Toon posts:

Microfoon voor streamen

Pagina: 1
Acties:

• HansAnderson
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-11-2022
Goedendag tweakers,

Zoals de titel aangeeft zoek ik een microfoon om te streamen, ik ben een beginnende streamer met weinig geld. De microfoon die ik nu gebruik is ingebouwd in mijn Hp 15 Omen 2020 model, kwalitiet is ok'ish maar daar hoor je duidelijk wanneer ik de toetsen indruk.

Is er een goedkope microfoon met goede kwaliteit of eventueel verstelfbaar statief die mensen kunnen aanraden? Zelf hoorde ik dat de fifine prima was (35 euro), zag ook een goede review over de razer mini (75 euro).

Ik zoek dus een goedkope microfoon op een armstatief (mag los van elkaar zijn) en is een duurdere midc met noice cancelling optie echt nodig als je een statief gebruikt?

Dank alvast!

Met vriendelijke groet,

Hans

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:14

Jimbolino

troep.com

Bijna elke microfoon is beter dan de ingebouwde microfoon van je laptop.

https://tweakers.net/micr...pMTvVNrFCyMjGF8TLzlKwMagE

Ik heb zelf die pricewatch: Devine M-Mic USB BK condensatormicrofoon zwart en staat gewoon op een klein statiefje op mijn bureau.

Je kunt ook eens hiertussen kijken:
https://tweakers.net/gami...pMTvVNrFCyMjGB8TLzlKwMagE

Als de microfoon dicht bij je mond zit heb je namelijk ook geen filters en noice cancelling spul nodig

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• burnedhardware
  • Laatst online: 07:03
om 14:00 geplaatst op de voorpagina... reviews: Acht USB-microfoons - Voor gamers, streamers en thuiswerkers
ow wacht.. het mag nix kosten...

[Voor 7% gewijzigd door burnedhardware op 26-03-2021 17:46]

• HansAnderson
Ja toevallig ook het artikel gelezen, maar de goedkoopste is 75 euro.. Vandaar toch maar even een topic gemaakt :)

• burnedhardware
ik heb veel collega's die gewoon het bedrade setje van hun telefoon gebruiken tijdens vergaderingen. geluidskwaliteit is verrassend goed.

• HansAnderson
Jimbolino schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:44:
Bijna elke microfoon is beter dan de ingebouwde microfoon van je laptop.

https://tweakers.net/micr...pMTvVNrFCyMjGF8TLzlKwMagE

Ik heb zelf die pricewatch: Devine M-Mic USB BK condensatormicrofoon zwart en staat gewoon op een klein statiefje op mijn bureau.

Je kunt ook eens hiertussen kijken:
https://tweakers.net/gami...pMTvVNrFCyMjGB8TLzlKwMagE

Als de microfoon dicht bij je mond zit heb je namelijk ook geen filters en noice cancelling spul nodig
Dankje voor je snelle reactie , weet jij toevallig of jouw microfoon beter is dan die fifine of vice versa?

(Ik heb een goede headset zonder mic, vandaar dat ik dus een losse mic zoek :))

• HansAnderson
burnedhardware schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:49:
ik heb veel collega's die gewoon het bedrade setje van hun telefoon gebruiken tijdens vergaderingen. geluidskwaliteit is verrassend goed.
Ja kan als tussenoplossing, maar ik heb gemerkt dat je er toch tegenaankomt af en toe en het zit net gek, dus toch liever een mic :)

• Jimbolino
  • Laatst online: 00:14

Jimbolino

troep.com

HansAnderson schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:50:
[...]
Dankje voor je snelle reactie , weet jij toevallig of jouw microfoon beter is dan die fifine of vice versa?
"beter" is een kwestie van smaak, of veel reviews kijken

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• burnedhardware
Je hebt vast al op V&A gekeken: https://tweakers.net/microfoons/aanbod/

probleem van vergelijkende tests is dat vaak de duurdere modellen vergeleken worden: zo ook hier: https://nl.hardware.info/...-microfoon-voor-streamers

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Noise cancelling is mooi tijdens het online gamen wanneer er veel lawaai om je heen is, maar bij streamen niet ideaal (omdat het geluid toch wel flink kan vervormen).

De meeste streamers beginnen gewoon met een gaming headset, als je enige controle wil over je geluid heb je toch een headset of koptelefoon nodig, als je die nog geen hebt kun je dus voor een gaming headset gaan.

Qua microfoon is inderdaad vrijwel alles beter dan wat in je laptop zit, of wat in de kabel van de oortjes van je telefoon zit. Ook bijvoorbeeld deze zou gewoon voldoende zijn om mee te beginnen:

pricewatch: Trust GXT 232 Mantis Streaming Microphone

Je gaat geen goeie microfoonarm vinden binnen budget, en daarbij heb je ook nog een shock mount en popfilter nodig als je met een goedkopere microfoon geen extra geluiden wil.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:35
Blue snowball met een plopfilter is prima voor wat je zoek, heeft drie standen en er staan er 5 te koop op VnA.
Heb er ook een en ik hoor nooit mensen klagen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee