Toon posts:

MS Teams - hulp nodig invulsheet met database

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gheilbaerd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-06 18:49
Hoi,

Ik loop vast met MS Teams. Vermoedelijk ligt het antwoord bij PowerApps ,maar ,isschien kan het ook simpeler.

Ik wil op een smartphone teams openen, naar een kanaal gaan, daar een 'programma' starten. In dit programma wordt data ingevuld en die data komt in een datbase.

Voorbeeld "voertuigcontrole"
Actie: Kenteken invullen, kilometerstand invullen, keuzelijst voor automaat/manueel

Ik dacht dat mijn antwoord bij 'Inspections" lag, echter komen daar alkeen maar checklists uit.
Dus ja/nee/nvt.

Hopelijk kan iemand me een duwtje in de goede richting krijgen, dank! :)

Beste antwoord (via gheilbaerd op 06-04-2021 09:19)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Daar is best wel wat over te vinden. Zie bijvoorbeeld hieronder een voorbeeld hoe een powerapp te maken is, die gegevens ophaalt vanuit een sharepoint list, én kan updaten.

https://collab365.com/pow...uild-your-first-powerapp/

Als je wat meer zoekt, kom je vast wel meer tutorials tegen. Je zult bij dit soort zaken toch gewoon met een goede tutorial aan de slag moeten. Gaandeweg krijg je dan vanzelf meer kennis. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 23:10
Interessevraagje: waarom moet dit via Teams? Zodat de data makkelijk gedeeld kan worden? Waarom in dat geval niet via Excel Online of iets dergelijks?

• gheilbaerd
Als je een goed idee hebt hoor ik graag

wens:
via je smartphone data invoeren, dus bijv in excel, echter werken macros dan niet meer.
(dus Blad1 is een invoerveld voor de diverse kolommen, Blad2 zou dan de database hebben.

en de wens van teams (office365) is dat de verschillende users in het bedrijf tegelijk in de file kunnen werken

[Voor 20% gewijzigd door gheilbaerd op 26-03-2021 15:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:17
Microsoft forms geen optie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 23:10
gheilbaerd schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:17:
Als je een goed idee hebt hoor ik graag

wens:
via je smartphone data invoeren, dus bijv in excel, echter werken macros dan niet meer.
(dus Blad1 is een invoerveld voor de diverse kolommen, Blad2 zou dan de database hebben.

en de wens van teams (office365) is dat de verschillende users in het bedrijf tegelijk in de file kunnen werken
Probeer eens zonder programmanamen te noemen de bewerkingen op te noemen die je wil die worden uitgevoerd. Breng dit terug tot wat alleen nog noodzakelijk is

bijvoorbeeld:

* in meerdere velden gegevens invullen via een interface die eenvoudig beschikbaar kan worden gesteld

Wat moet nu met die gegevens gebeuren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat je wilt zou gewoon via een PowerApp kunnen. Waar loop je nu precies op vast?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Naar mijn weten zal je inderdaad eerst een PowerApp moeten maken die je vervolgens koppelt aan een bepaald kanaal in Teams.

per aspera ad astra

• gheilbaerd
bijvoorbeeld:

* in meerdere velden gegevens invullen via een interface die eenvoudig beschikbaar kan worden gesteld

Wat moet nu met die gegevens gebeuren?
Via een smartphone gegevens invullen in een interface die meerdere users gelijk toestaat de in te vullen data weg te schrijven in een database, welke de data idealiter met kan laten lezen

• gheilbaerd
Question Mark schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:41:
Wat je wilt zou gewoon via een PowerApp kunnen. Waar loop je nu precies op vast?
Ik loop vast omdat ik niet weet in welke hoek ik het moet zoeken, en hoop hier een zetje in de rug te krijgen (heb nog geen ervaring emt de powerapps/canvas/ etc etc)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Daar is best wel wat over te vinden. Zie bijvoorbeeld hieronder een voorbeeld hoe een powerapp te maken is, die gegevens ophaalt vanuit een sharepoint list, én kan updaten.

https://collab365.com/pow...uild-your-first-powerapp/

Als je wat meer zoekt, kom je vast wel meer tutorials tegen. Je zult bij dit soort zaken toch gewoon met een goede tutorial aan de slag moeten. Gaandeweg krijg je dan vanzelf meer kennis. :)

• gheilbaerd
ik ga met alle tips aan de slag, dank voor jullie input!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee