Toon posts:

Mini pc voor, browsen,discord scherm delen en teams

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03 06:47
In het bezit van een MacBook Air 2020, helaas gaat dit niet goed samen met mijn wensen.
Vandaar opzoek naar iets wat dit wel kan

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben opzoek naar een mini pc die krachtig genoeg is om een aantal webpagina's open te hebben, ondertussen ook schermdelen via discord en waar 2 schermen op aangesloten kunnen worden

Wat mag het systeem gaan kosten?
Eigenlijk het liefst zo goedkoop mogelijk, ook 2e hands is voor mij een optie. Ik ben geen games oid en heb nog altijd mijn MacBook Air (al valt die erg tegen)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het hoeft van mij geen specifiek model of merk te zijn, voorkeur wel voor een mini

zelf gevonden, zou dit b.v. een goede optie zijn??
V&A aangeboden: Dell Optiplex 3020 Micro (i5-4590t, 8GB en 250GB SSD) 10 Pro ...

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:00
Daar ga je niet heel blij van worden, de CPU is bijna 7 jaar oud, 8 GB geheugen is weinig. Zoek iets met 16GB RAM, maar ver onder de 300 euro gaat dat niet lukken 2e hands, nieuw zit je dan op minstens 400 euro....

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:05
Dat is niets beter dan een MacBook Air.

Welke monitoren heb je exact?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:49
Wat gaat exact niet op je MacBook?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik werk momenteel thuis op een AsRock HTPC met 8GB Ram, een i5-4200M (2 Core / 4 Threads) en SSD en 2 schermen (1 ultrawide via HDMI en 1 22 inch via DVI. Draait zonder moeite Win10, 15 chrome tabs open, een Citrix-sessie, Spotify en Teams. Systeem start op binnen 20 sec en alles voelt net zo snappy als op mijn ASUS TUF Gaming laptop met i7-8750 met 16GB Ram.

Ik heb de moete genomen om de CPU en GPU te undervolten en de CPU heb ik gelimiteerd op max 1,5Ghz en hij tikt nooit meer dan 80% full load.

Dit beestje is inmiddels ook al zo'n 7 jaar oud maar trekt het allemaal prima. Door de undervolt komt de temperatuur niet boven de 55 graden uit zonder dat de fan draait dus helemaal stil. Voor twee schermen aansturen, beetje scherm delen en internetten heb je echt geen zware hardware nodig.

Edit: Toevoeging: Ik gebruik hem zelfs voor wat simpele fotobewerking (Darktable/Gimp).

Als je wat ruimer wil zitten zou dit volgens mij al prima moeten werken als je er nog een SSD in gooit: V&A aangeboden: Lenovo ThinkCentre M710q Tiny - I3-7100T / 8GB DDR4 / 1TB HDD...

[Voor 3% gewijzigd door EcoR op 26-03-2021 08:21]

• Dirk0s
99ruud99 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 07:32:
Wat gaat exact niet op je MacBook?
Het probleem is dat zodra ik op discord ga inc scherm delen dan schiet de cpu naar 100+ graden en draaien de fans volle toeren.

Is bekend probleem.

Helaas op moment van kopen had ik deze taken allemaal nog niet nodig.

Verder is mijn kennis over wat wel geschikt is zeer beperkt :)

• martyw
Heb je de Macbook Air met een i3 en 8GB RAM?

Neen dan zoiets, vervang evt. de CPU als je budget echt krap is door een Intel Core i3-10100, dat scheelt nog drie tientjes

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed€ 155,-€ 155,-
1BarebonesASRock DeskMini H470 Series€ 162,25€ 162,25
1Geheugen internKingston 16GB DDR4 2666MHz Kit€ 83,99€ 83,99
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 240GB€ 32,29€ 32,29
Totaal€ 433,53

• Johan.S
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-03 11:43
Ik heb een Chinese mini PC die bevalt meer dan uitstekend.

Topton Mini Pc
AMD Ryzen R5 3550H R7 2700U Vega Grafisch
8GB DDR4
128GB NVMe

En dat voor 265,=

• Dirk0s
martyw schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:41:
Heb je de Macbook Air met een i3 en 8GB RAM?

Neen dan zoiets, vervang evt. de CPU als je budget echt krap is door een Intel Core i3-10100, dat scheelt nog drie tientjes

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed€ 155,-€ 155,-
1BarebonesASRock DeskMini H470 Series€ 162,25€ 162,25
1Geheugen internKingston 16GB DDR4 2666MHz Kit€ 83,99€ 83,99
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 240GB€ 32,29€ 32,29
Totaal€ 433,53
Ik heb de i5 met ook nog eens de upgrade naar quad core meen ik

• martyw
Dirk0s schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:34:
[...]

Ik heb de i5 met ook nog eens de upgrade naar quad core meen ik
???
De i3 die ik hier noem is een hex-core, de i3 een quadcore - wat bedooel je precies?

Nevermind - de mobiele i5 is idd een quadcore

[Voor 8% gewijzigd door martyw op 26-03-2021 15:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Esso21
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-03 21:37
Johan.S schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:58:
Ik heb een Chinese mini PC die bevalt meer dan uitstekend.

Topton Mini Pc
AMD Ryzen R5 3550H R7 2700U Vega Grafisch
8GB DDR4
128GB NVMe

En dat voor 265,=
(Ik wil het topic niet kaaien maar)
Heb je een linkje waar je dat vandaan tovert? klinkt zeer interessant namelijk!

• SHiNeye
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-03 11:54
martyw schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 07:20:
Daar ga je niet heel blij van worden, de CPU is bijna 7 jaar oud, 8 GB geheugen is weinig. Zoek iets met 16GB RAM, maar ver onder de 300 euro gaat dat niet lukken 2e hands, nieuw zit je dan op minstens 400 euro....
waarom zou je meer dan 8gb nodig hebben voor wat browsen en Discord?

• martyw
SHiNeye schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:50:
[...]

waarom zou je meer dan 8gb nodig hebben voor wat browsen en Discord?
Uit ervaring, ik heb dual core/8GB RAM bedrijfslaptop, qua specs engszins vergelijkbaar met de Mac van TS. Daar draait ook nog het een en ander aan security software op. Ik loop regelmatig tegen problemen aan....

• SHiNeye
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-03 11:54
martyw schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:57:
[...]

Ervaring, ik heb dual core/8GB RAM bedrijfslaptop, qua specs engszins vergelijkbaar met de Mac van TS. Daar draait ook nog het een en ander aan security software op. Ik loop regelmatig tegen problemen aan....
Kan me niet voorstellen dat dat vanwege het werkgeheugen is. Heb voor familie meerdere PC's samengesteld, geen enkele heeft meer dan 8gb RAM. Ik onderhoud deze ook regelmatig, en geen enkele heeft problemen met multitasken. Ik denk dat het in jouw laptop eerder aan de processor ligt dan het werkgeheugen.

• martyw
SHiNeye schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:59:
[...]

Kan me niet voorstellen dat dat vanwege het werkgeheugen is. Heb voor familie meerdere PC's samengesteld, geen enkele heeft meer dan 8gb RAM. Ik onderhoud deze ook regelmatig, en geen enkele heeft problemen met multitasken. Ik denk dat het in jouw laptop eerder aan de processor ligt dan het werkgeheugen.
Ik heb vaak zowel de CPU op 100% en het geheugen vol. Overigens is geheugen niet heel duur: voor de Deskmini kost een 8GB module iets minder dan de helft van de 16GB set, Kingston HyperX Impact HX426S15IB2/8

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:29
Die MacBooks staan er trouwens bekend om, om zo heet te worden. Echt een verschrikkelijk design. Wel raar dat die zo hard gaat blazen, want dat is juist totaal niet Apple.

Met een i5 moet je toch eigenlijk wel alles aan kunnen. Heb je niet toevallig allerlei meuk op de achtergrond draaien? Dat heb ik volgens mij ook met m'n Mac Mini. Die zit bij het geringste op 100%, terwijl de cpu een 4de generatie i5, hartstikke capabel is.

• Dirk0s
Nee heb nooit andere dingen draaien, safari en discord dan b.v.

Discord alleen is nog niet zo probleem, zodra het schermdelen erbij komt schiet alles omhoog
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee