Vraag

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:17

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Ik heb een Dell U3818DW monitor en ben op zoek naar een geschikte monitor arm.

Mijn oog is gevallen op de Ergotron LX Desk Monitor Arm (zwart).

Op de site van Ergotron staat een technische tekening met maatvoering.

Als de arm op maximale hoogte staat ingesteld, kom ik volgens mij op 44cm tussen bureau en middenpunt van de VESA mount (150mm + 100mm + 190mm).

Echter, op het plaatje lijkt het erop dat de arm die op de pole is bevestigd nog wat hoger kan, waarmee de afstand tussen bureau en middenpunt VESA mount nog wat groter kan zijn. Zie dit plaatje

Ik heb mijn vraag al via de chat gesteld aan een medewerker van Ergotron, maar die kon me helaas niet verder helpen.

Iemand toevallig in bezit van deze monitor arm die het kan nameten? De reden dat ik het vraag is omdat ik graag mijn monitor behoorlijk hoog heb staan. Ik weet dat de tall pole uitvoering hoger kan, maar die is helaas niet verkrijgbaar in zwart.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Beste antwoord (via Ruud2001 op 26-03-2021 23:00)

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:58

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Hmm, had verwacht dat het een stuk hoger kon, de ruimte tussen bureau en scherm is maar 18cm. Dat stukje wat je wilde weten is 2,5cm.

Specs

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Sta je achter je bureau of zit je achter je bureau? Als je zit, wil je dan onder je scherm door kunnen kijken? Zal straks thuis een foto maken op max hoogte.

[Voor 4% gewijzigd door Huigie op 26-03-2021 17:34]

Specs

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Ik heb een zit/sta bureau :), maar zelfs als ik zit vind ik het fijn dat m'n scherm behoorlijk hoog staat.

Ik heb nu een lelijke verhoging eronder staan om de boel te liften, maar een monitor arm is een stuk eleganter en geeft wat meer ruimte om m'n laptop beter te positioneren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Hmm, had verwacht dat het een stuk hoger kon, de ruimte tussen bureau en scherm is maar 18cm. Dat stukje wat je wilde weten is 2,5cm.

Specs

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Die 18cm is eigenlijk wel gek, want de monitor is zelf excl. voet 40cm hoog, dus dan zou ik op basis van de technische tekening verwachten dat die ruimte toch wel zo’n 24cm moet zijn (44-20). Kan dat iets te maken hebben met het afstellen van de arm zelf, misschien dat ie te “strak” (of juist los) staat?

• Illusion
  • Laatst online: 10:17

Illusion

(the art of)

Ik heb een ergotron lx op een U3219Q, eerst de gewone lx gekocht, die kwam niet hoog genoeg als ik achter zit-sta bureau stond. Daarna lang naar een losse tall-pole gezocht maar die wordt niet los verkocht. Dus via marktplaats. Al met al bijna 200€ kwijt.

Voor een 27” philips heb ik nu ook een huanau hnss12 arm van 48€ van amazon. Loopt verbazingwekkend soepel, gewichtstelling staat op minimaal, dus kan een veel zwaardere monitor aan. Max Hoogte is hoger dan de gewone ergotron lx, maar minder dan de ergotron lx tall pole. Voor een fractie van de prijs.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:17
huanau hnss12 arm van 48€ van amazon. Loopt verbazingwekkend soepel, gewichtstelling staat op minimaal, dus kan een veel zwaardere monitor aan.
Mooi ding!!!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Illusion schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:28:
Ik heb een ergotron lx op een U3219Q, eerst de gewone lx gekocht, die kwam niet hoog genoeg als ik achter zit-sta bureau stond. Daarna lang naar een losse tall-pole gezocht maar die wordt niet los verkocht. Dus via marktplaats. Al met al bijna 200€ kwijt.

Voor een 27” philips heb ik nu ook een huanau hnss12 arm van 48€ van amazon. Loopt verbazingwekkend soepel, gewichtstelling staat op minimaal, dus kan een veel zwaardere monitor aan. Max Hoogte is hoger dan de gewone ergotron lx, maar minder dan de ergotron lx tall pole. Voor een fractie van de prijs.
Dat merk kende ik nog niet. Ziet er idd uit alsof dit aan al mijn eisen voldoet. Deze kan zo te zien mijn U3818DW van 9,1kg dragen en kan ook een flink stuk hoger dan de Ergotron.

Hoe ervaar je de bouwkwaliteit van de Huanuo?

• Illusion
  • Laatst online: 10:17

Illusion

(the art of)

Deze hnss12 vind ik wel oke. Is de enige die volledig staal is op de grote lagers. Alleen het laatste scharnier vlak achter de vesa-mount is nog kunststof.
Je merkt wel dat hij goedkoper is dan ergotron, hij komt in een veel kleinere doos, en je moet veel meer zelf assembleren.
De usb die je in de voet ziet is ook geen hub, maar een verlengkabeltje dat je vastklemt.
Het rubber schijfje onder de schroef waarmee je hem op je bureau klemt zit niet goed vast en valt er steeds tussenuit als je de schroef nog niet vast hebt. Eerste setup dus bewerkelijker, maar als hij staat, dan staat hij.
En als het je niet bevalt kan je altijd nog een dure ergotron kopen, maar dan wel de tall-pole als je een zit-sta bureau hebt.

[Voor 12% gewijzigd door Illusion op 27-03-2021 10:01]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 00:35
Als de prijs belangrijk is kan je ook kijken naar de rebranded versie van de Ergotron, dat is de AmazonBasics Monitorstandaard. Volgens reviews wordt deze ook door Ergotron gemaakt en verpakt; alleen wordt de badge van AmazonBasics er op geplakt, krijg je de manual van Amazon (die stuk meer summier is, maar je kan gewoon die van Ergotron gebruiken) en mogelijk wordt net ander materiaal voor de productie gebruikt.

Als het echt vooral om de hoogte gaat en niet perse de bevestigingsmanier, zou je ook kunnen kijken naar de wandmontage variant. Maar dit is uiteraard afhankelijk van of je het aan de muur wil bevestigen of liever niet.

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Heb inmiddels een Newstar NM-D775BLACKPLUS besteld.

Deze biedt volgens de specificaties voldoende hoogte, dus ik ben benieuwd. Zodra de arm binnen is en gemonteerd zal ik hier wel mijn ervaringen posten.

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
De Newstar NM-D775BLACKPLUS is inmiddels geinstalleerd en de monitor "zweeft" nu boven m'n bureau :*)

De arm zelf zit degelijk in elkaar, en is erg sterk. Installatie is eenvoudig, en omdat je de klem vanaf de bovenkant vast draait, heb je aan de onderkant geen problemen met een eventuele kabelgoot.

Enige punt van kritiek is het bevestigingspunt van de VESA mount aan de arm zelf. Hier zit een klein beetje speling op, dus als je 'm afstelt moet je voor het gevoel de monitor iets te ver achterover vastzetten om het daarmee op te vangen.

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:24

MrMarcie

Joomla ❤

Ruud2001 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:43:
[...]

Dat merk kende ik nog niet. Ziet er idd uit alsof dit aan al mijn eisen voldoet. Deze kan zo te zien mijn U3818DW van 9,1kg dragen en kan ook een flink stuk hoger dan de Ergotron.

Hoe ervaar je de bouwkwaliteit van de Huanuo?
Ik heb deze dus net besteld n.a.v. het lezen hier. Binnenkort mijn review. Ben erg benieuwd. Ik ga 'm gebruiken voor mijn 34" Iiyama G-Master.

[Voor 5% gewijzigd door MrMarcie op 13-11-2022 14:45]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee