Prijsverhoging GSM telefoons bij abonnementen

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:28
Vandaag ben ik eens gaan rondneuzen wat de effecten waren van de subsidievermindering die Libertel ons een aantal weken beloofd had.

Nou, valt dat tegen. :( Voor een Nokia 3310 icm met een Libertel Budget abonnement van fl. 19,95 p/m moet je vanaf vandaag fl. 329,00 bijbetalen (zie www.gsm.nl). Een aantal maanden geleden verkochten ze deze telefoon bij de V&D nog voor fl. 399,00 zonder abonnement, zonder simlock.

Als alle providers zo doorgaan, kun je nog beter een los toestel kopen met een prepaykaartje, ben je nog voordeliger uit dan met een abonnement. ;(

Ben trouwens wel benieuwd wat de providers gaan doen nu over een paar maanden de Sinterklaas- en kersttijd er weer aan komt. Wat denken jullie?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:43
Op woensdag 15 augustus 2001 20:48 schreef TweakersOnly het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd wat de providers gaan doen nu over een paar maanden de Sinterklaas- en kersttijd er weer aan komt. Wat denken jullie?
Lage prijzen :P

Verwijderd

Als alle providers zo doorgaan, kun je nog beter een los toestel kopen met een prepaykaartje, ben je nog voordeliger uit dan met een abonnement
Ligt er aan welk abonnement. Met een Ben vaak 2 jaar kom je erg ver :p
Maar een 180 of 360-abo kom je ook al ver hoor, meestal wel 3xxx-telefoon gratis.
/me heeft ook een 3310 met Dutchtone en is er niet trots op, maar was wel gratis :)
volgende telefoon wordt toch wel 3330 met Libertel denk ik, maar abo is pas januari afgelopen, dus wie weet wat voor geile telefoontjes we dan hebben :) verheug me nu al :) :)

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:06
ik heb 2 weken geleden een nieuwe telefoon gehaald (3330) omdat mijn oude (3210) het begeven had. ik betaalde slechts 180 piek voor die phone. ik moest wel mijn abo verlengen met 2 jaar (libertel 60)

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
slechts? ;)

rekenvoorbeeld:

contractverlenging libertel 60
24 maanden * 34,95 = 840 piek
plus nog eens 180 piek voor telefoon
is in totaal ruim duizend piek.

nieuw dutchtone abonnementje allin180
11 maanden * 45 = 495 piek
en hier krijg je dus een nokia 3330 gratis bij.

jij hebt bijna twee keer zo veel betaald voor dat andere toestel en dat noem ik dus niet "slechts". maar goed je hebt dan wel (nog) het beste netwerk van nederland :)

• TweakersOnly
Alle andere providers zouden per 1 september aanstaande hun subsidies dratisch gaan verminderen. In ieder geval maken bijna alle websites hier melding van.

Wie weet of dit waar is?

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 21:45 schreef TweakersOnly het volgende:
Alle andere providers zouden per 1 september aanstaande hun subsidies dratisch gaan verminderen. In ieder geval maken bijna alle websites hier melding van.

Wie weet of dit waar is?
Klopt: er verdwenen o.a. duizenden toestellen naar het buitenland vanwege de zeer lage rijzen in nl.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-03 23:23
ben ik blij dat ik net een T29s met Telfort 180 heb kunnen kopen voor fl49 met een 1 jarig contract :D

• VDL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-12-2021

VDL

Ben daar of ben vierkant

Libertel is de eerste met deze prijsverhogingen, maar de andere maatschapijen zullen wel moeten volgen. De gemiddelde terugverdientijd van een toestel voor een provider is 13 maanden ;) , maar de meeste mensen stappen dan alweer over op een nieuw abonnement of provider *D. Nu de markt verzadigd is, is het effect van een subsidie op toestellen bij nieuwe abonnees te laag. Als het goed is zullen de subsidies voor een contractverlenging gunstiger zijn dan steeds een nieuw abo nemen.

Ben wel benieuwd of er nu ook echt serieuze klappen zullen vallen bij de verschillende providers, waardoor ze eventueel in de problemen kunnen raken. Ze (Telfort, Ben en Dutchtone) kunnen niet op prijs blijven concurreren.

BVD MVG VDL

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 21:21 schreef koen het volgende:

maar goed je hebt dan wel (nog) het beste netwerk van nederland :)
tja..dat zal dutchtone nooit worden >:)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Alle providers gaan hun subsidies terugbrengen heb ik me in een paar winkels laten vertellen.
* Bigs heeft gelukkig net een nieuwe T29 gekocht :)

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op donderdag 16 augustus 2001 17:53 schreef Bigs het volgende:
Alle providers gaan hun subsidies terugbrengen heb ik me in een paar winkels laten vertellen.
* HGM heeft ook mooi op tijd nog 2 telfort Abo's afgesloten :)

• koen
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 17:50 schreef G-PHREAK het volgende:

[..]

tja..dat zal dutchtone nooit worden >:)
wacht maar af and we shall see *D

(ooit was Libertel-Vodafone nummer één in the UK, maar helaas hebben zij deze plaats af moeten staan aan Oorange. Dutchtone wordt snel Orange, Dutchtone wordt snel nummer één in NL ...)

• TweakersOnly
(ooit was Libertel-Vodafone nummer één in the UK, maar helaas hebben zij deze plaats af moeten staan aan Oorange. Dutchtone wordt snel Orange, Dutchtone wordt snel nummer één in NL ...)
Geloof je het zelf? |:(

• koen
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 19:52 schreef TweakersOnly het volgende:

[..]

Geloof je het zelf? |:(
als de medewerkers zelf er al niet in geloven ;)
volgend jaar zelfde tijd mag je me het nog eens vragen, we shall see :+

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
* intert0y zit al 6 jaar bij libertel en is altijd MEGA tevreden geweest. anderen hebben veel meer ge-eikel.

Maar als mensen mij vragen wat ik ze aanraad zal het altijd of libtel of kpn zijn en dan blinkt met name libtel VRESELIJL uit in service. (helpdesk enzo)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Luuk
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 20:12 schreef koen het volgende:

[..]

als de medewerkers zelf er al niet in geloven ;)
volgend jaar zelfde tijd mag je me het nog eens vragen, we shall see :+
kerel.. geloof je nou zelf dat Dutsjtoon ooit beter zal worden dan een netwerk als dat van KPN of libertel?!

dream on.. :z :Z

• koen
  • Niet online
het netwerk van kpn is idd op dit moment het beste van nederland, maar aangezien kpn geen verdere mogelijkheden heeft in het buitenland en zichzelf in diepe schulden heeft gestoken voor umts-licenties, denk ik niet dat zij het nog heel lang volhouden. kpn zal worden overgenomen door een buitenlandse gigant aka vodafone of france telecom.

ik zeg ook geen één keer hierboven dat dutchtone de nummer één van nederland gaat worden. dutchtone is dochteronderneming van france telecom en is overgenomen door orange. de naamswijziging zal snel worden doorgevoerd, maar eerst moet hiervoor het netwerk (100% dekking) en de service worden verbeterd, zodat deze aan de orange-waarden voldoen...

orange is in 2 jaar de nummer één van o.a. the UK en Hong-Kong geworden. zij bieden het beste netwerk (kpn) en service (libertel) en durven verandering aan te gaan (ben). met het voordeel dat zij de gigant france telecom achter zich hebben staan en daardoor ook geld :)

diegene die nu dus roepen dat dutchtone nooit nummer één gaat worden, geef ik gelijk als het om dutchtone gaat. maar dutchtone zal niet lang meer dutchtone zijn :'( ;)
bij de rebranding zal er zo veel veranderen en orange zal door zijn vernieuwende ideeen (en kleur) aanslaan bij veel nederlanders. dus dutchtone wordt niet nummero uno, orange will be....

• Luuk
  • Niet online
komt er dan ook Orange ipv Dutchtone op je mobiel te staan? dus ook op de bestaande gsm's met dutchtone sim? :?

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 17:53 schreef Bigs het volgende:
Ik heb vandaag ook in 2 winkels te horen gekregen dat prijzen omhoog gingen (libertel per 14 augustus al, zeiden ze bij Libertel Citypont)

Ik heb D-tone klantenservice gebeld en ook zij zeiden dat prijzen omhoog gingen...

Dus jah.. toch nog maar ff snel een nieuw abo + foon gekocht ;)

• koen
  • Niet online
Op vrijdag 17 augustus 2001 00:55 schreef G-PHREAK het volgende:
komt er dan ook Orange ipv Dutchtone op je mobiel te staan? dus ook op de bestaande gsm's met dutchtone sim? :?
yepz, het is een totale rebranding. het zal niet gaan zoals bij libertel, dat het ipv libertel-vodafone ineens dutchtone-orange gaat heten, maar een gehele naamswijziging. only orange. the future's bright ...:)

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:06
Op woensdag 15 augustus 2001 21:21 schreef koen het volgende:
slechts? ;)

rekenvoorbeeld:

contractverlenging libertel 60
24 maanden * 34,95 = 840 piek
plus nog eens 180 piek voor telefoon
is in totaal ruim duizend piek.

nieuw dutchtone abonnementje allin180
11 maanden * 45 = 495 piek
en hier krijg je dus een nokia 3330 gratis bij.

jij hebt bijna twee keer zo veel betaald voor dat andere toestel en dat noem ik dus niet "slechts". maar goed je hebt dan wel (nog) het beste netwerk van nederland :)
en hoeveel is 1020 gulden per jaar?

510 gulden dus, goed dan bel ik wel twee uur minder maar die uren krijg ik toch nooit op, bovendien is bereikbaarheid en een goeie ontvangst erg belangrijk vind ik... ik woon zelf in de achterhoek en de ontvangst van de nieuwere providers is in mijn ogen nog onder de maat hier.... (vooral telfort en ben) sommige duitse providers zijn sterker hier.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 12:27
Op donderdag 16 augustus 2001 20:39 schreef koen het volgende:
het netwerk van kpn is idd op dit moment ....
Pardon ?!? KPN monopoliseerd misschien dan wel het vaste net. Het Mobiele netwerk is nog altijd het beste bij Libertel. Zie je ook wel terug in Abonnementsprijzen.
Op mijn werk in A'dam heb ik met KPN in sommige hoeken van het gebouw zelfs helemaal geen dekking. Libertel drie streepjes v/d vier.

• koen
  • Niet online
Op dinsdag 28 augustus 2001 15:27 schreef PROnline het volgende:

[..]

Pardon ?!? KPN monopoliseerd misschien dan wel het vaste net. Het Mobiele netwerk is nog altijd het beste bij Libertel. Zie je ook wel terug in Abonnementsprijzen.
Op mijn werk in A'dam heb ik met KPN in sommige hoeken van het gebouw zelfs helemaal geen dekking. Libertel drie streepjes v/d vier.
kpn is toch echt de enige die dekking in tunnels en gebouwen garandeert. en libertel mag in amsterdam dan het beste netwerk hebben, over heel nederland gemeten is het bereik van kpn nog steeds het best. hierbij heb ik het alleen over het bereik, kwaliteit van het signaal tel ik niet mee, want daar is libertel meerdere malen als beste uit de tests gekomen...

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 15:30 schreef koen het volgende:

[..]

kpn is toch echt de enige die dekking in tunnels en gebouwen garandeert. en libertel mag in amsterdam dan het beste netwerk hebben, over heel nederland gemeten is het bereik van kpn nog steeds het best. hierbij heb ik het alleen over het bereik, kwaliteit van het signaal tel ik niet mee, want daar is libertel meerdere malen als beste uit de tests gekomen...
kan allemaal wel waar zijn.. maar zoveel maakt het niet uit.. kpn en libertel hebben gewoon de beste netwerken van NL en t scheelt met bereik en signalen amper als je het vergelijkt met de andere providers :+

Verwijderd

Topictitel change, even een algemene titel (niet alleen over libertel) van gemaakt.

Verwijderd

maar zoals ik t nu hoor.. word het dalijk wel voordelig prepay phone's in t buitenland te halen ze hier te unlocken en je kaart er dan ingooien ipv hier een telefoon i.c.m. abonnement kopen. Echt stom :r

• koen
  • Niet online
d'r zijn natuurlijk ook nog mensen, die graag garantie op hun telefoon hebben ;) . mocht ie kapot gaan, dat ze er ergens mee naar terug kunnen om een nieuwe te krijgen of dat het toestel ter reparatie wordt opgestuurd.

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 15:49 schreef koen het volgende:
d'r zijn natuurlijk ook nog mensen, die graag garantie op hun telefoon hebben ;) . mocht ie kapot gaan, dat ze er ergens mee naar terug kunnen om een nieuwe te krijgen of dat het toestel ter reparatie wordt opgestuurd.
ja so? die stuur je dan naar het desbetreffende telefoonbedrijf in nl :)

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Prepaid toestellen worden dus ook duurder :?

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 16:17 schreef T het volgende:
Prepaid toestellen worden dus ook duurder :?
volgens mij wel :(

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 08:41 schreef koen het volgende:

[..]

yepz, het is een totale rebranding. het zal niet gaan zoals bij libertel, dat het ipv libertel-vodafone ineens dutchtone-orange gaat heten, maar een gehele naamswijziging. only orange. the future's bright ...:)
en hoelang gaat dat nog duren:?

Ik heb gelukkig 2 weken geleden een nieuwe t29s gekocht voor 165piek 1jaar met allin 120, dus ik heb van die verhoogde prijzen geen last :)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:27

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik vind het eigenlijk wel vrij normaal dat dit gaat gebeuren. Sinterklaas bestaat niet (okay, hebalve die 82 tm :) ), en dit soort acties zijn op termijn echt niet vol te houden voor die telecombedrijven. De markt zit gewoon vol, en met de dalende opbrengsten per abo zijn ze echt niet zo gek om maar nieuwe telefoons te blijven sponsoren.

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• TweakersOnly
Op dinsdag 28 augustus 2001 17:40 schreef KroJo het volgende:

[..]

en hoelang gaat dat nog duren:?
Ik heb vandaag een nieuw Dutchtone abonnement afgesloten en dus een nieuwe 32K simkaart gekregen. Op het moment dat je de telefoon aanzet, zie je als provider "Orange NL" staan, dit wordt echter automatisch omgezet in "Dutchtone". Volgens mij kan het niet lang meer duren, of Dutchtone wordt omgedoopt in Orange.

• Powerslave477
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02-2005

Powerslave477

wasted time till it wasted me

Op dinsdag 28 augustus 2001 15:30 schreef koen het volgende:

[..]

Geeft KPN garantie op dekking in gebouwen?, hahahahaha, dan kan ik ze dus aanklagen, want bij mij op het werk kun je dus niet mobiel bellen omdat er dus geen ontvangst ofwel dekking is.

Ibanez RG550LTD, Hughes & kettner Attax 200, Boss BCB3+mt2 & ns2

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 19:41 schreef TweakersOnly het volgende:

[..]

Ik heb vandaag een nieuw Dutchtone abonnement afgesloten en dus een nieuwe 32K simkaart gekregen. Op het moment dat je de telefoon aanzet, zie je als provider "Orange NL" staan, dit wordt echter automatisch omgezet in "Dutchtone". Volgens mij kan het niet lang meer duren, of Dutchtone wordt omgedoopt in Orange.
Hmm ik heb um net 2 weken, en heb ook zo'n nieuw 32k simkaart als ik het goed heb. 200 telefoonboekplaatsen bv. Maar ik zie niet ff stiekem snel Orange in beeld. Zal wel toestel verschilletje zijn dat de mijne het niet laat zien. Ik heb een t29s

• koen
  • Niet online
Op dinsdag 28 augustus 2001 22:03 schreef KroJo het volgende:

[..]

Hmm ik heb um net 2 weken, en heb ook zo'n nieuw 32k simkaart als ik het goed heb. 200 telefoonboekplaatsen bv. Maar ik zie niet ff stiekem snel Orange in beeld. Zal wel toestel verschilletje zijn dat de mijne het niet laat zien. Ik heb een t29s
heb zelf ook op 10 augustus een nieuwe simkaart ontvangen van duchtone, maar ook nog geen orange er op staan. het is ook nog niet bekend dat deze simkaarten zijn verspreid, dus lijkt me helaas een broodje aap verhaal :+

over de vraag wanneer de rebranding gaat plaatsvinden kan ik dit zeggen: helaas niet meer dit jaar. dutchtone voldoet qua netwerk en service nog niet aan de eisen, die orange stelt en daar moet eerst hard aan gewerkt worden. de exacte datum is (officieel) nog niet bekend, maar het huwelijk tussen wa en maxima is een commercieel goede dag voor het huwelijk tussen dutchtone en orange :) :P

Verwijderd

ik hoop dat ze ook wat doen aan de snel dalende prijzen van de gsmŽs. zo heb je een mooie en zo lopen alle brugklassertjes met jouw duurbetaalde gsm

Verwijderd

Ik vind het een goede zaak dat ze omhoog gaan want dan kunnen ze is ff wat aan hun service en dekking doen. Bij vele maatschappijen is die nog zwaar onder de maat.

En telefoons worden nu weer exclusief >:)

• TweakersOnly
Op dinsdag 28 augustus 2001 22:03 schreef KroJo het volgende:

[..]

Ik heb zelf een Nokia 3330 :). Als ik handmatig een netwerk wil kiezen, dan kan ik nadat de telefoon de beschikbare providers heeft gezocht, kiezen uit:

1) Orange NL
2) NL KPN
3) Ben NL
4) LIBERTEL
5) NL TELFORT

Dutchtone staat dus niet meer in dit lijstje, is automatisch vervangen door Orange NL.

• TweakersOnly
Op dinsdag 28 augustus 2001 22:08 schreef koen het volgende:
heb zelf ook op 10 augustus een nieuwe simkaart ontvangen van duchtone, maar ook nog geen orange er op staan. het is ook nog niet bekend dat deze simkaarten zijn verspreid, dus lijkt me helaas een broodje aap verhaal :+
Ik heb de Dutchtone simkaart gisteren via de PTT ontvangen. nadat heb een nieuw abonnement afgesloten had via www.algebeld.nl. Bij het aanzetten van het toestel verschijnt wel degelijk "Orange NL" in beeld, zie ook mijn vorige reactie. Ligt dit soms aan het een nieuwe nummerreeks die Dutchtone in gebruik heeft genomen. Mijn GSM-nummer begint met 06-481*, volgens mij is deze reeks nog niet zo lang in gebruik bij Dutchtone.

• Speedyb
  • Laatst online: 04-04-2024
Op donderdag 16 augustus 2001 20:39 schreef koen het volgende:
orange is in 2 jaar de nummer één van o.a. the UK en Hong-Kong geworden. zij bieden het beste netwerk (kpn) en service (libertel) en durven verandering aan te gaan (ben). met het voordeel dat zij de gigant france telecom achter zich hebben staan en daardoor ook geld :)
...
Wil dit zeggen dat als het Orange is we weer SMS-jes vanaf internet kunnen ontvangen of blijft D* dwars liggen wat dat betreft??

• koen
  • Niet online
Op woensdag 29 augustus 2001 11:40 schreef TweakersOnly het volgende:

[..]

Ik heb de Dutchtone simkaart gisteren via de PTT ontvangen. nadat heb een nieuw abonnement afgesloten had via www.algebeld.nl. Bij het aanzetten van het toestel verschijnt wel degelijk "Orange NL" in beeld, zie ook mijn vorige reactie. Ligt dit soms aan het een nieuwe nummerreeks die Dutchtone in gebruik heeft genomen. Mijn GSM-nummer begint met 06-481*, volgens mij is deze reeks nog niet zo lang in gebruik bij Dutchtone.
mag ik vragen wat voor een toestel je hebt? mijn nokia geeft namenlijk gewoon nokia weer als opstartscherm :+
en het heeft niks met de nummerreeks te maken, want mijn nieuwe (tijdelijke) nummer begint ook met 06-481xxxxx.
zal het volgende week als ik weer moet werken na mijn vakantie eens navragen, of er idd al orange-simkaarten worden verstrekt. staat er op de simkaart zelf trowens orange of dutchtone :?

• koen
  • Niet online
Op woensdag 29 augustus 2001 12:03 schreef Speedyb het volgende:

[..]

Wil dit zeggen dat als het Orange is we weer SMS-jes vanaf internet kunnen ontvangen of blijft D* dwars liggen wat dat betreft??
de reden waarom dutchtone nog geen orange is, heeft te maken met dit soort acties. er wordt nog niet vanuit het oogpunt van de klant gekeken. het netwerk zal ook nog tevens moeten worden verbeterd om de 99% dekking (orange-eis) te garanderen. en als nu door bulk-sms het netwerk al overbelast raakt; tsjah...

• Speedyb
Op woensdag 29 augustus 2001 13:03 schreef koen het volgende:

[..]

de reden waarom dutchtone nog geen orange is, heeft te maken met dit soort acties. er wordt nog niet vanuit het oogpunt van de klant gekeken. het netwerk zal ook nog tevens moeten worden verbeterd om de 99% dekking (orange-eis) te garanderen. en als nu door bulk-sms het netwerk al overbelast raakt; tsjah...
Maar er zijn nog meer dingen hoor, Wat dacht je van de nieuwe strakke actie dat als je beltegoed meeneemt je eerst het beltegoed van de huidige maand opmaakt en dan pas van de vorige, neem je in ieder geval niets meer mee.

Bijv. in Juli 65 gulden over, meenemen naar augustus. in augustus dus 130 gulden (65+65), je belt 65 gulden, je denkt 65 gulden meenemen. mooi niet, zijn al een maand meegenomen. dus september 65 gulden ipv 130.

Strakke actie D*

Verwijderd

koen ik kots op dutchtone en al gaat het orange heten, dan nog steeds

• koen
  • Niet online
Op woensdag 29 augustus 2001 13:11 schreef Speedyb het volgende:

[..]

Maar er zijn nog meer dingen hoor, Wat dacht je van de nieuwe strakke actie dat als je beltegoed meeneemt je eerst het beltegoed van de huidige maand opmaakt en dan pas van de vorige, neem je in ieder geval niets meer mee.

Bijv. in Juli 65 gulden over, meenemen naar augustus. in augustus dus 130 gulden (65+65), je belt 65 gulden, je denkt 65 gulden meenemen. mooi niet, zijn al een maand meegenomen. dus september 65 gulden ipv 130.

Strakke actie D*
dat is inderdaad niet juist wat je aangeeft, want je beltegoed mag altijd één maand worden meegenomen. eerst wordt de volgende maand dan verrekend met het beltegoed wat je hebt meegenomen van de vorige maand en vervolgend begin je met je nieuwe bundel, die als je die niet op krijgt, weer mee mag nemen naar de maand daarop.
als het bij jou om wat voor reden dan ook niet goed is gegaan en je kunt dit aantonen, gewoon klantenservice bellen en zij kunnen het bedrag wat niet zou zijn meegenomen alsnog crediteren op een volgende nota...

• koen
  • Niet online
Op woensdag 29 augustus 2001 13:12 schreef linuxgeek het volgende:
koen ik kots op dutchtone en al gaat het orange heten, dan nog steeds
inhoudelijk zeer gewaardeerde reply, ook gebaseerd op voldoende genoemde feiten en getuigd zeker van veel inzicht. jezus man, geef eens aan waarom en beklaag je telefonisch of schriftelijk, want met een loze opmerking van "ik kots op dutchtone" kunnen ze nogal veel |:(

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Ik hoorde het gister ja :(

De markt is verzadigd, dus ze hoeven de mensen niet meer over te halen om een abbonnement te nemen door de prijzen van telefoons omlaag te halen.

Als de markt verzadigd is, wordt er minder verkocht, dus moeten ze ergens anders hun geld weg halen -> Prijzen van de telefoons maar om hoog.

Niet echt aardig van ze, maar gelukkig heb ik net een Libertel abbo afgesloten en daar kreeg ik voor wat extra geld een lieve Nokia 6210 bij >:)

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

• Speedyb
Op woensdag 29 augustus 2001 13:20 schreef koen het volgende:

[..]

inhoudelijk zeer gewaardeerde reply, ook gebaseerd op voldoende genoemde feiten en getuigd zeker van veel inzicht. jezus man, geef eens aan waarom en beklaag je telefonisch of schriftelijk, want met een loze opmerking van "ik kots op dutchtone" kunnen ze nogal veel |:(
Het enige lastige is dat ze niet reageren op een brief die je stuurt en telefonisch zeggen ze dat je word teruggebelt, alleen heb ik zelf het idee dat bij D* de meeste mensen niet weten hoe een telefoon werkt.

• Speedyb
Op woensdag 29 augustus 2001 13:18 schreef koen het volgende:

[..]

dat is inderdaad niet juist wat je aangeeft, want je beltegoed mag altijd één maand worden meegenomen. eerst wordt de volgende maand dan verrekend met het beltegoed wat je hebt meegenomen van de vorige maand en vervolgend begin je met je nieuwe bundel, die als je die niet op krijgt, weer mee mag nemen naar de maand daarop.
als het bij jou om wat voor reden dan ook niet goed is gegaan en je kunt dit aantonen, gewoon klantenservice bellen en zij kunnen het bedrag wat niet zou zijn meegenomen alsnog crediteren op een volgende nota...
Maar ik zei al er is meer.
Misschien ben ik een iets te lastige klant.
maar ik heb vorig jaar mijn abbo afgesloten met een telefoon erbij die na 9 X omwissellen nog niet werkt. Krijg ik tegen het opnieuw tekenen van mijn contract een Nokia 7110. Krijg ik later te horen dat die bijtekening voor 2 was. Degene met wie ik dit geregeld heb werkt niet langer bij D* is mij vertelt dus ben nu aangewezen op de afdeling die de contracten fysiek heeft om te weten hoe het zit (typefout of oplichting)

Maar ja alles went

• koen
  • Niet online
Op woensdag 29 augustus 2001 13:33 schreef Speedyb het volgende:

[..]

Maar ik zei al er is meer.
Misschien ben ik een iets te lastige klant.
maar ik heb vorig jaar mijn abbo afgesloten met een telefoon erbij die na 9 X omwissellen nog niet werkt. Krijg ik tegen het opnieuw tekenen van mijn contract een Nokia 7110. Krijg ik later te horen dat die bijtekening voor 2 was. Degene met wie ik dit geregeld heb werkt niet langer bij D* is mij vertelt dus ben nu aangewezen op de afdeling die de contracten fysiek heeft om te weten hoe het zit (typefout of oplichting)

Maar ja alles went
alles went, kun je wel zeggen maar misschien zie ik het verkeerd maar we hebben liever tevreden klanten dan klanten die bij dutchtone zitten, omdat ze niet weg kunnen. heb er ook zeker niks op tegen als klanten lastig zijn, mits ze daar een reden toe hebben.

als je mij nou je telefoonnummer mailt en wat er precies moet gebeuren (heel belangrijk! veel klanten zeiken alleen en zeggen niet wat je moet doen om het probleem op te lossen/ te compenseren); zie mijn profiel en dan ...@dutchtone.nl, wil ik volgende week wel eens voor je kijken wat er tot zover is gedaan en wat ik misschien voor je kan betekenen...

• Speedyb
Op woensdag 29 augustus 2001 13:40 schreef koen het volgende:

[..]

als je mij nou je telefoonnummer mailt en wat er precies moet gebeuren (heel belangrijk! veel klanten zeiken alleen en zeggen niet wat je moet doen om het probleem op te lossen/ te compenseren); zie mijn profiel en dan ...@dutchtone.nl, wil ik volgende week wel eens voor je kijken wat er tot zover is gedaan en wat ik misschien voor je kan betekenen...
Ik heb het net naar je ICQ gestuurt (kan hier niet mailen wel ICQ-en rara) Zal daar de rest van de info ook heen sturen.

• TweakersOnly
Op woensdag 29 augustus 2001 13:01 schreef koen het volgende:
mag ik vragen wat voor een toestel je hebt? mijn nokia geeft namenlijk gewoon nokia weer als opstartscherm :+
en het heeft niks met de nummerreeks te maken, want mijn nieuwe (tijdelijke) nummer begint ook met 06-481xxxxx.
zal het volgende week als ik weer moet werken na mijn vakantie eens navragen, of er idd al orange-simkaarten worden verstrekt. staat er op de simkaart zelf trowens orange of dutchtone :?
Ik heb een Nokia 3330. Als ik op "C" druk dan verandert mijn providernaam van "Dutchtone" in "Orange NL", na 2 a 3 seconden wordt dit automatisch weer omgezet in "Dutchtone". Als ik mijn netwerk handmatig wil kiezen, dan verschijnt niet "Dutchtone", maar "Orange NL" als 1 van de 5 mogelijke providers waaruit ik mag kiezen. Op de simkaart zelf staat Dutchtone.

Ik heb net de klantenservice van Dutchtone gebeld (moest de voicemail ff uitzetten :) ) en daar bevestigden ze het, dat er sinds kort simkaarten worden uitgegeven die Orange NL ondersteunen. Wanneer Dutchtone daadwerkelijk omgedoopt wordt in Orange, kon de medewerker me niet vertellen, in ieder geval nog niet in 2001.

• TweakersOnly
Het feit of je wel of niet "Orange NL" kan zien in je display is niet afhankelijk van de simkaart, maar van je GSM.

Ik heb net een superoude KPN-simkaart (sept. 98, geloof ik >:) ) in m'n Nokia 3330 gestopt en ook daar zag ik bij de beschikbare providers Orange NL staan, maar geen Dutchtone. Blijkbaar heeft de 3330 hier een geavanceerde optie voor. Wordt Libertel in deze telefoon nu als Vodafone aangeduid?
BTW. Mijn software-versie is 4.16 dd. 25-06-2001.

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 17:27

TheDjasp

het wordt toch niks

Koen werkt bij d* en vindt het daar erg leuk
Maar, zoals je hierboven ergens schrijft, Dutchtone voldoet niet aan de eisen die Orange stelt.

Sterker nog, d* had ALLANG Orange moeten heten, maar steeds heeft het d*-management gefaald in het halen van de doelstellingen die door Orange/France Telecom werden gesteld. (Daarom ook heeft d* nu alweer zijn zoveelste CEO versleten.)

(Voor de duidelijkheid: ik ben al een paar jaar d*-abbo, en blijf dat voorlopig nog wel even :) en zie geen reden om over te stappen.)

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• koen
  • Niet online
* koen werkt idd bij dutchtone en heeft het daar goed na zijn zin :+ (hoe je aan die quote komt :? )

feit hierdoor is, dat ik misschien niet altijd even objectief meer kan oordelen over het doen en laten van dutchtone.

dat dutchtone al lang orange had moeten heten wil ik niet stellen. begin dit jaar was er nog nergens sprake van en een totale rebranding vergt gewoonweg tijd. maar de eerste orange sessies kwamen en het personeel dat er zat was er klaar voor. toch bleven de eisen op het gebied van met name service en ook dekking van orange niet worden gehaald. dus de rebranding werd uitgesteld.

de service wordt nu eindelijk eens van onder af opnieuw opgezet en echt honderden nieuwe mensen mogen worden aangenomen. qua dekking gaat het ook de goede kant op; er mogen 800 masten bij worden geplaatst in nederland en daarmee hoopt men ook de laatste gaten te dichten.

ik wil wel even duidelijk stellen, dat ik niet alles afkeur van het huidige dutchtone. vind dat ze in een paar jaar vanaf niks toch aardig wa hebben bereikt. maar door de snelle groei van de telecommarkt was er gewoon niet de tijd om acties eerst te testen, maar moest het maar gewoon worden geprobeerd, in afwachting van de resultaten. dit wil men nu met orange koste wat kost voorkomen. je krijgt maar één kans op een rebranding en die moet goed zijn.

ik heb het hier dus altijd goed naar mijn zin gehad en verwacht dat het met de vrijheid die we straks krijgen nog leuker wordt om hier te werken. the future is bright, the future is orange...

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 08:44
Op woensdag 29 augustus 2001 13:11 schreef Speedyb het volgende:

[..]

Vreemd hoor, ik heb een Dutchtone allin 180 pakket en ik krijg m'n beltegoed ook nooit op. Maar mijn 45 piek die ik meestal overhou, neem ik wel mee naar de maand daarop. Ik heb meestal rond de 89 piek aan het begin van de maand.

Tsja, ik heb een Nokia 3210 met Dutchtone dus (die in november af gaat lopen, ik had nog een abo waar je geen aansluitingskosten hoefde te betalen en je 540 piek op de rekening teruggestort kreeg). En ik heb nog een Postbank Siemens M35i met prepaid kaartje.

Maar mijn Dutchtone allin 180 abo loopt af in November, maar ik wil nog wel een abo hebben waarmee ik geen gezeik heb van dan is het daltarief en dan piektarief (want daar heb ik een schurfthekel aan). Wat zou ik het beste kunnen nemen dan ?? Dutchtone allin 120 ?? Want ik krijg m'n 180 minuten nevernooitnie op. :)

Ow crap, zit ik nu ook aan te denken, wanneer ik van abo wil switchen, zou ik dan weer opnieuw de aansluitkosten moeten betalen ?? (180 piek ofzo was dat geloof ik ??)

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

Begrijp mij ook goed, ik heb niets tegen Dutchtone, zoals ik al zei ben ik al sinds het begin van d* tevreden abonnee (heb al zo'n 7 toestellen versleten ondertussen dus het is waarschijnlijk ook mede door mij dat de subsidies op de toestellen worden afgeschaft :9 ) maar als je zegt:
maar door de snelle groei van de telecommarkt was er gewoon niet de tijd om acties eerst te testen, maar moest het maar gewoon worden geprobeerd, in afwachting van de resultaten.
moet ik dat toch even herschrijven naar:
Door de snelle groei van de telecommarkt maakte het management aardig wat blunders met acties en veranderingen die voorkomen hadden worden als ze naar hun winkelpersoneel en dealers hadden geluisterd
Zo slaan de nieuwe All-in abonnementen natuurlijk als een tang op een varken. (All-in 120, da's 120 belminuten per maand! .... Maar dan alleen als u van mobiel naar vast net belt, 'nachts tussen 4 en 5 en alleen bij volle maan! )
ik heb het hier dus altijd goed naar mijn zin gehad en verwacht dat het met de vrijheid die we straks krijgen nog leuker wordt om hier te werken. the future is bright, the future is orange...
En een vet salaris maakt natuurlijk ook veel goed :) .

I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• koen
  • Niet online
Door de snelle groei van de telecommarkt maakte het management aardig wat blunders met acties en veranderingen die voorkomen hadden worden als ze naar hun winkelpersoneel en dealers hadden geluisterd
ben het met je eens dat er aardig wat fouten zijn gemaakt, maar of dat voorkomen had kunnen worden door het luisteren naar onze dealers :? een betere voorlichting van de dealers had ik eerder op zijn plaats gevonden, zodat zij een klant niet allemaal toezeggingen doen, die dutchtone vervolgens niet waar kan maken.
Zo slaan de nieuwe All-in abonnementen natuurlijk als een tang op een varken. (All-in 120, da's 120 belminuten per maand! .... Maar dan alleen als u van mobiel naar vast net belt, 'nachts tussen 4 en 5 en alleen bij volle maan! )
ze hadden die abonnementen nooit allin120 ofzo moeten noemen, omdat mensen hier minuten aan relateren en dat is juist niet de bedoeling. dutchtone werkt niet meer met minuten, maar met een belbundel. dus als ze het gewoon een allin35 hadden genoemd, weten mensen dat ze een bundel hebben van 35 gulden in de maand om voor te bellen en sms-en tegen vaste tarieven.
En een vet salaris maakt natuurlijk ook veel goed :) .
;)

dit topic ging overigens over het stijgen van prijzen van mobiele telefoons door het afschaffen van subsidies door providers. inmiddels heb ik het idee, dat we het topic kunnen renamen naar dutchone-cs-topic :P

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

maar of dat voorkomen had kunnen worden door het luisteren naar onze dealers :?
Misschien niet de dealers, maar zeker het personeel in de shops (weet je meteen van welke kant ik het verhaal te horen kreeg :) )
inmiddels heb ik het idee, dat we het topic kunnen renamen naar dutchone-cs-topic :P
Ik zal er maar mee ophouden dan :) .

Concluderend: de GSM's worden onherroepelijk duurder, en Orange heeft nog heel wat voor ons in petto.

logt nu ook

• KroontjesPen
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Voor mij is nu even het wachten op de Nokia 9210. :) Er zouden wat problemen geweest zijn met de eerste zending volgens Primafoon. Moesten terug naar de fabriek. :?
Juist in die prijs klasse zouden ze wat willen zakken met de abo prijzen. Ben benieuwd.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Pagina: 1