Toon posts:

Kabelrouter Kapot???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn Draytek Vigor 2200E binnengekregen en toen ik hem op mijn @home kabelinternet aansloot kreeg hij geen IP???

Ik heb natuurlijk eerst de computernaam goedgezet:

CP12345-A
en het domein: home.nl

Iemand van jullie hier ervaring mee? Het ACT lampje blijft ook heel de tijd knipperen???

Ik ben ten einde raad, zou dat ding misschien kapot zijn?

Als ik met telnet DHCPC opstart en vraag status, dan staat er ook nix en als ik zeg renew, komt er ook nix??? :? :? :'(

Verwijderd

heeft die fabrikant geen techsupport, dit klinkt namelijk wel alsof ie beetje kapot is.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:33
Gebruikt @home misschien vaste MAC-adressen?

Zo ja, dan moet je het MAC-adres van de netwerkkaart waar @home eerst op zat invullen in de Draytek.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55

Yucko

One clown to rule them all !

Als ik een andere netwerkkaart op het kabelmodem wil aansluiten (lees: ander mac adres) dan moet ik het kabelmodem van de stroom halen en weer instreken zodat ie dat nieuwe mac adres ziet en instelt. Daarna een paar minuten en het werkt :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het kabelmodem verschillende keren van de stroom gehaald, maakt nix uit :?

Nou is het nog gekker:

Als ik de router aansluit aan m'n NT server, zit MS DHCP server op, dan krijgt ie gewoon een IP toegewezen, de poort is dus niet kapot! :)

Het probleem is nou dus, HOE KRIJG IK DAT KABEL INTERNET OP DIE ROUTER??? van @home krijgt ie geen IP adres?

Khoop dat iemand me hierbij kan helpen? :'(

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:34
Heb je wel eerst je IP vrijgegeven voordat je m in de router zette.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 15:20 schreef Pc123 het volgende:
Heb je wel eerst je IP vrijgegeven voordat je m in de router zette.
Moet ik dan eerst op m'n NT 4 server (waar die nou inzit) zeggen van:

ipconfig /release
??? :?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:34
Bij Chello moet je in ieder geval als je internet naar een andere nic gaat eerst op de oude nic het ip vrijgeven, met ipconfig /release ja

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
zou niet nodig moeten zijn met @home, maar miss werkt het dan wel :)

lijkt me vreemd als het dan nog niet werkt, miss ff de fabrikant ofzo belle?

Verwijderd

volgens mij heeft @home vaste ip adressen. Ik had het zelfde probleem met een ander merk kabelrouter en heb vervolgens de gegevens uitgelezen met ipconfig op een computer die rechtstreeks verbonden was met de kabelmodem en die ingevoerd, DHCP voor het WAN op de kabelmodem uitgeschakeld en nu werkt het perfect.

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 15:59 schreef bart het volgende:
volgens mij heeft @home vaste ip adressen. Ik had het zelfde probleem met een ander merk kabelrouter en heb vervolgens de gegevens uitgelezen met ipconfig op een computer die rechtstreeks verbonden was met de kabelmodem en die ingevoerd, DHCP voor het WAN op de kabelmodem uitgeschakeld en nu werkt het perfect.
@home werkt met dynamische ip adressen. Je kunt ze wel vast zetten maar als ie opnieuw ip adressen uitdeelt kan een ander problemen krijgen met zijn internet
Als het goed is kun je volgens mij gewoon via je router een ipadres aanvragen (refresh of zo)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem aan m'n lan hang werkt ie, als ik hem aan het internet hang, krijgt ie geen IP meer???

ik heb hem op mijn server gereleased, werkte niet?

heb ik dan iets verkeerd ingesteld, of weet @home kabelrouters te blokken van z'n netwerk?

Op de pagina van DRAYTEK staat dat het gewoon moet werken:

http://www.draytek.nl/help/v2200.php?telco=essent

Maar bij mij werkt het niet en de poort is niet kapot en ik heb een com21 modem, internet werkt gewoon op m'n SERVER. DHCP werkt dus niet op mijn routertje :?

Iemand een oplossing, ben hopeloos, die dingen kosten bijna 500 piek :'(

• Rudoli
  • Laatst online: 28-04-2025
Als je jezelf pingt krijg je de volledige DNS naam te zien, voer die eens in, dat zou het misschien kunnen zijn. Ik hoop dat het dat is want ik kan die van mij vanavond ophalen en dan moet ie 't wel doen natuurlijk :) ik heb ook @home

Of laat die home.nl eens weg, heb ik op m'n linuxbak ook niet en die doet 't wel.

ps. MAC-adressen maakt geen zak uit, als ik de kabel uit m'n LRP bak haal, in m'n W2000 stop en een ipconfig /renew doe dan heb ik 't zelfde adres terug op een andere bak.

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik weet waar het aan ligt. Als ik op m'n server zeg IPCONFIG /RELEASE dan kan ik hem nergens meer terughalen (niet met /renew) Ksnap het echt niet, als ik gewoon m'n adressen invul werkt het wel? (nog niet getest op m'n routertje, maarja)
Iemand nog andere ideën???

Hoe kan ik dat IP nog eens releasen, dan ik hem op een andere bak weer kan renewen? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het opgelost...
OPLOSSING:

je vult je ip handmatig in:

je ip is bijvoorbeeld 111.111.111.111:

IP.........111.111.111.111
SUB........255.255.252.0
GW.........212.120.84.1

DNS vul je gewoon op de clients in of in je DHCP server

Het probleem was dus dat @homo mijn ip niet kon vernieuwen, weer een halve dag liggen prutsen op dat @homo ..... :( |:(

Maar nou weet iedereen het ff ;)

Als iemand nog ff de oplossing kan posten zodat ik gewoon DHCP kan gebruiken :7

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:56

ST10©DE

Dus.............

Je moet wel ten alle tijde de gateway instellen. Ook als je gebruik wil maken van DHCP.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op donderdag 16 augustus 2001 16:21 schreef Ransweijck het volgende:

[..]

@home werkt met dynamische ip adressen. Je kunt ze wel vast zetten maar als ie opnieuw ip adressen uitdeelt kan een ander problemen krijgen met zijn internet
Als het goed is kun je volgens mij gewoon via je router een ipadres aanvragen (refresh of zo)
En daarom heeft iedereen met @home een vast ip adres.... wat vervolgens ook nog in de handleiding staat, en in de user informatie, en tijdens het bekijken van de informatie als je als member bent ingelogd. Tuurlijk, zal wel aan hun liggen dan :P

MechWarrior || Monsters Game

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
is het overgins niet zo dat het domein moet zijn iets van: blaaaat.almel1.ov.nl.home.com ?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

het domein wat wordt doorgegeven is altijd
stad1.provincie.land.home.com in mijn geval dus dbsch1.nb.nl.home.com

De gehele domein naam is geloof ik dan pcnaam.dbsch1.nb.nl.home.com want je pcnaam is meteen een soort inlognaam, daarom moet je die ook perse op blaat zetten :)

MechWarrior || Monsters Game

• Rudoli
Ik heb ook net m'n Draytek-je binnen, en hij doet 't zoals jullie kunnen zien (want ik zit via dat ding te internetten). Je moet geen DNS-Servers instellen, dan doet ie 't wel, ook geen domein trouwens, alleen je naam en draaien maar.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55

Yucko

One clown to rule them all !

Toevallig in de regio 's-Hertogenbosch?

de regio 's Hertogenbosch heeft sinds woensdagavond al problemen met de DHCP server ... zie hieronder de quote zoals die van @home wordt gegeven.
Storing regio 's Hertogenbosch woensdag 15 augustus 18:00
Door een storing in ons netwerk kunt u woensdag 15 augustus 2001 vanaf
18:00 problemen ondervinden met onze internet service.

Eventuele gevolgen zijn merkbaar in de regio 's Hertogenbosch.

De storing kan invloed hebben op de verbinding.

Onze excuses voor het ongemak.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 00:42 schreef Rudoli het volgende:
Ik heb ook net m'n Draytek-je binnen, en hij doet 't zoals jullie kunnen zien (want ik zit via dat ding te internetten). Je moet geen DNS-Servers instellen, dan doet ie 't wel, ook geen domein trouwens, alleen je naam en draaien maar.
Hoezo geen DNS, ik heb de DNS servers van @home op mijn clients ingevuld (gebruik DHCP server van NT 4)

• Rudoli
Nee, dat bedoel ik niet.

In de Draytek geen DNS-Servers invullen en geen bla.bla.nl.home.com

Op je clients natuurlijk wel anders heb je wel erg weinig lol van je internet :)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
die router heb geen hol te maken met dns.. het enige wat ie doet is ip verkeer routen... clients maken gebruik van dns, routers niet.
En je krijgt van de @home dhcp (als ie werkt) ip, subnet, gateway, dns suffix en dns servers, dusssss.. that's all.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Rudoli
Ik weet niet of je het tegen mij had maar dat weet ik ook wel (dat voor het krijgen van een DHCP adres geen DNS Server nodig is). Zeggen dat Routers DNS Servers niet gebruiken is ietwat kort door de bocht.

Ik heb alleen dat ding aangesloten, eerst m'n LAN zijde ingesteld en daarna de WAN. Bij de Lan instellingen had ik de DHCP Server ingesteld met bijbehorende DNS adressen.

Daarna begonnen aan de WAN zijde, geen reactie van 't kreng, wat gekloot (valt niet veel te kloten want je hebt weinig opties) maar 1 vd dingen was de DNS servers weghalen uit de DHCP config (en DHCP Server uitzetten).

Ik weet dat het er geen zak mee te maken mag hebben maar daarna deed ie 't ineens. :? (Kan zijn dat ie er toch iets mee doet want als ie z'n adres gekregen heeft dan vult ie de DNS-Servers zelf in bij zijn DHCP Server)

edit:

Heb trouwens ondertussen ook nog een keertje de firmware vd cd d'r in gepompt (was dezelfde maar ik had besloten dat het niet veel kwaad kon :))
nadat ik weer verbinding had de nieuwste binnen gehaald en die er op gezet

Verwijderd

<lullige mode>
het is: CP12345-a (kleine letter A) :)
</lullige mode>

het kan natuurlijk ook zijn dat de DHCP eruit licht (wat wel vaker zo is).
Gewoon handmatig inrossen, totdat dit uitgeschakeld word daar.
hmmz, is hier ook al gebeurt. je kan ook @home bellen, ongeveer 3 uur wachten totdat je iemand aan de telefoon hebt en dan maken ze een nieuwe lease voor je aan.
Hier is ook vaak gek***i mee ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt toch niet meer uit, de DHCP server in Den Bosch lag gewoon plat |:(
En ik maar niet snappen waar het aan lag?? :? :)

Verwijderd

Als je je PC gewoon aansluit op de kabelmodem en die op DHCP zet wel gewoon een IP-adres? Zo ja dan staat er iets fout in de config van je router. Zo niet dan is er een DHCP probleem en kan je het beste even de helpdesk bellen.

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 17:02 schreef Devinity het volgende:
<lullige mode>
het is: CP12345-a (kleine letter A) :)
</lullige mode>
Cp...-A, CP...-A, cP...-A, cp...-a, maakt niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 09:12 schreef sagar het volgende:
Als je je PC gewoon aansluit op de kabelmodem en die op DHCP zet wel gewoon een IP-adres? Zo ja dan staat er iets fout in de config van je router. Zo niet dan is er een DHCP probleem en kan je het beste even de helpdesk bellen.
Hij bleef het op mijn pc wel doen omdat ik hem daar niet gereleased had, pc bleef gewoon aan staan....
Toen releaste ik hem en toen deed ie het niet meer (nergens meer op, ook niet op win2k wks).
Maar nu zonder DHCP werkt alles weer :)
Werkt de DHCP server trouwens al weer (regio Den Bosch) ;)

Verwijderd

Ja DHCP probleem is opgelost.

• Bartez
  • Laatst online: 30-05 10:09
ok, er staat nu al een hele hoop getypt, maar ik wil graag weten wat ik waar precies moet invullen om mijn internet verbinding te delen met 4pc via de vigor 2200e en daarnaast ook nog eens op ons thuisnetwerk te kunnen.

waar moet ik bijv gateway instellen (router of clients)
en de DNS en de domeinen (wel/niet)
en dat soort dingen.....

hoop dat er iemand is die hier ervaring mee heeft en er een lijstje van zou willen maken, zodat ik en anderen niet de hele dag hoeven te prutsen om het thuisnetwerk en de verbinding aan de praat te krijgen..

of is er iemand die weet waar ik een perfecte nederlandse handleiding kan vinden (bahelave die van draytek zelf, die is namelijk ook niet echt duidelijk)

hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Dit is de informatie die in mijn SMC barricade manual staat over @home verbindingen. Weet of niet je er wat aan hebt, maar goed.

Appendix C: Installation Guide For Specific ISPs

The WAN types provided by SMC7004BR will cover almost all types of ISP services.
Some ISPs, however, have proprietary authentication methods. For example, MediaOne
binds your connection with a registered MAC address; @Home assigns you a hostname and
requires you to set up the domain name.
This appendix describes the procedure to configure your SMC7004BR to work with these
types of ISPs.
C.1 @Home

1. Log in as system administrator and click "Primary Setup."
2. Configure the WAN type as "Dynamic IP Address."
3. In the "Host Name" field, you must key in the host name specified by your ISP. Say,
"C123456-A."
4. Save the setting for "Primary Setup."
5. Please click "DHCP Server" setting, and configure the domain name as the one specified by your ISP. Say, "xxx.yyy.home.com".
6. Save the setting and reboot the router.
7. After the router is working again, please run WINIPCFG in your Windows platform and release and renew the IP address manually. This step ensures that your PC obtains
the correct TCP/IP setting from the newly configured SMC7004BR.
8. Close all browsers and restart the browser.

Wees consequent, maar niet altijd

• Bartez
  • Laatst online: 30-05 10:09
maar moet ook dns en gateway in netwerkinstellingen aangeven als ik een statisch IP adres wil geven aan al mijn clients?(in windows)
Pagina: 1