional.

Maar eigenlijk moet je er dan meer uithalen zoals een interssant spotjes lichtplan ofzo (als dat je ding is).
Maar dan wordt het wel een kosten baten dingetje. Wil je 73 m2 plafond verlagen voor ingestucten rails.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:25

Illusion

(the art of)

mr3000 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:55:
[...]

Maar dan wordt het wel een kosten baten dingetje. Wil je 73 m2 plafond verlagen voor ingestucten rails.
Biedt wel de mogelijkheid om ook de voedingskabel van je elektrische rails netjes weg te werken. En extra een buis midden in het plafond voor je acces-point.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-03 09:05

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Illusion schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:54:
[...]

Biedt wel de mogelijkheid om ook de voedingskabel van je elektrische rails netjes weg te werken. En extra een buis midden in het plafond voor je acces-point.
Ik heb hier een extra elektrapunt in de muur, achter de gordijnen, later plaatsen. Zo zie je er ook niets van en heb je ook geen draden her en der lopen.

Als dat het enige is wat je achter je plafond kwijt wil, dan hoef je het er niet voor te doen :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee