Microfoon geluid erg zacht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JozefNL
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-03-2021
Mijn vraag,
Ik heb een vaste pc staan. Die gebruik ik alleen om te gamen. Nu wilde ik een microfoon aansluiten met 3,5mm jack. Als ik die in de computer prik en het geluid test is het geluid erg laag. Ik heb verschillende koptelefoons en microfoons geprobeerd, maar het ligt aan de instellingen of de computer. Zelf heb ik er nauwelijks verstand van dus ik zou niet weten in welke hoek het probleem zou zitten. Graag hoor ik van jullie wat ik eventueel zou kunnen proberen of wat ik fout aan het doen ben.

Groeten,
Arno

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09 10:22
Iets meer details graag. Wat voor microfoons, merk/type? Je haalt ook ineens koptelefoons erbij, dat staat daar los van.

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etui
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-03 13:26
Hoi!

Ik weet niet in hoeverre mijn reactie nog nuttig is, ruim een jaar later, maar hier ga ik.

Ik had ditzelfde probleem met mijn nieuwgekochte headset. Na een hele avond zoeken naar oplossingen heb ik een oplossing gevonden die voor mij werkt:

Ik heb externe software genaamd 'Equalizer APO' gebruikt om mijn microfoonvolume te boosten. Deze werkt nu overal gewoon prima.

Zie hier een tutorial.