Na even twijfelen heb ik beslist mijn audio setup te upgraden. Al wat opzoekwerk gedaan, maar het lijkt een dure upgrade te worden. Ik vroeg me af of het niet simpeler/cheaper kan.
Huidige setup:
- laptop
-> audio interface: tascam us-122 mk2
-> rca to xlr
-> krk rokit 8 mk2 (actieve speakers)
-Gsm
-> lightning male to usbc female
-> xduoo link dac
-> pioneer se-m521 hoofdtelefoon
of
-> kz zs-7
Audio interface doet het nog steeds, maar is wat verouderd. Zou deze graag upgraden naar iets nieuwer, en ook gsm op mijn boxen kunnen afspelen.
Gebruik:
- hifi audio (deezer, web radio, mp3)
- films kijken (blueray)
- occasioneel ableton
Belangrijk:
- setup zou liefst op mijn bureau passen (met nog wat plek vrij om te werken)
- huidige tascam audio interface heeft een mooie grote gain knop, ik gebruik liefst die (ipv monitors apart te gaan afregelen met draaiknop achteraan)
Gewenste setup:
Input:
- laptop (usb / usb-c)
- iphone (lightning / usb-c)
- bluetooth
- 3.5mm jack van tv (makkelijk te converteren...)
Output:
- krk active monitors (in: xlr & tfs balanced, rca unbalanced)
Het pad tussen inputs en output is momenteel nog een vraagteken.
Als je alles hierboven ‘goed’ wil aanpakken, heeft elke input source zijn eigen dac/preamp nodig + moeten die signalen gecombineerd worden met een mixer:
- laptop to external sound card to mixer
- gsm to dac to mixer
- bluetooth to receiver (bvb fiio bta30) optical out to dac to mixer
- tv to mixer
- heb nog een A&H xone:22 staan maar zou die liefst buiten de setup houden wegens plaatsgebrek.
Ik ben op zoek naar een elegante oplossing. Heb al wat opgezocht, maar vind niet meteen een dac met bvb usb, bluetooth & line in, waarbij je makkelijk/snel kan switchen tussen inputs. Een soort combo tussen mixer, audio interface en dac, ‘klein tafelmodel’?
Ik denk hiervoor terug aan de hifi installatie die we vroeger thuis hadden:
- pickup, cassette, cd
- kwam samen in een mixer, makkelijk wisselen van source
- ging door een amp met x-band EQ en multiple output support (speakers in living & keuken), aangesloten met koperdraad die opt eind gestript is en samengedraaid (rood-wit).
Zo’n setups moeten toch een betaalbaar, compacter en digitaal supported equivalent hebben?
Huidige setup:
- laptop
-> audio interface: tascam us-122 mk2
-> rca to xlr
-> krk rokit 8 mk2 (actieve speakers)
-Gsm
-> lightning male to usbc female
-> xduoo link dac
-> pioneer se-m521 hoofdtelefoon
of
-> kz zs-7
Audio interface doet het nog steeds, maar is wat verouderd. Zou deze graag upgraden naar iets nieuwer, en ook gsm op mijn boxen kunnen afspelen.
Gebruik:
- hifi audio (deezer, web radio, mp3)
- films kijken (blueray)
- occasioneel ableton
Belangrijk:
- setup zou liefst op mijn bureau passen (met nog wat plek vrij om te werken)
- huidige tascam audio interface heeft een mooie grote gain knop, ik gebruik liefst die (ipv monitors apart te gaan afregelen met draaiknop achteraan)
Gewenste setup:
Input:
- laptop (usb / usb-c)
- iphone (lightning / usb-c)
- bluetooth
- 3.5mm jack van tv (makkelijk te converteren...)
Output:
- krk active monitors (in: xlr & tfs balanced, rca unbalanced)
Het pad tussen inputs en output is momenteel nog een vraagteken.
Als je alles hierboven ‘goed’ wil aanpakken, heeft elke input source zijn eigen dac/preamp nodig + moeten die signalen gecombineerd worden met een mixer:
- laptop to external sound card to mixer
- gsm to dac to mixer
- bluetooth to receiver (bvb fiio bta30) optical out to dac to mixer
- tv to mixer
- heb nog een A&H xone:22 staan maar zou die liefst buiten de setup houden wegens plaatsgebrek.
Ik ben op zoek naar een elegante oplossing. Heb al wat opgezocht, maar vind niet meteen een dac met bvb usb, bluetooth & line in, waarbij je makkelijk/snel kan switchen tussen inputs. Een soort combo tussen mixer, audio interface en dac, ‘klein tafelmodel’?
Ik denk hiervoor terug aan de hifi installatie die we vroeger thuis hadden:
- pickup, cassette, cd
- kwam samen in een mixer, makkelijk wisselen van source
- ging door een amp met x-band EQ en multiple output support (speakers in living & keuken), aangesloten met koperdraad die opt eind gestript is en samengedraaid (rood-wit).
Zo’n setups moeten toch een betaalbaar, compacter en digitaal supported equivalent hebben?