Toon posts:

Windows wilt niet afsluiten PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KaspervDrueten
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 30-08-2021
Mijn vraag
mijn pc wilt al een tijd niet normaal afsluiten via de normale manier. dus links onderin het scherm naar afsluiten gaan. wat er gebeurd als ik op de knop druk is dat het scherm zoals gewoonlijk blauw wordt met afsluiten erop aangegeven. alleen in plaats van echt afsluiten blijft hij daar op staan.

ik gebruik windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

snelkoppeling gemaakt, in de energie beheer dingen aangepast.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:14

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou eerst even kijken in de logboeken of daar een gebeurtenis bij System (of Systeem) staat die een tipje van de sluier licht.

Saved by the buoyancy of citrus

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:52

Tens

fits the description

Hoe lang heb je gewacht?

Zeker dat Win niet bezig is met een (grote) update?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• KaspervDrueten
de eerste keren had ik het niet door, ben ik gewoon weggelopen en 6 uur daarna stond het scherm nog steeds aan

• KaspervDrueten
waar zou ik exact moeten kijken in het logboek?

• KaspervDrueten
hij geeft vaak fouten aan bij service control manager

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:21
Tipje; gelieve te quoten waarop je reageert, anders is het een beetje onduidelijk.

• Tens

Tens

fits the description

KaspervDrueten schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:37:
waar zou ik exact moeten kijken in het logboek?
Op de tijd van afsluiten is wellicht een plan, de info die je geeft is nog wel erg beperkt.

Al eens een noodstop gemaakt? (stekker er uit)

Kijk welke updates er zijn geweest op het moment dat je voor het eerst dit probleem had.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• KaspervDrueten
Tens schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:29:
[...]

Op de tijd van afsluiten is wellicht een plan, de info die je geeft is nog wel erg beperkt.

Kijk welke updates er zijn geweest op het moment dat je voor het eerst dit probleem had.
ik zal wat meer info geven
de informatie die ik geef zijn de 5 seconden voor het afsluiten

Bron: service control manager - Het opstarttype van de service Background Intelligent Transfer Service is gewijzigd van starten op aanvraag in automatisch starten.

Kernel power :Het gebruikersmodusproces heeft geprobeerd om de systeemstatus te wijzigen door de API's SetSuspendState of SetSystemPowerState aan te roepen.

Kernel general: De tijdzone-informatie is vernieuwd met afsluitreden 0. De huidige afwijking van de tijdzone is -60.

Kernel general: De systeemtijd is gewijzigd van ‎2021‎-‎03‎-‎26T15:59:48.233245800Z in ‎2021‎-‎03‎-‎26T15:59:48.246808000Z.

Reden van wijziging: An application or system component changed the time.
Proces: \Device\HarddiskVolume3\Windows\System32\svchost.exe (PID 2464).

Kernel power: Het systeem wordt in de slaapstand gezet.

Reden: Application API

Kernel power: Het systeem is hervat vanuit slaapstand.

• KaspervDrueten
Tens schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:29:
[...]

Ook nog als info als ik de pc opstart krijg ik een foutmelding van MSI X Boost : Kan de API niet vinden

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:14

Cyphax

Moderator LNX
KaspervDrueten schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:41:
[...]

Ook nog als info als ik de pc opstart krijg ik een foutmelding van MSI X Boost : Kan de API niet vinden
Is de exacte melding toevallig "The API not find"? Misschien heeft het een met het ander te maken. Ik kwam een video tegen die dat probleem zou moeten oplossen:

Als ik jou was zou ik die software van MSI denk ik even helemaal verwijderen en dan kijken of het probleem met afsluiten er nog is. Zo ja: :( zo nee: software opnieuw installeren als je er echt gebruik van maakt (maar het lijkt mij vrij optioneel ;))

[Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 28-03-2021 09:14]

Saved by the buoyancy of citrus

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27
shutdown.exe /s /f /t 0

Werkt dat?

IBM 5x85c 100@120 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Dual Celeron 433 (2000) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q9550 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• Tens

Tens

fits the description

Over: Background Intelligent Transfer Service (BITS) uit je foutmelding:
gewoon eerste link, maar is veel meer te vinden,
https://www.windowscentra...-bits-problems-windows-10

Stop dat proces eens, en probeer dan af te sluiten.

• KaspervDrueten
PD2JK schreef op zondag 28 maart 2021 @ 09:25:
shutdown.exe /s /f /t 0

Werkt dat?
nee, dan krijg ik hetzelfde

• KaspervDrueten
Tens schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:38:
Over: Background Intelligent Transfer Service (BITS) uit je foutmelding:
gewoon eerste link, maar is veel meer te vinden,
https://www.windowscentra...-bits-problems-windows-10

Stop dat proces eens, en probeer dan af te sluiten.
ik ben er op de site niet helemaal achter gekomen, maar ik had de "troubleshooter" gedaan en daar kwam niks uit.

• KaspervDrueten
Cyphax schreef op zondag 28 maart 2021 @ 09:12:
[...]

Is de exacte melding toevallig "The API not find"? Misschien heeft het een met het ander te maken. Ik kwam een video tegen die dat probleem zou moeten oplossen:
[YouTube: Msi x boost softwear Api fix]

Als ik jou was zou ik die software van MSI denk ik even helemaal verwijderen en dan kijken of het probleem met afsluiten er nog is. Zo ja: :( zo nee: software opnieuw installeren als je er echt gebruik van maakt (maar het lijkt mij vrij optioneel ;))
ik heb alles uitgevoerd van de video. geen succes nog. van die msi software maak ik inderdaad geen gebruik, maar ik heb al die apps ook niet geinstalleerd en het meeste is er van af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:42
Ik denk dat het probleem is dat je systeem in Slaapstand gaat (Fastboot gok ik) ipv echt uit gaat en dat niet lekker werkt.

Je zou eens kunnen proberen om Fastboot uit te zetten:
Zie: https://help.uaudio.com/h...%20on%20fast%20startup%22.

Verder kan je ook nog de System File Checker uitvoeren om te kijken of er bestanden corrupt zijn.

Hiervoor open je Command Prompt Als Administrator en voer dan het volgende commando uit:

SFC /SCANNOW

Laat Windows de files scannen en dan herstarten.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Tens

Tens

fits the description

KaspervDrueten schreef op maandag 29 maart 2021 @ 07:26:
[...]

ik ben er op de site niet helemaal achter gekomen, maar ik had de "troubleshooter" gedaan en daar kwam niks uit.
Dus, dat proces niet gestopt en geprobeerd af te sluiten? en de stekker er al eens uit gehad ? (dat wil nog wel eens forceren dat een halve update teruggedraaid wordt.

• KaspervDrueten
Wylana schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:18:
Ik denk dat het probleem is dat je systeem in Slaapstand gaat (Fastboot gok ik) ipv echt uit gaat en dat niet lekker werkt.

Je zou eens kunnen proberen om Fastboot uit te zetten:
Zie: https://help.uaudio.com/h...%20on%20fast%20startup%22.

Verder kan je ook nog de System File Checker uitvoeren om te kijken of er bestanden corrupt zijn.

Hiervoor open je Command Prompt Als Administrator en voer dan het volgende commando uit:

SFC /SCANNOW

Laat Windows de files scannen en dan herstarten.
dit heb ik al gedaan geen succes

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:42
KaspervDrueten schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:29:
[...]

dit heb ik al gedaan geen succes
Volgende keer noteren in je Openingspost. ;)

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• KaspervDrueten
Tens schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:35:
[...]

Dus, dat proces niet gestopt en geprobeerd af te sluiten? en de stekker er al eens uit gehad ? (dat wil nog wel eens forceren dat een halve update teruggedraaid wordt.
heb ik nu ook gedaan er stond dat hij weer wou updaten, maar ook hierna geen succes. een spel wat ik nu speel (CSGO) wordt nu ook elke keer verwijderd van mijn pc als ik deze moet afsluiten. Ik snap er niks meer van

• Tens

Tens

fits the description

KaspervDrueten schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:23:
[...]

heb ik nu ook gedaan er stond dat hij weer wou updaten, maar ook hierna geen succes. een spel wat ik nu speel (CSGO) wordt nu ook elke keer verwijderd van mijn pc als ik deze moet afsluiten. Ik snap er niks meer van
Welke Windows versie zit je nu?

kijk ook even in je update geschiedenis, wellicht is daar te zien welke update een probleem geeft.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee