Toon posts:

ColorWave 3600 afval

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• OpEenDrieWiel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-04-2021
Mijn vraag
In het bedrijf waar ik werk staat een ColorWave 3600. Nu gebruikt deze inktballetjes voor het printen. Om energie redenen en Europese wetten gaat de machine na een uur buiten gebruik in de slaapmodus. Dit betekent ook dat hij de inkt in de kop in de afvalbak gooit.

Nu hebben we hier wat metingen voor gedaan om te kijken hoeveel inkt er weg gegooid wordt. Dit bleek 75% van de gebruikte inkt te zijn. En omdat inkt niet het goedkoopst is kan hier dus wel op bespaard worden. Als de machine niet om het uur in de slaapmodus zal gaan kan hier dus op bespaard worden.

Er zijn 2 oplossingen hiervoor. Ieder uur iemand een iets te laten printen. Of in het systeem aanpassen dat de printer een vaste tijd aan blijft.

Zelf heb ik hier niet heel veel ervaring mee, maar is dit misschien te doen? Zijn er misschien programma's die zorgen dat er automatisch een printje wordt verstuurd? Of kan het systeem aangepast worden dat deze een vast tijd actief blijft?

Beste antwoord (via OpEenDrieWiel op 01-04-2021 11:28)

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:23
Op een willekeurige pc een geplande taak maken welke elk uur een bat bestandje uitvoert met een print opdracht?

https://docs.microsoft.co...on/windows-commands/print

Kan zelfs zo simpel zijn als een tekst bestandje met enkel een punt er in..

Alle reacties

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-02 20:14
Mijn vorige werkgever had ook een dergelijke printer. Wij vonden het toen vooral irritant dat het circa 10 minuten duurde om die printer op te warmen als tie weer eens in slaapstand was gevallen.

In de printer driver kwam ik wel een pagina tegen waar je de slaapstand-instellingen kon aanpassen; maar ik had geen beheerdersrechten dus kon daar niets veranderen en de beheerders weigerden iets te doen zonder toestemming van de duurzaamheidscoordinator. 8)7

Ik weet niet of het bij jouw printer ook mogelijk is, maar heb je al gekeken bij de energiebeheer instellingen?

[img]error.jpg[/img]

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:55

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

OpEenDrieWiel schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:21:
Mijn vraag
In het bedrijf waar ik werk staat een ColorWave 3600. Nu gebruikt deze inktballetjes voor het printen. Om energie redenen en Europese wetten gaat de machine na een uur buiten gebruik in de slaapmodus. Dit betekent ook dat hij de inkt in de kop in de afvalbak gooit.

Nu hebben we hier wat metingen voor gedaan om te kijken hoeveel inkt er weg gegooid wordt. Dit bleek 75% van de gebruikte inkt te zijn. En omdat inkt niet het goedkoopst is kan hier dus wel op bespaard worden. Als de machine niet om het uur in de slaapmodus zal gaan kan hier dus op bespaard worden.

Er zijn 2 oplossingen hiervoor. Ieder uur iemand een iets te laten printen. Of in het systeem aanpassen dat de printer een vaste tijd aan blijft.

Zelf heb ik hier niet heel veel ervaring mee, maar is dit misschien te doen? Zijn er misschien programma's die zorgen dat er automatisch een printje wordt verstuurd? Of kan het systeem aangepast worden dat deze een vast tijd actief blijft?
Misschien dat de handleiding je iets verder brengt ?

En anders neem je eens contact op met Canon, daar zullen ze je vast wel even verder helpen.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Yucon

*broem*

Speedy_Gonzalez schreef op zondag 28 maart 2021 @ 07:16:
[...]
En anders neem je eens contact op met Canon, daar zullen ze je vast wel even verder helpen.
Dat kan nooit kwaad, maar als dit er bewust ingebouwd is vanwege het stroomverbruik zal canon je niet zomaar helpen het te omzeilen.

Als dit is hoe het mechanisme werkt zullen die balletjes ook wel een max levensduur hebben. Als je het mechanisme gaat omzeilen door af en toe printjes te maken zou het kunnen zijn dat je na een aantal uur alsnog problemen krijgt omdat het balletje te oud is. Heb je trouwens al eens uitgerekend of de prijs van het balletje opweegt tegen het extra stroomverbruik?

Bedrijsmatig natuurlijk geen oplossing, maar uit tweaker oogpunt lijkt het me wel interessant of je de restanten niet gewoon opnieuw tot bolletjes kunt persen.

[Voor 6% gewijzigd door Yucon op 28-03-2021 09:08]

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het energieverbruik van die ColorWave 3600 valt eigenlijk nog mee:

Slaapmodus: <2,5 W Modus Gereed voor gebruik: 199 W Actief: 380 W

Zelfs al zou 'ie de hele (werk)dag alleen maar aanstaan:
199 x 8 = 1,6KwH.
Bij de huidige prijzen van ruim 20 cent per KwH, kost dit zo'n 35 cent per dag.
M.a.w. dat valt reuze mee... :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OpEenDrieWiel
Ja het verschil heb ik ook al uitgerekend. Er zit nu ongeveer 1500 euro aan afval inkt in een jaar. Wanneer de printer de hele werkdag aan zou blijven zou dit per jaar 46 euro aan stroom extra kosten. Dit is goed te overzien, vandaar dat we ook opzoek zijn naar een manier om deze aan te laten staan.

Bij de energiebeheer instellingen kunnen we helaas de slaapstand alleen aanpassen naar 1 uur na gebruik. Meer dan een uur is niet mogelijk. De mensen van Canon zeggen dat bij meer bedrijven dit probleem speelt. Het enige antwoord dat ze konden geven was dat andere bedrijven hier wel een oplossing voor hadden. Welke bedrijven dit waren of welke oplossingen konden niet vertellen. En nu dus de zoektocht naar de oplossing.

Misschien dat er inderdaad in de printer driver de instelling wel veranderd kan worden hier zal ik even naar kijken. Bedankt alvast!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• rdejongjr
Op een willekeurige pc een geplande taak maken welke elk uur een bat bestandje uitvoert met een print opdracht?

• OpEenDrieWiel
rdejongjr schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:36:

Super bedankt, dit is inderdaad wat ik zoek. De link die u stuurde was alleen maar om een print commando te sturen als zo kijk. Moet er een ander comando gebruikt worden om deze ieder uur te herhalen?

• rdejongjr
mik het commando in taakplanner :-)
https://computertotaal.nl...e-windows-10-taakplanner/

ergens zit een vinkje, taak herhalen xxxx

[Voor 65% gewijzigd door rdejongjr op 01-04-2021 13:24]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee