Goedemorgen,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Al een tijdje volg ik de forums en doe ik onderzoek naar een systeem die ik wil aanschaffen om vooral voor mijn werk te gebruiken. De load zal voornamelijk bestaan uit meerdere VM's waarop Kubernetes en aantal Linux distributies gedraaid zal worden voor ontwikkelwerk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
max €1200,- ex videokaart
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 4k en een Full HD ultra wide scherm, beide van LG.
Randapparatuur heb ik. Gaat puur om systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben adhv dit forum en zelfonderzoek tot onderstaande lijstje gekomen. Omdat ik voornamelijk met VM's wil werken heb ik de I9, voor zijn 10 cores, en 32GB ram gekozen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, echter wil ik wel de Dark Rock Pro 4 gebruiken als CPU koeler.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ruime kast waar in ieder geval de CPU koeler in kan.
Ga je overklokken?
Zonder videokaart niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik willen dat mensen hun eerlijke mening geven over mijn build-lijst en eventueel verbeterpunten of aanbevelingen doen over de gekozen onderdelen. Is er een bottleneck in de gekozen onderdelen?
Edit: Onderdelen geüpdatet.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Al een tijdje volg ik de forums en doe ik onderzoek naar een systeem die ik wil aanschaffen om vooral voor mijn werk te gebruiken. De load zal voornamelijk bestaan uit meerdere VM's waarop Kubernetes en aantal Linux distributies gedraaid zal worden voor ontwikkelwerk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
max €1200,- ex videokaart
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 4k en een Full HD ultra wide scherm, beide van LG.
Randapparatuur heb ik. Gaat puur om systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben adhv dit forum en zelfonderzoek tot onderstaande lijstje gekomen. Omdat ik voornamelijk met VM's wil werken heb ik de I9, voor zijn 10 cores, en 32GB ram gekozen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i9-10850K Boxed | € 389,- | € 389,- |
1 | Moederborden | MSI MPG Z490 Gaming Plus | € 159,- | € 159,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Wit | € 93,20 | € 93,20 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 76,90 | € 76,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 189,- | € 189,- |
1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,89 | € 101,89 |
Totaal | € 1.110,84 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, echter wil ik wel de Dark Rock Pro 4 gebruiken als CPU koeler.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ruime kast waar in ieder geval de CPU koeler in kan.
Ga je overklokken?
Zonder videokaart niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik willen dat mensen hun eerlijke mening geven over mijn build-lijst en eventueel verbeterpunten of aanbevelingen doen over de gekozen onderdelen. Is er een bottleneck in de gekozen onderdelen?
Edit: Onderdelen geüpdatet.
[Voor 26% gewijzigd door Tsjare op 31-03-2021 13:13]