Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Computer kapot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Matsuy15
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 29-03 12:19
Mijn vraag
Hoi allemaal, vandaag was ik rustig een beetje youtube aan het kijken wanneer in een keer mijn pc er mee ophoudt. Ik dacht het zal wel weer een stroomuitval zijn want dat gebeurt bij mij vaker de afgelopen tijd, maar niet dus. Hij deed helemaal niks meer. toen dacht ik misschien zit de voedingskabel er niet goed in maar dat was ook niet het geval, toen ik achter de computer kast zat te kijken zag ik dat er een heel klein vonkje af en toe uit een v/d USB poorten kwam. Wat kan hiervoor de oorzaak zijn? Kan ik op zoek naar een nieuwe PC of is dit nog te maken? Graag hoor ik een reactie!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel i5 7400
gtx 1050 2gb
16gb ddr4 ram
Gigabyte H110M-S2H-CF moederbord
1tb opslag
650 Watt Spire voeding

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een paar keer opnieuw de voedingskabel eruit gehaald

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 22:17
Die voeding is nooit hoogvlieger geweest, waarschijnlijk heeft die je PC geelektrokuteerd..... Je zou een (betere) voeding van een vrien/kennis/familielid kunnen proberen.... Maar ik ben bang dat het een nieuwe PC wordt....

[Voor 12% gewijzigd door martyw op 26-03-2021 22:02]

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 22:45
Geen hoogvlieger is erg zacht uitgedrukt. Spire voedingen zijn regelrechte bommen, het slechtste van het slechtste. Sws een goede voeding regelen, ongeacht of de Spire kapot is of niet.

• Matsuy15
Oké bedankt dan zal ik eens kijken wat ik kan doen . Bedankt!

• Matsuy15
martyw schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:01:
Die voeding is nooit hoogvlieger geweest, waarschijnlijk heeft die je PC geelektrokuteerd..... Je zou een (betere) voeding van een vrien/kennis/familielid kunnen proberen.... Maar ik ben bang dat het een nieuwe PC wordt....
Hoi ik heb dit geprobeerd maar nog steeds niks dus het heeft niks te maken met de voeding. Dus kan het iets zijn met het moederbord en is het dan slimmer om een nieuwe pc te halen of het moederbord te vervangen pc is namelijk wel al zeker 5 jaar oud.

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:21
Matsuy15 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:54:
[...]

Hoi ik heb dit geprobeerd maar nog steeds niks dus het heeft niks te maken met de voeding. Dus kan het iets zijn met het moederbord en is het dan slimmer om een nieuwe pc te halen of het moederbord te vervangen pc is namelijk wel al zeker 5 jaar oud.
Probleem is dat je nu niet weet of/welke onderdelen allemaal kapot zijn en wat je dus moet vervangen...

Wat heb je trouwens geprobeerd? Andere voeding en wat gebeurde er toen?

• Matsuy15
Basekid schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:58:
[...]

Probleem is dat je nu niet weet of/welke onderdelen allemaal kapot zijn en wat je dus moet vervangen...

Wat heb je trouwens geprobeerd? Andere voeding en wat gebeurde er toen?
Ik heb mijn eigen voeding getest en die doet het nog gewoon, en voor de rest eigenlijk niet heel veel want zoveel verstand heb ik ook weer niet van pc dat ik precies weet hoe ik alles moet testen of het t nog doet

• Uszka
Matsuy15 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:01:
[...]

Ik heb mijn eigen voeding getest en die doet het nog gewoon,
Om je even uit de droom te helpen. Geen enkele Spire voeding doet het gewoon want zijn al defect bij aankoop. Waarom defect zal je dan vragen. Omdat ze niet stabiel het geadverteerde vermogen kunnen leveren, de ripple enorm hoog is met grote kans op schade aan de componenten met defecten tot gevolg en slecht werkende of afwezige beveiligingen die eerder de onderdelen slopen dan de voeding zelf.

Ik had hier eens een klant die met een defecte pc kwam. Dit was al de 3e defecte pc in 5 jaar tijd zei hij maar hij was trots. Zijn Spire voeding had al die systemen overleeft. Wat er bij hem niet in ging dat ik zei dat zijn 3 systemen de Spire voeding niet hadden overleeft.

• Matsuy15
Uszka schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:10:
[...]

Om je even uit de droom te helpen. Geen enkele Spire voeding doet het gewoon want zijn al defect bij aankoop. Waarom defect zal je dan vragen. Omdat ze niet stabiel het geadverteerde vermogen kunnen leveren, de ripple enorm hoog is met grote kans op schade aan de componenten met defecten tot gevolg en slecht werkende of afwezige beveiligingen die eerder de onderdelen slopen dan de voeding zelf.

Ik had hier eens een klant die met een defecte pc kwam. Dit was al de 3e defecte pc in 5 jaar tijd zei hij maar hij was trots. Zijn Spire voeding had al die systemen overleeft. Wat er bij hem niet in ging dat ik zei dat zijn 3 systemen de Spire voeding niet hadden overleeft.
Oké dus moet ik nu dan een andere voeding proberen van een andere pc?

• Uszka
Dat lijkt mij wel verstandig want een Spire kan je niet vertrouwen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True