Toon posts:

Uitbreiden geheugen Acer N50-610

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Wil.B
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-05 12:55
Goedeavond,

Ik ben in het bezit van een Acer Nitro N50-610 I9405.

In deze Acer zit 8GB aan geheugen verdeeld over 2 geheugenkaarten van 4GB van het merk Kingston.

op de geheugenkaart staat een nummer ACR26D4U9S1KA.

Er zitten in het totaal 4 geheugenslots in mijn computer waarvan er dus nog 2 beschikbaar zijn. Graag zou ik het geheugen willen uitbreiden.

1. Kan je ook met 1 geheugenkaart uitbreiden of moet dit altijd per 2 ?
2. Is het verstandig om 2x 4GB erbij te prikken of kan ik beter de huidige kaarten vervangen voor 2x 8GB?
3. Het zijn 2666Mhz kaarten die er nu in zitten en deze zijn niet optimaal als ik zo de berichten lees op internet. Is uitbreiden naar 4x 4GB dan wel zinvol of beter investeren in 2x 8GB maar dan 3200Mhz ?

Hoor graag jullie mening

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:04

nelizmastr

Goed wies kapot

3200 is zinloos omdat je geheugen niet kan overklokken in dit soort OEM PC’s en de processoren standaard ook niet verder komen dan 2666. 2x 4GB erbij is de beste oplossing.

I reject your reality and substitute my own

• Wil.B
Het exact zelfde geheugen kan ik niet vinden online. Wat zou een goed alternatief zijn?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:34
2666C19 is het. Prik pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS6266 erbij. Dat het een ander merk is boeit weinig bij Intel. Prijs vind ik wel aan de hoge kant. Voor €25 extra heb je een 2x8GB kit met strakkere timings pricewatch: PNY XLR8 MD16GK2D4266616XR

• Wil.B
Uszka schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:50:
2666C19 is het. Prik pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS6266 erbij. Dat het een ander merk is boeit weinig bij Intel. Prijs vind ik wel aan de hoge kant. Voor €25 extra heb je een 2x8GB kit met strakkere timings pricewatch: PNY XLR8 MD16GK2D4266616XR
Begrijp ik hieruit dat je ook met 1 geheugenkaart kan uitbreiden? Ik dacht dat dit altijd per 2 moest? Niet goed gekijken. Ik zie dat het crucial geheugen ook 2 modules zijn.

Tevens zie ik dat je 2x 8GB voor een aardige prijs hebt gevonden maar werkt dit dan wel in combinatie met de huidige 2x 4GB die er nu in zit of moet ik die er dan uithalen?

[Voor 4% gewijzigd door Wil.B op 26-03-2021 22:20]

• Uszka
2x4 eruit halen en verkopen voor een tientje of 3.

• Wil.B
Wat is dat voor merk PNY?

Voor 20 meer heb je er ook een van bijvoorbeeld Kingston of Corsair. Doe merken ben ik wel bekend mee. Maakt dat nog veel verschil?

• Uszka
PNY (Parijs New York) is een behoorlijk grote speler in videokaarten, ram en ssd's. Niets mis met de producten. Ze gebruiken voor ram dezelde dram chips als andere merken. Het maakt dus helemaal niet uit welk merk je neemt.

• Wil.B
Bedankt Uszka. Heb zojuist die PNY's besteld.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee