Toon posts:

Whitewash die niet lekker dekt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• eddie4nl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-04 17:11
Hey handige tweakers,

Ik probeer met Gamma whitewash te verven. Maar helaas geeft hij heel erge strepen. Ik heb al het een en andere dingen probeert. Andere type rollers & kwasten, verdunnen maar helaas allemaal zonder effect.

Hebben jullie misschien suggesties?

Alle reacties

• Stormcagy
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:38
wat probeer je te whitewashen? heb je het geschuurd van te voren?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Is dat niet het hele idee van whitewash? Uitgewassen wit. Niet dekkend, maar als accent wat in de groefjes van de ondergrond achterblijft.
Dat breng je ook niet aan met een kwast/roller, maar een doek of spons.

[Voor 23% gewijzigd door McKaamos op 26-03-2021 14:05]

Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda Magna V30 '85

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stormcagy
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:38
McKaamos schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:04:
Is dat niet het hele idee van whitewash? Uitgewassen wit.
Maar niet zoals het er nu uit ziet.

Je kan het proberen om het nu met een droge doek uit de wrijven

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 19:48
Ik heb vorige week een kastje met whitewash verf geverfd. Hij moet wel goed opgeschuurd zijn. In het begin viel mij ook op dat er kleine vlekjes ontstonden, maar als je het goed uitsmeert met verfroller wordt het egaal. Ik heb 2 lagen gedaan (tussendoor licht opschuren).

Edit: zo zag het eruit na 1 laag

[Voor 14% gewijzigd door boe.i op 26-03-2021 14:10]

• eddie4nl
wat probeer je te whitewashen? heb je het geschuurd van te voren?
Ik ben zelf een bed aan het maken. En nee ik had het niet van te voren geschuurd.
Is dat niet het hele idee van whitewash? Uitgewassen wit. Niet dekkend, maar als accent wat in de groefjes van de ondergrond achterblijft.
Je hebt twee vormen van whitewash. Je hebt een soort witte lak (wat ik heb) en je hebt soort krijtverf wat veel grover is.
Stormcagy schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:05:
[...]
Je kan het proberen om het nu met een droge doek uit de wrijven
Dat is niet een gek idee. Ook al heb ik dit in het verleden met andere hout soort niet gedaan.
boe.i schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:07:
Ik heb vorige week een kastje met whitewash verf geverfd. Hij moet wel goed opgeschuurd zijn. In het begin viel mij ook op dat er kleine vlekjes ontstonden, maar als je het goed uitsmeert met verfroller wordt het egaal. Ik heb 2 lagen gedaan (tussendoor licht opschuren).
Ja zo ken ik het ook maar de eerste laag is nooit zo slecht geweest.

Dit is een foto van me oude tafel hoe het er uit zou moeten komen te zien.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

eddie4nl schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:46:
[...]

Ik ben zelf een bed aan het maken. En nee ik had het niet van te voren geschuurd.
Niet geschuurd en ook niet ontvet? Dat kan natuurlijk best invloed hebben op de hechting van de verf. Niet voor niets staat er op elk verfblik dat je moet ontvetten en schuren voordat je überhaupt met de verf aan de slag gaat :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• eddie4nl

Ik ben een stuk dichter bij het resultaat dat ik wou. Zie hier nog meer test plankjes.

1. Is eerst goed nat gemaakt daarna beetje laten drogen
2. Is gedaan met onvetter.
3. Is goed opgeschuurd.

Het is niet heel goed te zien maar 1 is het best. De vlekken zaten al op het plankje. Maar het is nog steeds niet zo goed als ik had op andere projecten. Vermoedelijk heeft het te maken dat die berken multiplex zijn gedaan en deze met hardhout multiplex. Daarom trekt de whitewash een stuk minder makkelijk in het hout.

Ik ben aan het overwegen om eerst alles in de blanke lak te zetten en daarna pas whitewashen.

[Voor 19% gewijzigd door eddie4nl op 27-03-2021 14:42]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Lak sluit alles af, de whitewash kan dan helemaal nergens intrekken.
Als je theorie klopt dat de whitewash minder mooi is bij deze planken omdat het niet goed in het hout kan trekken, zou ik juist niet ervoor zorgen dat de whitewash helemaal niet meer geabsorbeerd wordt :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee