Toon posts:

Seat Leon 1p autoradio vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Bryans677
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-03-2022
Goedendag mensen,

Zelf heb ik een Seat Leon 1p uit 2011 en heb ik een RCD 310 zonder bluetooth.
Nu ben ik opzoek naar een vervangende radio met bluetooth en navigatie. Dit die in diezelfde pasvorm zit als de radio die er nu in zit.
Zelf heb ik weinig ervaring met auto radio's en wil ik graag tips.

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Groetjes Bryan

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:32
Heb je voorkeuren voor navigatie?

Ja zou natuurlijk kunnen updaten naar een oem radio met navigatie.

Of je zou een aftermarket radio met android kunnen nemen.
(Persoonlijk zou dat mijn voorkeur hebben, kan je zelf beslissen of je googlen waze of tomtom wilt gebruiken)

Verder geen bijzonderheden kwa aansluiten zoals stuur bediening die moet werken?

https://xtrons.com/made-m...-2011-7689&sid=AYIvYxaGDe

Xtrons radio. Was de vervanger van mijn parrot smart radio. Eigenlijk de enigste klachten waren de dhb antenne en de USB internet dongel die van hun moest zijn.. verder draaide hij super. Wakker binnen 1 sec. Nav heerlijk snel...

[Voor 32% gewijzigd door jack zomer op 26-03-2021 08:44]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Is er geen grom of yatour oplossing voor je auto? Dus een bluetooth gateway?

https://motrade.nl/nl/aud.../vw/grom-audio/g-20000100
https://www.carinterface....310-rns510-rns-e_bt-12pin

Helemaal bij die OEM radios is het wel zo mooi als je de originele radio houdt.

edit: je wou ook navi; dat wordt lastig. Ik zou wel goed reviews kijken, want navi op goedkopere android radios lijkt vaak echt onnoemelijk traag

[Voor 80% gewijzigd door 418O2 op 26-03-2021 08:50]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik tag @Antera even, die heeft hier denk ik een kant en klaar antwoord op :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-03 14:22
https://www.pioneer-car.eu/nl/nl/products/sph-20dab

Deze gebruik ik. Werkt nauw met je telefoon.

• Bryans677
Al erg bedankt voor jullie reacties. Wat @418O2 zegt dat de orginele radio erin zit vind ik wel zo mooi.
Er is een mogelijkheid om een bluetooth module erin te zetten lijkt mij. Hier heb ik alleen weinig ervaring mee.
Verder heb ik gekeken naar een RNS 315 die heeft namelijk navigatie erbij maar ik ben er niet van bewust of hier een bluetooth module bij moet of dat dit ingebouwd zit.

Ik zal eens kijken naar die bluetooth gateway die @418O2 heeft voorgesteld.

@The Eagle Dank voor het doorsturen van de vraag. Ik ben benieuwd naar zijn antwoord!

@Munki Jij ook dankjewel alleen ik vind dit niet mooi staan in deze auto.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:32

Is dit een beetje de form van je radio... Ik krijg het als ik Seat Leon MK2 2011 als type en jaartal gebruik

Persoonlijk zou ik geen oem 315 inbouwen..
Je zit vast aan de nav die er op staat.
In mijn ervaring loopt die altijd achter.

Je mist de functionaliteit van alle android apps installeren die je maar wilt..
Yellowbrick, maps, waze, gps speed, etc etc.. dus denk hier over na.
Kijk wat YouTube filmpjes over beide opties.

[Voor 25% gewijzigd door jack zomer op 26-03-2021 09:45]

• Bryans677
@jack zomer Dit ziet eruit als diezelfde vorm.
Het ziet eruit als een fijne radio met alle functionaliteiten.
Wel interessant om daar eens naar te kijken.

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:08

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Word dan een rns 510 erin of je moet een lokale kopen met Bluetooth voor de originele radio. Krijg je een aux output in je radio en je hebt ze ook met fm kan je ze op je radio zoeken in zenders

Seat Leon KL 2020 en Skoda Octavia RS 2001. www.vcds-coding.nl

• Bryans677
@418O2 Zo'n grom die 2de van 25 euro werkt zoiets naar behoren? Mij lijkt dat een makkelijke oplossing tot ik een nieuwe radio gevonden heb.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Bryans677 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:35:
@418O2 Zo'n grom die 2de van 25 euro werkt zoiets naar behoren? Mij lijkt dat een makkelijke oplossing tot ik een nieuwe radio gevonden heb.
Volgens mij wel, je zou die shop eens kunnen bellen of mailen voor de zekerheid
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee