Toon posts:

Vervangen Intel kaartje in desktop Wi-Fi kaart

Pagina: 1
Acties:

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:13
In mijn desktop heb ik op dit moment een pricewatch: Gigabyte WB867D-I draadloze netwerk kaart om met mijn netwerk te verbinden.

Nu ik mijn oude router heb vervangen door AP's met Wi-Fi 6 zou ik de desktop ook graag van een upgrade voorzien.

Volgens mij is die Gigabyte kaart gewoon een veredelde PCIE naar M.2 adapter met een Intel kaartje erin. Ik zou het Intel kaartje toch gewoon kunnen wisselen voor een Intel AX200? Of zie ik iets over het hoofd?
Effectief zou ik dan dit product krijgen pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200 . Die PCIE adapter ziet er op wat tekst na precies hetzelfde uit.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:50
Beide kaarten hebben een PCI-e x1 interface, dus dat lijkt me idd geen probleem....

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:08

M2M

medicijnman

Misschien een domme vraag, maar welke verbetering verwacht je van een wifi-kaart upgrade? De snelheid wordt tegenwoordig meer bepaald door gewapend beton en alle buren die minimaal 6 accesspoints per stuk hebben. Geen idee wat je verwachtingen zijn, maar ik zou ze niet te hoog zetten...

Bovendien is een USB-variant soms beter, aangezien je die precies op de juiste plek neer kunt zetten / leggen ipv vast te zitten aan de binnenkant van een (wellicht metalen) behuizing.

-_-

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:13
M2M schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:07:
Misschien een domme vraag, maar welke verbetering verwacht je van een wifi-kaart upgrade? De snelheid wordt tegenwoordig meer bepaald door gewapend beton en alle buren die minimaal 6 accesspoints per stuk hebben. Geen idee wat je verwachtingen zijn, maar ik zou ze niet te hoog zetten...

Bovendien is een USB-variant soms beter, aangezien je die precies op de juiste plek neer kunt zetten / leggen ipv vast te zitten aan de binnenkant van een (wellicht metalen) behuizing.
Ik verwacht net iets betere snelheden. Niets magisch. Voor 17 euro wil ik de gok wel wagen, maar dan is het wel fijn als die kaart compatible is.

Mijn ervaring is juist dat een USB variant een stuk matiger is dan een kaart met een externe antenne die je kunt plaatsen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee