Toon posts:

Audio setup upgrade (audio interface, dac, mixer)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jonasmaess
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-06-2021
Na even twijfelen heb ik beslist mijn audio setup te upgraden. Al wat opzoekwerk gedaan, maar het lijkt een dure upgrade te worden. Ik vroeg me af of het niet simpeler/cheaper kan.

Huidige setup:
- laptop
-> audio interface: tascam us-122 mk2
-> rca to xlr
-> krk rokit 8 mk2 (actieve speakers)

-Gsm
-> lightning male to usbc female
-> xduoo link dac
-> pioneer se-m521 hoofdtelefoon
of
-> kz zs-7

Audio interface doet het nog steeds, maar is wat verouderd. Zou deze graag upgraden naar iets nieuwer, en ook gsm op mijn boxen kunnen afspelen.

Gebruik:
- hifi audio (deezer, web radio, mp3)
- films kijken (blueray)
- occasioneel ableton

Belangrijk:
- setup zou liefst op mijn bureau passen (met nog wat plek vrij om te werken)
- huidige tascam audio interface heeft een mooie grote gain knop, ik gebruik liefst die (ipv monitors apart te gaan afregelen met draaiknop achteraan)

Gewenste setup:

Input:
- laptop (usb / usb-c)
- iphone (lightning / usb-c)
- bluetooth
- 3.5mm jack van tv (makkelijk te converteren...)

Output:
- krk active monitors (in: xlr & tfs balanced, rca unbalanced)

Het pad tussen inputs en output is momenteel nog een vraagteken.

Als je alles hierboven ‘goed’ wil aanpakken, heeft elke input source zijn eigen dac/preamp nodig + moeten die signalen gecombineerd worden met een mixer:
- laptop to external sound card to mixer
- gsm to dac to mixer
- bluetooth to receiver (bvb fiio bta30) optical out to dac to mixer
- tv to mixer
- heb nog een A&H xone:22 staan maar zou die liefst buiten de setup houden wegens plaatsgebrek.

Ik ben op zoek naar een elegante oplossing. Heb al wat opgezocht, maar vind niet meteen een dac met bvb usb, bluetooth & line in, waarbij je makkelijk/snel kan switchen tussen inputs. Een soort combo tussen mixer, audio interface en dac, ‘klein tafelmodel’?

Ik denk hiervoor terug aan de hifi installatie die we vroeger thuis hadden:
- pickup, cassette, cd
- kwam samen in een mixer, makkelijk wisselen van source
- ging door een amp met x-band EQ en multiple output support (speakers in living & keuken), aangesloten met koperdraad die opt eind gestript is en samengedraaid (rood-wit).

Zo’n setups moeten toch een betaalbaar, compacter en digitaal supported equivalent hebben?

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:02
Volgens mij komt de Pro-ject MaiA S2 Zwart aardig in de buurt van wat je zoekt? - nee toch niet, ik bedoel de Pre Box DS2 digital

[Voor 28% gewijzigd door martyw op 27-03-2021 13:04]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Is het dan niet handiger om alles wat je nu hebt de deur uit te doen en te vervangen?

Huidig apparaat ➡️ suggestie
Mixer en dac ➡️ A/V-Receiver
Actieve speakers ➡️ passieve speakers

Hierop kan je eenvoudig je telefoon afspelen via Bluetooth, of bekabeld en ook laptop, tv, etc kunnen er allemaal op

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jonasmaess
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-06-2021
Thanks mannen! Kogel is door de kerk, ben voor de fiio bta30 gegaan. Niet te duur, en speelt zeer goed!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee