Op woensdag 15 augustus 2001 21:58 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Je ziet een flitser toch flitsen lijkt me?

Indeed...
Als je hem maar 1x ziet flitsen terwijl hij 3x hoort te doen (

), dan kunnen er verschillende zaken aan de hand zijn:
1) instellingen van de camera zijn niet goed; oplossing is eenvoudig... rtfm
2) de lamp zal niet kapot zijn

maar mogelijk is er een defect aan een condensator die de flitser van lading moet voorzien... is die defect, dan kan de flitser geen of minder energie krijgen..... zodoende mogelijk wel flitsen maar niet het aantal keren wattie zou moeten doen en/of minder fel dan de bedoeling is...
Dit laatste lijkt mij een aannemelijke oorzaak... (misschien zijn er nog meer oorzaken te verzinnen.....

)
Owkee... ik ga er vanuit dat je de camera kent en dat je weet dat dit niet een error is van de user (jou dus)... oftwel ik ga ervanuit dat er dus EEN defect is opgetreden aan de camera.
1) Heb je nog garantie? Zo ja... problem solved, zo nee, dan kan je overwegen om de camera te laten onderzoeken en eerst een prijsopgaaf aanvragen.... Dan kan je alsnog beslissen om de camera wel/niet te laten repareren. Let er dan wel op dat je zeer waarschijnlijk sowiezo onderzoekskosten moet betalen !!!!
2) Heb je geen garantie meer... zie gedeeltelijk punt 1. Maar dan zit er nog meer aan...
Je hebt het over een externe flitser. Ik weet niet of je camera een externe flitser kan aansturen
Maar ik ga er weer vanuit dat jij je camera kent en je dus inderdaad een externe flitser kan gebruiken met je camera.
Bedenk wel dat je dan geld gaat uitgeven aan een flitser (die zijn niet goedkoop). Dit geld kan je natuurlijk ook uitgeven aan het repareren van je camera. Bovendien... Stel dat je camera een defect heeft dat flitsen in het algemeen problemen oplevert.... dus dat die externe flitser misschien ook geen zak doet zolang die camera niet gerepareerd is....
Bovendien is een interne flitser wel een heel stuk makkelijker dan een externe. Ik heb wel een externe flitser (en gebruik de interne bijna niet meer) maar ik heb het vanwege de lichtopbrengst gedaan...
Mgoed... ik raad je het volgende stappenplan aan:
1) Kijk of je garantie hebt
Ja? Dan is je probleem waarschijnlijk opgelost.. lever je camera in en laat hem opsturen ter reparatie
Nee? ga naar stap 2
2) Laat je camera opsturen voor een vrijblijvende prijsopgaaf (vraag wel naar de onderzoeks- en verzendkosten die je waarschijnlijk sowiezo kwijt bent)
3) Staat de reparatieprijs je aan? Duidelijke zaak... repareren die hap...
Staat de prijs je niet aan? Tja... dan ben ik bang dat het een kwestie van behelpen wordt....
4) Die externe flitser zou voor mij pas in the picture komen als m'n camera weer in orde was.....
Succes met je probleem... of liever... met de oplossing....