Toon posts:

[Multi] Life is Strange: True Colors

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:52

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Life is Strange: True Colors Topic

Ontwikkelaar: Deck Nine
Uitgever: Square Enix
Platforms: PlayStation 4 & 5, Xbox One & Series X|S, Windows.
Release-datum: 10-09-2021

In Life is Strange: True Colors komt Alex Chen aan in Haven Springs, een Amerikaanse plaats in de bergen in de staat Colorado. Net als in andere Life is Strange-games heeft de hoofdrolspeler speciale krachten. Chen kan de emoties van andere personages voelen, absorberen en manipuleren. Gamers kunnen de emoties van andere personages zien, door een aura dat om de andere karakters hangt. Proberen spelers de sterke emoties van andere karakters te voelen, dan kunnen deze emoties Chen overnemen.

Wanneer Chen aankomt in Haven Springs, komt haar broer om het leven bij wat een ongeval wordt genoemd. Chen denkt echter dat er meer aan de hand is. In True Colors moeten spelers met Chens krachten omgaan en achter de waarheid van haar broers dood proberen te komen.

Empathische krachten

Alex, zo horen we haar stemacteur Erika Mori vertellen, is een jonge twintiger die een flink deel van haar jeugd in instellingen heeft doorgebracht, en naar Haven Springs trekt om zich daar te herenigen met haar broer Gabe. Maar door een vreselijk ongeluk - of tenminste iets wat daarop lijkt - komt die om het leven, waarna ze samen met Gabes vrienden Ryan en Steph op onderzoek uit gaat.

Gabes lot blijkt al snel verbonden te zijn met bovennatuurlijke krachten die Alex bezit. Die zijn van een andere aard dan de tijdsmanipulerende en telekinetische krachten van de hoofdrolspelers in eerdere Life is Strange-games: de hare zijn empathisch van aard. Dat betekent dat ze goed is in het detecteren van emoties van anderen, maar dat die haar ook mentaal kunnen draineren als ze niet even oplet.

Grotere omgeving

De nieuwe bovennatuurlijke krachten lopen meteen samen met het thema van de game, zegt Garriss: “het is een game over meevoelen, over hoe we een connectie maken met andere mensen.”

Het is natuurlijk een thema dat ook al min of meer in de twee genummerde Life is Strange-games zat, en in prequel Before the Storm, die net als True Colors door de Amerikaanse studio Deck Nine werd gemaakt. Wie tuk was op die eerdere games, zal zich ook in deze opvolger meteen thuisvoelen: dezelfde Small Town America-setting, dezelfde met het leven worstelende adolescenten, dezelfde uit melancholische gitaarplukjes opgebouwde muziek.

Remaster

Op 10 september zullen de eerste delen een remastered versie gaan krijgen. Koop je de Life is Strange: True Colors Ultimate Edition, dan krijg je ‘Life is Strange Remastered’ en ‘Life is Strange: Before the Storm Remastered’ erbij. Maar de Remastered Collection is ook los te koop.

Verschillende edities

Trailers

Screenshots

[Voor 22% gewijzigd door G_Dragon op 12-08-2021 14:44]

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Teleurstellend nieuws voor de fans, weer een game titel die uitgesteld word.

Life is Strange: Remastered Collection uitgesteld naar begin 2022

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• igi0n
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Deze game valt daar niet onder :). Deze staat nog voor de originele datum gepland.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
igi0n schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:07:
[...]

Deze game valt daar niet onder :). Deze staat nog voor de originele datum gepland.
Weet ik maar is wel tegelijk aangekondigd en word ook vermeld in het start topic, vandaar dat ik het hier wel heb gepost. Want ergens is het toch een onderdeel hiervan O-)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
De eerste gameplay

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Heb hem gisteren uitgespeeld en het is toch wel weer een pareltje hoor.

Ff een maandje wachten dan stephs story proberen en over een half jaartje nog een playthrough doen ws.

Heerlijk zo'n lekkere slowpaced game tussendoor waar ze echt zichtbaar veel tijd en energie in hebben gestoken.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik ben eerlijk gezegd verbaast dat er zo weinig animo is voor deze game :o

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:18
Hij loopt niet zo soepel op mijn Series S. Helaas.
Ik bedoel, bij rondkijken is het schokkerig.
Sommige spellen hebben dat. En andere weer niet.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:21
zetje01 schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:03:
Hij loopt niet zo soepel op mijn Series S. Helaas.
Ik bedoel, bij rondkijken is het schokkerig.
Sommige spellen hebben dat. En andere weer niet.
Ja op 30FPS ook last van, 60FPS draait prima op de X.
Welke opties heb je op de Series S ? Misschien raytracing uitzetten in het menu.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:18
nFo schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:44:
[...]

Ja op 30FPS ook last van, 60FPS draait prima op de X.
Welke opties heb je op de Series S ? Misschien raytracing uitzetten in het menu.
Dank je voor je rectie.
Raytracing gelijk al uit gezet ... maar dat veranderde niks aan het gestotter bij rondkijken.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:21
zetje01 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:24:
[...]

Dank je voor je rectie.
Raytracing gelijk al uit gezet ... maar dat veranderde niks aan het gestotter bij rondkijken.
Kreeg wel een 1,8GB update, kan zo snel niet zien waarvoor.
Game kan wel meer optimalisatie gebruiken, maar goed, vond het leuke game.

[Voor 29% gewijzigd door nFo op 23-04-2022 21:01]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik had nog nooit een Life Is Strange game gespeeld dus True Colors was mijn eerste van de reeks, toen ik zag dat deze in Gamepass kwam was ik heel blij want na het zien van de trailer leek het mij gelijk al een mooie game om te spelen.

Ben ongeveer anderhalf week aan het spelen geweest en heb de game gisteren 1000/1000 gehaald, man man man wat een sterke story heeft deze game! Het was echt een plezier om deze game te spelen :)

Wat vonden jullie van deze game?
Hoor er weinig over in het topic :p

[Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 30-05-2022 09:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:47
Ik heb hem kortgeleden ook gespeeld, maar vond dit deel wat voorspelbaar. Je word, al dan niet bewust, een bepaalde kant op gedredreven. Karakters die iets misdaan lijken te hebben zijn onschuldig en andersom.
Toch genoten van deze game, ze weten wel altijd een heerlijk sfeertje te creeëren. Ook is het altijd leuk om na een hoofdstuk de keuzes te vergelijken met anderen.

psnprofiles

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee