Toon posts:

Radio met PLEX connectie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-03 22:03
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Internet Radio? Fysieke Radio/muziekspeler

Wat is je budget?
100

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zoek eigenlijk een vervanging voor de ouderwetse stereo toren. Inmiddels zijn al mijn CDs netjes opgeschoond op een NAS met plexserver aanwezig. Dus via de telefoon kan ik alles al bereiken binnenshuis. Nu vraag ik me af of ik een "normale' radio kan kopen die ook bij alle nummers kan die op de NAS staan zonder dat ik dat via de telefoon moet streamen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Niks. Met de combinatie Radio en plex kom ik er niet.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wellicht zoek ik verkeerd en zou een radio die internetstream kan het al maar ik kan nergens de exacte combi met PLEX vinden. Indien het op een andere manier kan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Doel is dus vooral: 1 Radio/voorwerp waarop je op dat apparaat kun scrollen/bewegen naar de albums die in de library staan en kan afspelen.

- Squeeek !!!

Alle reacties

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 21:27
Ekitch schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:46:

Ik zoek een?
Internet Radio? Fysieke Radio/muziekspeler

Wat is je budget?
100

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zoek eigenlijk een vervanging voor de ouderwetse stereo toren. Inmiddels zijn al mijn CDs netjes opgeschoond op een NAS met plexserver aanwezig. Dus via de telefoon kan ik alles al bereiken binnenshuis. Nu vraag ik me af of ik een "normale' radio kan kopen die ook bij alle nummers kan die op de NAS staan zonder dat ik dat via de telefoon moet streamen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Niks. Met de combinatie Radio en plex kom ik er niet.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wellicht zoek ik verkeerd en zou een radio die internetstream kan het al maar ik kan nergens de exacte combi met PLEX vinden. Indien het op een andere manier kan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Doel is dus vooral: 1 Radio/voorwerp waarop je op dat apparaat kun scrollen/bewegen naar de albums die in de library staan en kan afspelen.
Als je zoekt op radio DLNA zie je meerdere radio's die dat kunnen.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• Ekitch
yodeluxe schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:35:
[...]

Als je zoekt op radio DLNA zie je meerdere radio's die dat kunnen.
Toppie. Ik kom dan in pricewatch op Albrecht uit of wellicht deze

pricewatch: Soundmaster IR1450WE Keuken (onderbouw) internetradio

Is Albrecht ok merk? (Ken het eigenlijk niet)

En hoe gaat het via DLNA dan in zijn werk? OP zelfde netwerkzetten, hij vind dan server en dan kun je via de folders je CD's zoeken?

- Squeeek !!!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:45
Ik heb nul ervaring met Plexservers, wel met Enigma2-ontvangers en volgens mij ben jij toe aan een Enigma2-ontvanger. Iedere Enigma2-ontvanger kan media op een NFS- of Samba-share afspelen en als je m3u-afspeellijsten in de directory plaatst kun je ze ook alsof het een CD is afspelen. Internetstreams zijn ook geen enkel probleem en je kunt in de zenderlijst DVB en internetbronnen op één afstandsbediening combineren, dit is ideaal. Bijvoorbeeld NPO Radio 1..5 pak ik van de schotel op 6 , 7 en 8 staan respectievelijk BNR Nieuwsradio, 100%NL en Radio Stad Den Haag die via internet binnenkomen, op 9 weer Radio Swiss Pop van de schotel en zo verder. Dus het functioneert als één radio en waar het vandaan komt is voor de bediening niet van belang.

• dmantione
Er is kennelijk een Plex-plugin voor Enigma2, dus ook een met een Plexserver heeft een Enigma2-ontvanger geen probleem:

https://sourceforge.net/projects/dreamplex/

• Ekitch
dmantione schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:02:
Ik heb nul ervaring met Plexservers, wel met Enigma2-ontvangers en volgens mij ben jij toe aan een Enigma2-ontvanger. Iedere Enigma2-ontvanger kan media op een NFS- of Samba-share afspelen en als je m3u-afspeellijsten in de directory plaatst kun je ze ook alsof het een CD is afspelen. Internetstreams zijn ook geen enkel probleem en je kunt in de zenderlijst DVB en internetbronnen op één afstandsbediening combineren, dit is ideaal. Bijvoorbeeld NPO Radio 1..5 pak ik van de schotel op 6 , 7 en 8 staan respectievelijk BNR Nieuwsradio, 100%NL en Radio Stad Den Haag die via internet binnenkomen, op 9 weer Radio Swiss Pop van de schotel en zo verder. Dus het functioneert als één radio en waar het vandaan komt is voor de bediening niet van belang.
Als ik op Enigma2 ontvangers zoek vind ik vooral media boxen. Die dus voor de TV geschikt zijn. Het idee is vooral dat ik 1 apparaat heb dat zowel de muziek kan vinden als ook kan afspelen. (Dus ook speakers heeft)

Verder zoekende in het DNLA landschap kom ik nu dit tegen
pricewatch: Denver IR-130

In de manual staat ook uitgelegd dat het idd kan werken als je zon server in je netwerk hebt. Nu doet de NAS dat ook dus dat moet lukken. Ik kijk nog ff verder :)

- Squeeek !!!

• dmantione
Zo'n bak in alles in één: TV-ontvanger, DVB-radio, internetradio, mediaspeler, DVD-speler, CD-speler,... Je kunt er ook een USB DVD-speler indrukken en dan speelt 'ie ook je zilveren CD's en DVD's af. Mijn Ultimo 4K is primair dan ook mijn TV-ontvanger, maar het is een uitstekende radio, hoor.

Om 'm als radio te gebruiken neem je best een exemplaar met een scherm, zodat je 'm kunt bedienen zonder televisie en voor de boxen leg je een draadje naar een versterker, klaar is kees.

Dit is mijn installatie:

Ik heb bewust redundante aansluitingen zodat ik kan kiezen of geluid via de TV gaat of rechtstreeks. Als ik radio wil luisteren moet ik even op de INPUT-knop van de AC3-decoder drukken om te zorgen dat het geluid rechtstreeks uit de Ultimo 4K komt en het draaiknopje op het mengpaneel moet open staan. Voor de rest is het dan een druk op de radio-knop van de afstandsbediening en zender uitkiezen. En zoals gezegd, je gedigitaliseerde CD-collectie afspelen is ook geen probleem.

Zou je 'm uitsluitend als radio willen gebruiken dan zou dat ook nog kunnen, eenmaal geïnstalleerd en geconfigureerd kun je de TV helemaal weglaten als je wilt.

• Ekitch
dmantione schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:41:
Zo'n bak in alles in één: TV-ontvanger, DVB-radio, internetradio, mediaspeler, DVD-speler, CD-speler,... Je kunt er ook een USB DVD-speler indrukken en dan speelt 'ie ook je zilveren CD's en DVD's af. Mijn Ultimo 4K is primair dan ook mijn TV-ontvanger, maar het is een uitstekende radio, hoor.

Om 'm als radio te gebruiken neem je best een exemplaar met een scherm, zodat je 'm kunt bedienen zonder televisie en voor de boxen leg je een draadje naar een versterker, klaar is kees.

Dit is mijn installatie:

[Afbeelding]

Ik heb bewust redundante aansluitingen zodat ik kan kiezen of geluid via de TV gaat of rechtstreeks. Als ik radio wil luisteren moet ik even op de INPUT-knop van de AC3-decoder drukken om te zorgen dat het geluid rechtstreeks uit de Ultimo 4K komt en het draaiknopje op het mengpaneel moet open staan. Voor de rest is het dan een druk op de radio-knop van de afstandsbediening en zender uitkiezen. En zoals gezegd, je gedigitaliseerde CD-collectie afspelen is ook geen probleem.

Zou je 'm uitsluitend als radio willen gebruiken dan zou dat ook nog kunnen, eenmaal geïnstalleerd en geconfigureerd kun je de TV helemaal weglaten als je wilt.
Aha wellicht ben ik een kleine nuance vergeten. Je opstelling ziet er idd goed uit. Maar dit gaat om een Radio in het washok... :P:P Vandaar ook klein budget en kleine oplossing :)

- Squeeek !!!

• dmantione
Aha, da's inderdaad geen klein detail :) Ook dan zou het nog kunnen hoor: Bijv. spotgoedkope Octagon SX88, paar simpele computerluidsprekertjes eraan, tadaa, een radio! Maar voor een washok... ik snap dat je dan een ander apparaat wilt, met alles in één behuizing en een goede set knoppen op het apparaat. Helaas heb ik daar geen goede tips voor.

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:25
Wat dacht je van de (Sonos) Ikea Symfonisk? Die doet DLNA, internetradio, maar ook vormen van directe streaming. Je kan dan je telefoon inzetten om internetradio naar de speaker te sturen. Ook via TuneIn (internetradio) kan je veel radiozenders toevoegen: https://tunein.com/radio/music/. Deze optie gaat in ieder geval beter klinken dan veel van die kleine radio's doen.

Anders kan je voor radio misschien het DAB+ protocol gebruiken in plaats van AM/FM ook FM blijkbaar: https://www.medion.com/be...ct--4-x-4-watt-50060653A1 Deze doet ook DLNA.

[Voor 20% gewijzigd door Grote Schurk op 26-03-2021 23:29]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik kom in de PW welgeteld 1 internetradio tegen die ook dlna server snapt: pricewatch: Albrecht DR 425 IR WiFi

Heb bij de productspecs de handleiding even opgezocht, en zo te zien moet dat ding ook gewoon met een dlna server kunnen verbinden. Men geeft als voorbeeld het delen via Windows media player, maar dat impliceert dat het ding ook gewoon met plex dlna om moet kunnen gaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 21:45
Die Symfonisk valt binnen het budget maar voldoet niet aan de eis van de ts dat het bedienbaar moet zijn vanaf het toestel ;)
Ekitch schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:46:
Ik heb al vele jaren een Medion, gelijkaardig aan die Albrecht radio. En dat werkt perfect om internetradio en muziek vanaf een Synology NAS af te spelen. Ik gebruik geen Plex dus of het daar mee werkt kan ik niet zeggen. Maar ik zie dat Plex wel dlna ondersteunt dus waarschijnlijk wel.

Supersnel door muziek scrollen is het weliswaar niet, met een klein schermpje te bedienen met een draaiknop. Maar het werkt hoor :) We zijn gewoon snelle touchscreens gewend, denk ik ;) En het is nog een pre-spotify ding, misschien dat de nieuwere toestellen/chips iets beter zijn.

Het is namelijk zo dat heel veel van die toestellen intern de chipsets van Frontier Silicon gebruiken. Het voordeel is dat je dan gewoon hun app kan installeren en zo de radio kan bedienen. Dan heb je de mogelijkheid om zowel via het toestel zelf als via de telefoon te bedienen. Op hun site zie ik Albrecht staan: https://www.frontiersmart.com/undok#.YF7TLFO0tkw
Medion staat er niet tussen maar mijn toestel gebruikt ook hun chip. En ongetwijfeld zijn er nog merken, je ziet het ook, bediening en scherm is meestal erg gelijkaardig.

[Voor 10% gewijzigd door D-Three op 27-03-2021 07:59]

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ekitch schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:02:
[...]
En hoe gaat het via DLNA dan in zijn werk? OP zelfde netwerkzetten, hij vind dan server en dan kun je via de folders je CD's zoeken?
Weet niet of het nog relevant is maar ik zie het nog niet gemeld en het is misschien wel belangrijk:
Als je DLNA aanzet in Plex kan ieder apparaat in je netwerk je media zien, maar let er wel op dat dit al je media is, dus als je een library hebt binnen Plex die je niet wil delen met iedereen in je netwerk (privéfoto's die normaal gesproken netjes afgeschremd zijn, bijvoorbeeld) dan is DLNA aanzetten niet slim.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee