• royvanhees
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-12-2022
Hallo,
Wij gaan in de zomer verhuizen en willen daarom een nieuwe TV aanschaffen.
Op dit moment is de Samsung Frame 55 inch (met Samsung soundbar) onze eerste keuze vanwege de prijs maar voornamelijk design (past goed in ons moderne nieuwbouwhuis).
De Frame 2020 is op dit moment redelijk scherp geprijsd aangezien de 2021 versie op korte termijn uitkomt. Ik weet alleen niet of het de moeite is om de 2021 versie aan te schaffen. Volgens de Samsung website is de nieuwe versie nog dunner en meer opslagruimte maar voor de rest is het mij niet echt duidelijk of er nog andere verbeteringen zijn mbt beeld en gebruik.
Ik heb niet bijster veel verstand van TVs, dus hoop iemand wellicht wat advies kan geven. We overwegen als alternatief ook nog de LG OLED55GX6LA. Geluid lijkt een stuk beter te zijn bij deze tv, maar hij is nog steeds duurder dan de Frame icm soundsbar...
Alvast dank voor jullie reacties!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-04 17:21

Bartske

Valar Morghulis

Komt hij in een lichte of donkere kamer? In een donkere kamer komt OLED tot zijn recht en is de beeldkwaliteit onovertroffen, in een lichte kamer kun je voor de samsung gaan omdat deze een hogere helderheid geeft.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
OLED is de betere TV, maar als je ook prachtig geluid wil zou ik de Sony 55A89 aanraden, deze heeft een mooi dun design, prachtig beeld, maar ook het beste geluid.

https://www.smitsarnhem.nl/kd55a89

[Voor 22% gewijzigd door HereIsTom op 26-03-2021 11:44]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:19

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• royvanhees
HereIsTom schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:35:
OLED is de betere TV, maar als je ook prachtig geluid wil zou ik de Sony 55A89 aanraden, deze heeft een mooi dun design, prachtig beeld, maar ook het beste geluid.

https://www.smitsarnhem.nl/kd55a89
Dank, wat betreft geluid; ik vind dat noga lastig te interpreteren. Ik zie idd dat de LG en Sony beter geluid hebben, maar de Frame met een simpele Samsung Soundbar is goedkoper dan de LG en Sony TV. Overtreft een simpele (samsung) soundbar niet altijd het geluid van een TV?

• royvanhees
Bartske schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:12:
Komt hij in een lichte of donkere kamer? In een donkere kamer komt OLED tot zijn recht en is de beeldkwaliteit onovertroffen, in een lichte kamer kun je voor de samsung gaan omdat deze een hogere helderheid geeft.
Het is een zeer lichte ruimte, maar uiteraard kijk ik overdag weinig TV (af en toe sport :)), dus wat dat betreft is OLED wellicht beter?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
royvanhees schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:08:
[...]

Dank, wat betreft geluid; ik vind dat noga lastig te interpreteren. Ik zie idd dat de LG en Sony beter geluid hebben, maar de Frame met een simpele Samsung Soundbar is goedkoper dan de LG en Sony TV. Overtreft een simpele (samsung) soundbar niet altijd het geluid van een TV?
Een simpele soundbar overtreft het geluid van de Sony A89 zeker niet, een hele goede soundbar wel, voordeel is dat je niet ook nog een extra apparaat erbij hoeft te zetten.
En het beeld van de Sony is ook nog eens veel beter dan die van de Frame.
Ook hier wordt overdag TV gekeken met de Sony OLED en dat gaat prima.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-02 22:25
royvanhees schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:10:
[...]

Het is een zeer lichte ruimte, maar uiteraard kijk ik overdag weinig TV (af en toe sport :)), dus wat dat betreft is OLED wellicht beter?
Ik zit precies in dezelfde overweging. Ook een nieuwbouwhuis en ik neig nu toch naar de frame en niet die van LG. Denk dat het beeld beter te zien is met daglicht. Wij hebben kinderen en ik wil niet dat ze te veel moeten turen. Daarnaast staat het beeld bij ons regelmatig op pauze, bij oled schijnt dat in te branden. Daarnaast ziet de Frame er gewoon veel mooier uit qua ontwerp, de LG is weliswaar dun, maar nog steeds een tv. De samsung is echt meer schilderij achtig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Innovl
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-04 19:53
Gratis lijst van samsung voor de 55 inch maar een keuze nl donkerbruin. Vinden wij niet mooi maar met 1 spuitbus verf van de Action spuit je hem in elke gewenste kleur voor €2.99. Wij hebben hem wit gemaakt en is perfect gelukt. Wel binnenkant goed afplakken voor de magneetjes. Goedkoper dan een Samsunglijst van €130 en veel meer kleurkeuze.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-04 17:19
royvanhees schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:08:
[...]

Ik denk dat je ondertussen al wel een keuze hebt gemaakt. Wij hebben ook een frame (2020) en kijken best veel overdag en begin van de avond tv (jonge kinderen), waarbij we blij zijn met een led ipv oled. Ook het geluid valt me heel erg mee. Zo erg zelfs dat ik mijn speakers nooit meer aan heb bij het kijken naar de tv, ook niet als ik een concert of muziekprogramma kijk.

• chrisace
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-01 18:59
Hallo

Heb sinds kort ook een frame2020 65 inch mooie tv alleen heb 1 probleempje als die in art mode staat slideshow dan stop die op een gegeven moment en blijft staan op het zelfde plaatje?gebeurt vooral als ik tv heb gekeken !!meer mensen hier last van ? Gr chris

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:51
Laten we nou niet gaan doen alsof je overdag niet naar een OLED kan kijken..... Een OLED is waarschijnlijk helderder dan de tv waar je nu vanaf komt. Ook ik woon in een nieuwbouwhuis (april 2021) met grote raampartijen in de woonkamer. Overdag kan ik prima tv kijken of gamen. Scheelt wel dat de woonkamer op het Noorden / Westen ligt, dus alleen einde middag direct ligt in de kamer.

The Frame 2020 heeft meer nits dan een CX in SDR. In HDR wint de CX het met gemak op piekhelderheid. Het kantelpunt in SDR en HDR zit op zo'n 25% window (kwart van je scherm wat enorm helder is, dat gebeurd maar heel zelden natuurlijk). Dan is the frame helderder. Let wel dan heb je het over 400 tov 500 nits. Bij 50% kakt een OLED in naar 300nits en bij 100% naar 150nits. The frame blijft op 500nits. Vergeet niet dat SDR 100nits is he.

The Frame is een midrange tv voor een high-end prijs. Het grootste probleem is dat het een edge-lit LCD tv is, zonder local dimming, dus echt waardeloos contrast. Dat is funest voor de kwaliteit en impact van het beeld. Als je savonds een HDR film kijkt op The Frame, moet dat echt een vreselijk slecht beeld geven. Doordat local dimming ontbreekt worden HDR highlights over het hele beeld uitgesmeerd, waardoor HDR z'n impact verlies. Persoonlijk vind ik dat echt zonde als je zoveel geld uitgeeft voor een tv, maar dat neem je dan op de koop toe. The Frame ziet er prachtig uit. De one connectbox is super handig. Als het je daar om te doen is, zou ik naar andere Samsung QLEDs kijken. Ook die zijn plat, met een mooi design. De Q95T is een veel betere tv dan The Frame voor minder geld.

[Voor 24% gewijzigd door Hulleman op 06-08-2021 08:48]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:19

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

chrisace schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:47:
Hallo

Heb sinds kort ook een frame2020 65 inch mooie tv alleen heb 1 probleempje als die in art mode staat slideshow dan stop die op een gegeven moment en blijft staan op het zelfde plaatje?gebeurt vooral als ik tv heb gekeken !!meer mensen hier last van ? Gr chris
Een topic kicken om te kapen met je eigen probleem is niet de bedoeling. Problemen als deze horen in Televisies & Beamers. Ik adviseer je daar een topic te openen. Let wel even op waar een topic aan moet voldoen, in de huidige vorm zou het topic op slot gaan.

Aangezien TS voor het laatst online was op 05-04 21:47 sluit ik dit topic.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee