• TNTim
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-05-2022
Voor een vriend ben ik op zoek naar iemand die hem kan helpen bij het vak Windows (CCNA)
Met de corona-crisis zijn er geen fysieke lessen en is het voornamelijk zelfstudie geworden.
Door zelfstudie alleen gaat het hem niet lukken, hij mist de uitleg en begeleiding die anders wél gegeven wordt.
De examens naderen en hij begint te panikeren.

Concreet: ik ben op zoek naar iemand die hier goed zijn weg in kent en het zou zien zitten om een aantal uur via Skype/Teams te overleggen/helpen/uitleg geven bij het vak.
De hulp wordt niet gratis verwacht, doe gerust een voorstel via pm of bespreek het met de persoon in kwestie. Contactgegevens zal ik via pm geven.

Examens zijn niet meer veraf en hoe sneller dit kan opstarten hoe beter.

Het is waarschijnlijk een waterkans om iemand te vinden. Maar aangezien het hier vol (ex-)informatici zit, leek het me wel de moeite om te proberen.

Alvast bedankt! :)

(Bovenstaande vraag werd ook op een ander forum geplaatst en er werd aangeraden om het hier ook te proberen. ;) )

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Met CCNA bedoel je waarschijnlijk Cisco Certified Networking Associate? Dat heeft niet veel met Windows te maken. Dus wat voor vak is het precies? :)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:35
Kan de docent dan niet helpen? Als je het vriendelijke vraagt is een docent meestal wel bereid om bij een onderwerp extra uitleg te geven.

En hoezo anders dan normaal en vooral zelfstandig werken? Een docent kan z'n les toch prima via videobellen geven? Ik denk dat de onderwijsinstelling ook zeker wat te verwijten valt. Overigens kunnen jaargenoten of oudere jaars je vaak verrassend goed helpen. CCNA is volgens mij van het MBO toch, dus het kan zijn dat het daar anders is, maar op het HBO en ook op WO is dat vaak geen probleem.

Probeer iemand te strikken om samen mee te studeren. Gaat nu misschien wat lastiger, maar videobellen kan ook natuurlijk. Desnoods maakt die vriend van je oefenopgaves. Als daar antwoorden bijzitten, kun je proberen de opgaven met de antwoorden erbij te maken. Als dat niet lukt heb je meestal heel concrete vragen. Zo doe ik het nu met een niet-ictvak.

Ik heb nooit MBO gedaan, maar van wat ik gehoord hebt, heerst daar niet dezelfde cultuur als op een HBO of WO. Maar je kunt sowieso eens vragen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:31

Zenix

BOE!

Er zijn veel goede cursussen online te vinden;

https://www.udemy.com/course/ccna-on-demand-video-boot-camp/ (als het om de oude versie gaat, school examen?)

https://www.cbtnuggets.com/search?q=CCNA&sort=relevant Een maandje hier een abonnement nemen.

Veel goedkoper en hoge kwaliteit materiaal. Ik ben zelf nooit naar mijn CCNA lessen geweest op het hbo, heb gewoon zulke online cursussen gebruikt en had uiteindelijk een 9.

[Voor 17% gewijzigd door Zenix op 26-03-2021 19:14]

10680Wp | Stuur DM voor Raisin of IBKR bonus

• TNTim
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-05-2022
@Satch bedoelt hij inderdaad, hij krijgt CCNA 3 en 4 dit semester.
@hoi1234 De docent is jammer genoeg niet bereid om extra uitleg te geven, dit hebben ze al gevraagd.
Hij zegt dan dat hij niet genoeg tijd heeft om hier verder op in te gaan omdat hij niet genoeg tijd heeft.
Klasgenoten staan niet open tot samen studeren en oudere jaars kent hij niet, hij volgt een HBO opleiding.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:35
TNTim schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:12:
@Satch bedoelt hij inderdaad, hij krijgt CCNA 3 en 4 dit semester.
@hoi1234 De docent is jammer genoeg niet bereid om extra uitleg te geven, dit hebben ze al gevraagd.
Hij zegt dan dat hij niet genoeg tijd heeft om hier verder op in te gaan omdat hij niet genoeg tijd heeft.
Klasgenoten staan niet open tot samen studeren en oudere jaars kent hij niet, hij volgt een HBO opleiding.
Heeft de opleiding een studievereniging of studentenvereniging? Ik zit op een heel kleinschalige opleiding, dat helpt natuurlijk wel, maar wij hebben ook een vereniging waar je lid van kunt worden. Daar leer je dan mensen kennen.

Verder doet onze opleiding sowieso veel om ons samen te brengen. Kan hij niet eens aan zijn SLB'er vragen of het mogelijk is om een studieweek vanuit de opleiding te regelen? Onze opleiding heeft nu een studieweek georganiseerd. Daar zitten dan ook een paar oudere jaars bij die als mentor fungeren. Die kun je heel veel vragen. Op m'n vorige opleiding hadden we trouwens ook bijlessen van oudere jaars. Dat kun je ook eens vragen of dat te regelen valt. De oudere jaars kregen daarvoor van de opleiding een vergoeding per uur.

Misschien dat @daanb14 wil helpen? Anders ken ik ook niemand.

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01:08
Laat je vriend in ieder geval de boeken datacommunicatie van John Bakker aanschaffen, deze zijn in het Nederlands en zijn duidelijk en goed.

Stuur anders even een PM, ik ben er al wat jaartjes uit, maar heb jarenlang CCNA lessen verzorgd.

[Voor 26% gewijzigd door bernard038 op 27-03-2021 14:38]

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:25

AMDFreak

Intel is zo..

Zijn de antwoorden niet meer online te vinden? :)

15x Jinko 265Wp = 3975Wp @ SE4000 - Zuid 35 PV output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:52
TNTim schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:12:
CCNA is niet hbo maar mbo niveau, dat zou hij toch echt zonder bijles moeten kunnen doen.
Als hem dat niet lukt kan hij beter opzoek gaan na waarom hem dat niet lukt dan het via bijles proberen.
En dan aan de oplossing werken om er voor te zorgen dat het hem zélf gaat lukken, het zelf kunnen studeren is een vaardigheid dit je op hbo echt moet ontwikkelen.

• perform93
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-06 21:55
Ik ben zelf ook voorstander van Udemy. Ik ben bijv. zelf nu aan het voorbereiden voor een OCA (java certificaat) en ik volg gewoon de stof en tegelijkertijd experimenteer ik met de stof. Op deze manier prima voor te bereiden voor een examen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee