Toon posts:

DFU inschakelen als iPhone aan de lader hangt (netstroom)

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views

Vraag

• SE USER
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 15-09 23:53
Kan je een iPhone in DFU mode brengen als het aan de lader is aangesloten? Dus niet aan een computer maar gewoon in het stopcontact.

Alle reacties

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ja, maar wat wil je daarmee bereiken? Je zult alsnog een computer nodig hebben om de firmware te upgraden / jailbreaken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• SE USER
Daedalus schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:45:
Ja, maar wat wil je daarmee bereiken? Je zult alsnog een computer nodig hebben om de firmware te upgraden / jailbreaken.
Heb het geprobeerd maar de iPhone doet heel raar dan. Mijn vraag was gewoon om te weten of dat normaal is dat er ineens rare dingen gebeuren op het scherm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

SE USER schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:02:
[...]

Heb het geprobeerd maar de iPhone doet heel raar dan. Mijn vraag was gewoon om te weten of dat normaal is dat er ineens rare dingen gebeuren op het scherm.
Het is niet normaal dat we rare dingen gebeuren op het scherm in DFU. In DFU is het scherm uit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
SE USER schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:02:
[...]

"Rare dingen"?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• SE USER
Ja ik heb het met 2 iPhones geprobreerd en krijg allemaal verticale strepen op het scherm als ik naar DFU wil. Dit gebeurt niet als ik hem aan de laptop/computer,... hang maar wel aan de gewone officiële Apple lader in het stopcontact.

[Voor 22% gewijzigd door SE USER op 26-03-2021 15:38]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

SE USER schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:31:
[...]

Ja ik heb het met 2 iPhones geprobreerd en krijg allemaal verticale strepen op het scherm als ik naar DFU wil. Dit gebeurt niet als ik hem aan de laptop/computer,... hang maar wel aan de gewone officiële Apple lader in het stopcontact.
Maar wat wil je bereiken?
Want DFU en aan de lader is geen combinatie die maar enig nut heeft.

• SE USER
Donstil schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:49:
[...]

Maar wat wil je bereiken?
Want DFU en aan de lader is geen combinatie die maar enig nut heeft.
Ik wou een volledige systeem herstel doen en in DFU mode komen zonder dat I-Tunes er zich zou mee bemoeien ivm een vergeten lockcode en zonder i-cloud backup.

[Voor 8% gewijzigd door SE USER op 26-03-2021 18:07]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

SE USER schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:00:
[...]

Ik wou een volledige systeem herstel doen en in DFU mode komen zonder dat I-Tunes er zich zou mee bemoeien ivm een vergeten lockcode en zonder i-cloud backup.
DFU kan alleen aan een Computer, en is bedoelt om een volledige image te plaatsen op het toestel.

Aan de lader in DFU heeft geen meerwaarde.

Je kunt wel in DFU komen zonder dat je een kabel aangesloten hebt. Zodra je het toestel dan in plugt zal de verkenner hem herkennen in Recovery modus en kan je (de juist) IPSW laden.

• SE USER
Donstil schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:59:
[...]

DFU kan alleen aan een Computer, en is bedoelt om een volledige image te plaatsen op het toestel.

Aan de lader in DFU heeft geen meerwaarde.

Je kunt wel in DFU komen zonder dat je een kabel aangesloten hebt. Zodra je het toestel dan in plugt zal de verkenner hem herkennen in Recovery modus en kan je (de juist) IPSW laden.
Ja, maar zal u het verhaal proberen te beschrijven. Ik kan een iPhone X kopen voor enorm weinig. De reden waarom die persoon die X zo goedkoop verkoopt is omdat de iPhone in recovery mode is en de persoon zelf heeft geen computer om de gsm er uit te halen. Nu, ik kan dit uiteraard wel maar het probleem is dat er nog een lock code is en dat deze gsm ook nog eens gekoppeld is aan een e-mail adres zodat ik deze niet echt compleet kan wissen met alles. De lock code wil hij mij wel geven maar natuurlijk zijn paswoord van het email adres waaraan de iPhone is gekoppeld niet. En dat is nu net het probleem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:55
Doe dit nu gewoon niet. Je krijgt die telefoon waarschijnlijk niet meer goed, die is namelijk gejat.

Om antwoord te geven op je vraag: je kunt 'm opstarten in DFU, maar daar heb je precies niks aan. Je hebt dan namelijk nog steeds iTunes nodig om de firmware er opnieuw op te zetten. De device passcode heb je niet nodig, die wordt namelijk door de procedure gewist.

De problemen ontstaan als je 'm wilt activeren. Dat gaat altijd via servers van Apple en die constateren dan dat er nog een iCloud lock op het apparaat zit. Die kun je alleen verwijderen met behulp van het Apple ID wachtwoord van de oorspronkelijke eigenaar. Heb je die niet, dan zul je het toestel niet kunnen activeren en heb je er dus niks aan.

Als je zeker weet dat de verkoper te vertrouwen is, dan kan hij het toestel ook uit zijn Apple ID verwijderen zonder jou het wachtwoord te geven. Maar dat moet je dan wel van tevoren doen zodat je kunt meekijken. Je moet dan zeker weten dat dit toestel inderdaad hetzelfde toestel is als wat de eigenaar uit zijn account verwijdert. Controleer daarbij het serienummer.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

SE USER schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:20:
[...]

Ja, maar zal u het verhaal proberen te beschrijven. Ik kan een iPhone X kopen voor enorm weinig. De reden waarom die persoon die X zo goedkoop verkoopt is omdat de iPhone in recovery mode is en de persoon zelf heeft geen computer om de gsm er uit te halen. Nu, ik kan dit uiteraard wel maar het probleem is dat er nog een lock code is en dat deze gsm ook nog eens gekoppeld is aan een e-mail adres zodat ik deze niet echt compleet kan wissen met alles. De lock code wil hij mij wel geven maar natuurlijk zijn paswoord van het email adres waaraan de iPhone is gekoppeld niet. En dat is nu net het probleem.
Mm oke. Dan kan je DFU proberen en diegene de iPhone laten verwijderen uit iCloud. Dat kan gewoon op de website, heb je zijn wachtwoord niet voor nodig.

Kan of wil de verkoper dat niet dan niet aan beginnen want dan kan je er niets mee.

Edit: Ooh stond hierboven al 8)7

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

SE USER schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:20:
[...]

De iCloud lock kan de verkoper er zelf afhalen, zonder toegang nodig te hebben tot de iPhone zelf: Wat u moet doen voordat u uw iPhone, iPad of iPod touch verkoopt, weggeeft of inruilt.

Aangezien dit nu snel richting het omzeilen van een beveiliging gaat, en we daar niet mee helpen, gaat dit topic op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee