Toon posts:

Handgemaakte boxen 30 jaar oud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xelnaga12
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-03 16:21
Heren, dames tweakers,

Ik heb al een lange tijd in mijn bezit 2 hand gemaakte boxen, gekregen van mijn vader.

Ze zijn eind 80 begin 90 gemaakt, en doen het nog steeds briljant.

Graag zou ik eens willen weten wat de *spex* zijn van deze boxen zodat ik ze goed aan kan bieden aan een liefhebber zodat ik weet dat ze goed terecht komen.

Weet iemand hoe je dit zou kunnen meten zoals vermogen, reach etc?

Alvast mijn dank

Beste antwoord (via Xelnaga12 op 27-03-2021 12:19)

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Je zou eens kunnen googlen op visaton VIB zelfbouwpakketten met jaartal en/of speaker typenummers

Het lijkt op deze.

[Voor 35% gewijzigd door KDL op 27-03-2021 11:37. Reden: linkje]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:46
Ligt er maar net aan wat je er aan uit wilt geven, om dat te kunnen meten zul je op zijn minst een meetmicrofoon moeten kopen.

Wat is je budget?

En dan de speakers in de buitenlucht meten anders heb je invloed van de ruimte.

Ik zou zeggen te veel moeite en te veel geld,maar als je het leuk vind zeker doen :)

PS. Online valt er genoeg te vinden hoe dat zou moeten, ik ben er geen expert in

[Voor 11% gewijzigd door LuisjeNL op 26-03-2021 19:42]

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik kan me niet voorstellen dat liefhebbers waarde hechten aan "vermogen", aangezien dat toch een niets zeggend getal is. Als je specs wilt noteren zou ik kijken naar bouw van kast en de grootte van de drivers. 2 weg of 3 weg. Gesloten/basreflex. dat soort dingen, die eigenlijk vanaf een foto al te beoordelen zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:16

Audione0

Strijdt der titanen

saveljos schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:45:
Ik kan me niet voorstellen dat liefhebbers waarde hechten aan "vermogen", aangezien dat toch een niets zeggend getal is.
Met alle respect, je persoonlijke mening doet er in dit geval niet toe. De TS vraagt of het mogelijk is en hoe je dit kunt bewerkstelligen.

[Voor 20% gewijzigd door Audione0 op 26-03-2021 20:06]

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:07
@Xelnaga12 heb je misschien een paar foto’s liefst van de totale kast en de individuele drivers? Mooiste is, als je de drivers los kunt halen zodat de tekst (type, merk) op de achtkant leesbaar is. Maar ook zonder dat laatste zijn er hier best veel mensen die bekende ontwerpen (ook zelfbouw) uit die tijd herkennen.
Dan kun je zonder te meten waarschijnlijk al veel te weten komen.

[Voor 10% gewijzigd door blissard op 26-03-2021 20:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ dat idd. Foto van de voorkant van de drivers en de speaker zonder fronts er op helpt al. Van de achterkant van de drivers met typenummers nog meer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:28
Zoals @blissard ook aangeeft: als je de drivers loshaalt, zou het kunnen dat de specs er met een sticker o.i.d. gewoon op staan. Of heb je daar al naar gekeken?

[Voor 11% gewijzigd door Cyriel85 op 26-03-2021 20:27]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Post eens een foto, misschien is het een populaire zelfbouwluidspreker.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Xelnaga12 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:24:
2 hand gemaakte boxen, gekregen van mijn vader.
...
zodat ik ze goed aan kan bieden aan een liefhebber zodat ik weet dat ze goed terecht komen.
offtopic:
Ik zou ze nooit wegdoen / heel goed bewaren.

Alles kan stuk.
Goedkoop Shoutcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• Xelnaga12
Dank allen voor de reacties. Zoals ik al dacht is mijn vraagstelling in eerste instantie niet geheel juist geweest.

De afmetingen zijn 25cm breed 30cm diep en 90cm hoog.

Er zijn geen uiterlijke kenmerken zoals merk of type aanduidingen.

Ik heb een aantal foto's gemaakt.

De doorsnede van de speakers van boven naar beneden:

10cm
20cm
7cm

Over het loshalen van de speakers, dit vond ik best spannend om te doen....ben niet zo heel handig.

Wat mij opviel was het gewicht van de 2 speakers en de kracht van de magneten toen ik met de schroevendraaier in de buurt kwam.

Ik hoop dat jullie zo genoeg info hebben.

Mijn dank alvast wederom.

[Voor 72% gewijzigd door Xelnaga12 op 27-03-2021 11:12]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Je zou eens kunnen googlen op visaton VIB zelfbouwpakketten met jaartal en/of speaker typenummers

Het lijkt op deze.

[Voor 35% gewijzigd door KDL op 27-03-2021 11:37. Reden: linkje]

• Xelnaga12
KDL schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:24:

Het lijkt op deze.
Echt een vraag: hoe dan? Ik snap nooit zo goed hoe mensen altijd alles kunnen vinden.

Dank je wel hiervoor.

Ik ga mij eens goed beraden wat te doen. Zorgen voor een mooi nieuw tehuis voor ze of toch behouden, en een nieuwe versterker kopen.

Nogmaals dank!

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-03 20:03
Even de typenummers van de speakers in een zoekmachine gestopt en hier de spec's voor de tweeter en de woofer.

• Cyriel85
Xelnaga12 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:22:
[...]

Echt een vraag: hoe dan? Ik snap nooit zo goed hoe mensen altijd alles kunnen vinden.

Dank je wel hiervoor.

Ik ga mij eens goed beraden wat te doen. Zorgen voor een mooi nieuw tehuis voor ze of toch behouden, en een nieuwe versterker kopen.

Nogmaals dank!
Als je ze zelf niet lelijk vind en ze goed klinken zou ik ze houden. Hartstikke mooi om zo een aandenken aan je pa te hebben staan.

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04:26
Een heel andere vraag: waarom twee TV's achter elkaar?

Ik stem ook voor gewoon houden. Passen zo te zien prima in je interieur. Mooie vintage versterker eraan knopen en genieten:
https://www.marktplaats.n...rker.html?previousPage=lr

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Cyriel85 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:36:
[...]

Als je ze zelf niet lelijk vind en ze goed klinken zou ik ze houden. Hartstikke mooi om zo een aandenken aan je pa te hebben staan.
Even een klein puntje, dat je vaker in het leven tegen kan gaan komen, niet iedereen heeft behoefte aan een aandenken aan zijn of haar vader, if you get me :) Wie weet heeft @Xelnaga12 niet zo'n goede band en wil hij gewoon een realistisch bedrag beuren

[Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 27-03-2021 12:48]

• Cyriel85
418O2 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:47:
[...]

Even een klein puntje, dat je vaker in het leven tegen kan gaan komen, niet iedereen heeft behoefte aan een aandenken aan zijn of haar vader, if you get me :) Wie weet heeft @Xelnaga12 niet zo'n goede band en wil hij gewoon een realistisch bedrag beuren
Heb je helemaal gelijk in, maar gezien de openingspost lijkt dat bij TS niet aan de hand.

Er van uit gaande dat er een goede band is kan het zijn dat je er later spijt van krijgt dat je ze weg hebt gedaan. Maar ik wil verder TS niets op dringen!

[Voor 49% gewijzigd door Cyriel85 op 27-03-2021 12:53]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Cyriel85 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:52:
Heb je helemaal gelijk in, maar gezien de openingspost denk ik van niet.

Er van uit gaande dat er een goede band is kan het zijn dat je er later spijt van krijgt dat je ze weg hebt gedaan. Maar ik wil verder TS niets op dringen!
Dat idee kreeg ik ook niet per se, maar vanuit mijzelf wil ik je graag meegeven dat het ook wat anders en gevoelig kan liggen.

Als de band goed is moet je ze absoluut niet weg doen nee

• Xelnaga12
coinman63 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:45:
Een heel andere vraag: waarom twee TV's achter elkaar?

Ik stem ook voor gewoon houden. Passen zo te zien prima in je interieur. Mooie vintage versterker eraan knopen en genieten:
https://www.marktplaats.n...rker.html?previousPage=lr
Die 65inch moet nog worden verkocht 🤣

• Xelnaga12
De band met mijn vader is meer dan briljant, alleen geen zorgen.

Dank voor het medeleven.

De speakers passen ook goed bij het interieur. Ik ga een versterker halen en verder buren pesten.

Dank u allen hiervoor
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee